Gå til innhold

Naruto Manga (spoileradvarsel for anime seere)


Anbefalte innlegg

har begynt å lære meg photoshop for å hjelpe til på scanlations ^^ har jeg en liten spire til evne :p?

 

orginal:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
001yd3.jpg

 

etter at jeg har fikset:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
001jc8.jpg
Endret av akan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker :D

 

Tøffli: har faktisk bare begynt :p har hatt photoshop lenge og har hatt lyst til å hjelpe til med cleaning og stuff. Er faktisk veldig lett.Brukte en time i går på å lære denne guiden her nøye:

 

http://sen.monkey-pirate.com/t_edit-clean.html http://www.unblessed.net/guide/main.html

når du kan det så tar det 2 min å lage en lq scan :D

 

øyvind: den tok desverre lang tid siden kvaliteten var så dårlig :D ca en og en halv times tid. Skal man lage HQ av noe så dårlig må man gå inn for hånd og male over alt ^^

 

denne kvaliteten kan jeg få frem på 1 min i photshop ^^ stresset er å bli kvitt alle de hvite prikkene :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
003vt0.jpg

 

edit: hadde jeg gjort like bra på første forsøket mitt som jeg gjorde på bildet over hadde det bare tatt meg en halv times tid å lage en HQ : / brukte en litt annen metode no :D

Endret av akan
Lenke til kommentar

kan bare gå inn for hånd og male over hver eneste prikk (er den eneste måten jeg har lært so far :p) prøver å finne raskere metoder no ^^

 

men den første siden der er enkel i forhold til de andre. ingen trær eller detaljer som du må være redd for å tegne over.

Endret av akan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ah, slik det funker. :) Takk for nyttig info. Har alltid lurt på hvordan de cleaner og slikt. Ikke rart det tar lang tid med HQ

 

Hva bruker dere å lese av manga forresten? Jeg leser ganske ofte RAW, og laster vanligvis ned LQ/MQ med en gang, gidder nesten aldri å vente på HQ :/

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

er jeg desperat laster jeg ned raw og leser translation ved siden av. ellers er det første scan som kommer som blir lest. men etter noen dager begynner HQ å komme så da erstatter de LQ/MQene på pc'en så når jeg en gang leser de om igjen så har jeg gode scans :)

 

Grunnen til at det er nesten bare maximum 7 som kommer med HQ med en gang er at de vanligvis har 10 cleaners ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
er jeg desperat laster jeg ned raw og leser translation ved siden av. ellers er det første scan som kommer som blir lest. men etter noen dager begynner HQ å komme så da erstatter de LQ/MQene på pc'en så når jeg en gang leser de om igjen så har jeg gode scans :)^

8049084[/snapback]

Er ikke ofte jeg leser translations. Har også sluttet å lagre chapters på pc-en :--/ Har blitt så lat.

Lenke til kommentar
er jeg desperat laster jeg ned raw og leser translation ved siden av. ellers er det første scan som kommer som blir lest. men etter noen dager begynner HQ å komme så da erstatter de LQ/MQene på pc'en så når jeg en gang leser de om igjen så har jeg gode scans :)^

8049084[/snapback]

Er ikke ofte jeg leser translations. Har også sluttet å lagre chapters på pc-en :--/ Har blitt så lat.

8049480[/snapback]

Eg laster ned nye ch. med ein gang, det er som regel LQ, eg leser dei for så å slette dei.

Når det kommer HQ, leser eg dei på nytt og lagrer dei på pcen. :D

Lenke til kommentar

han bare flipper gatebarn :p sjekk linken han kom med ^^ Men er kjipt at det er treg manga denne uken ja :(

 

gjorde ferdig bildet i photoshop og :D fant ut en fin måte å tegne opp streker slik at bildet ble tydligere. nå må jeg bare lære meg å tegne inn de forskjellige gråfarger som er i manga så er vi der :mrgreen:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
002eb5.jpg
Lenke til kommentar

du må jo praktisk talt tegne hele tegingen på nytt : / leste på Maximum7 sine sider at de bruker 2-3 timer i snitt per side og de er proff. Om du venter på en bedre raw så tar det selvfølgelig mye kortere tid så er derfor HQ som oftest tar en tid før kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...