Gå til innhold

Har du forslag til endringer av komponenter eller tips/erfar


Anbefalte innlegg

Etter mye om og men (og et uttall avbestillinger :smile: ) Har tenkt å bestille følgende:

 

Kabinett: Thermaltake miditower, aluminium

Strømforsyning: Enermax 350W Whisper series

Hovedkort: Asus P4S8X

CPU: P4 2,4 GhZ PC533

Harddisk: Seagate Barracuda IV 80GB 7200RPM

Ram: Twinmos 512 MB DDR-Ram PC2700 CL2.5

DVD: Samsung sort

CD-Brenner: Samsung sort 40x/12x/40x

 

POV G4 Ti4200 har jeg fra før og vil bytte det ut i et 9700PRO i desember. Bortsett fra kabinett foretrekker jeg å handle varene hos Flexi-Data (slipper frakt) Valgte samsung brenner og dvd spiller fordi jeg får de i sort utførelse.

 

Ønsker en støysvak pc så forslag til cpu vifte er ønskelig. Ingenting er avgjordt enda, så kom med innspill!

 

På forhånd takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stussa litt på harddisken din. Hva med større lagringsplass?

 

Har du bredbånd eller kabel bør du vurdere å ha mere. Hvis ikke kan du bare ta denne harddisken.

 

Hva er vitsen i å oppgradere til Radeon 9700?

 

Du klarer deg jo i evigheter med det kortet du allerede har for hånden. Hvorfor ikke bare vente med å kjøpe nytt grafikkort til du virkelig trenger det?

Da kan du jo sansynligvis få Radeon 9700 mye billigere, dessuten har sikkert bedre brikker kommet på markedet for lengst.

 

Hvis du absolutt trenger et nytt grafikkort bør du avvente til Radeon 9500 kommer i butikkene. Det gir langt mer valutta for pengene!

 

Hilsen Øystein

 

 

Silent Viking er tingen for støysvak pc, ellers er lager Zalman noen gode CPU-kjølere.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Trenger i første omgang ikke mer enn 80 GB. Men vil nok kjøpe meg en eller flere harddisker etterhvert om det trengs.

 

Bruker pc'en min til det meste, deriblant spill. Ønsker en pc som kjører mest mulig feilfritt. Har fått tilbakemeldinger om at ti4200 ikke er godt nok i spill som Mafia o.l. Selv med en så kraftig prosessor som 2,4 GhZ og 512 MB DDR ram. Men du har vel ett poeng. Ti4600 er heller ikke så dyr lenger og som du nevner er snart 9500 på markedet. Men siden pc'en også vil bli brukt som DVD spiller ønsker jeg også et skjermkort med god tv-ut kvalitet. POV kortet mitt er ikke optimalisert for slik.

Lenke til kommentar

Hvis du har store planer om overklokking er kanskje ikke TwinMOS veien å gå. Jeg kommer ikke over 355 MHz uansett om jeg har konservative eller aggressive timings. Tror kanskje de skyldes et PCI kort, så jeg skal rive ut alt som står i der og prøve igjen. Uansett, minnet kjører fjellstøtt på 355 MHz 2-2-2-5, så det er en god bit bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

HAr hørt at generellt er TV utgangene på Gefårsj kort ikke ille mye å skryte av, ihvertfall ikke på ,itt GF3 TI200 kort, skikkelig dårlig, skal visstnok være mye bedre på Raedon.

 

Men har en kompis som kjører Mafia fint på 1024X768 Med et eldre GF 2 PRO (32MB) kort, hakker en lille i ny og ne, men langt ifra ille og veldig bra grafikk dog !

 

B-me

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...