Gå til innhold

Innrede kjeller til kino


Anbefalte innlegg

Hei,

 

tenker å kjøpe meg plass i et rekkehus. Det er med kjeller, og jeg tenker at hvis jeg innreder kjelleren, må jeg vel kunne utfolde meg rimelig bra med tanke på lyd? Har vel bare et "middels" bra anlegg med høytalere til 8000.- og samme pris for forsterker. Hva tror dere, kan jeg spille nærmest fritt der nede?

 

Noen som har linker til, eller tips til hvordan man innreder, rent praktisk? Er ikke praktisk av meg, så må nok ha hjelp uansett men... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikkje spele så høgt som du vil, du må snakke me naboer og sånt om dei tåler lyden eller om dei i heile tatt hørrer den :p

 

www.minhjemmekino.no  her kan du finne masse tips og råd ;)

6315286[/snapback]

ja forumet der er veldig bra :)

Høres kult ut, hadde vært fint med noen bilder når du er ferdig!

PS: dempematriale (som feks kan festets på veggen bak høyttalerene for bedre demping) fås kjøpt hos Eltek

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

hehe.. jeg har bodd nesten hele livet i rekkehus og det er helt etter hvor anlegget er plassert og hvor i rekkehuset du bor. husk at et rekkehus som oftest er bygd av tre. Jeg bodde heldigvis på enden av rekkehuset og hadde anlegget lengst ut fra naboen. dette funket ganske greit. var bare det at det var mye lyd som forsvant ut vinduer.

 

Husk også på fukt er et stort problem i slike kjellere. jeg hadde høyttalerne i kjellern og var ikke plaget med det.

Lenke til kommentar
hehe.. jeg har bodd nesten hele livet i rekkehus og det er helt etter hvor anlegget er plassert og hvor i rekkehuset du bor. husk at et rekkehus som oftest er bygd av tre. Jeg bodde heldigvis på enden av rekkehuset og hadde anlegget lengst ut fra naboen. dette funket ganske greit. var bare det at det var mye lyd som forsvant ut vinduer.

 

Husk også på fukt er et stort problem i slike kjellere. jeg hadde høyttalerne i kjellern og var ikke plaget med det.

6338864[/snapback]

 

Skal ta rotta på alle i budkampen om et kommende enderekkehus nå i neste uke! Vet ikke om det er kjellerstue enda, men er jo som du sier muligheter å plassere anlegget bra så det funker greit selv uten kjeller. Men kjeller må jeg ha på sikt! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...