Gå til innhold

Fått meg xbox, hva skal jeg gjøre med den?


Anbefalte innlegg

Hei, la for noen dager merke til at EBgames kjørte et tilbud/en kampanje som gir deg en xbox for 1kr hvis du bytter inn 5 andre konsollspill. Joda, jeg hadde et par gamle Gamecube-spill liggende, og i dag kom jeg ut som eier av en ny xbox (Legg merke til at det er xbox, ikke en fancy 360-sak). Egentlig var spillene mine for gamle (Liten skrift ftw), men en ekstremt hyggelig selger tok dem i mot.

 

Men nok om det, saken er at jeg faktisk har en xbox nå, og er smått fattig så har ingen spill, ikke at det var planen heller, planen var å modde den for å ha som mediasenter. Joda, har begynt å lese litt om dette rundt om kring, her og der, men dette er seriøst en jungel. Har blitt mye smartere av bl.a en sticky litt lenger oppe her i dette forumet, men likevel er jeg ikke helt trygg.

 

Først av alt trenger jeg en modchip, for meg virker alle like, men noen koster 200, andre koster 600, så langt har jeg klart å dele dem i to grupper, de loddefrie og de som er ikke-loddefrie. Lodding ja, hm, har loddet før et par ganger i skolesammenheng og noe privat så har litt peiling på hva det går ut på, men dette ser smått ut, og min 60watts loddebolt kan umulig være særlig egnet. En loddefri hadde da vært selfølgelig vært mer praktisk, men de koster så mye mer.

 

Skal ha den opp på trådløst nettverk så tenkte å kjøpe en sånn. Så langt er jeg meget imponert over xboxen som koblet seg opp til det kablet nettet så fort jeg plugget i kabelen.

 

 

Så vil jeg klare å montere en modchip som f.eks denne? Og hvor viktig er en ny og større harddisk, hvor mye kan streames fra en annen pc på nettverket, vil vel tro at jeg får ganske mye av programmer inn på 8GB, dashboard, mediaplayer etc. Film og musikk streames etter det jeg kan se greit, og evnt. spill ligger jo på sine respektive dvd-plater.

 

Vet at mange har kan gi meg fine svar, og ja, jeg har søkt (Er du en av dem som kommer bare for å whine "søk ffs!", har du vel ikke lest så langt...).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke sitér hele innlegget, takk

6313314[/snapback]

 

XBOX er excellent til mediasenter.. Spør du meg, så er xbmc den beste løsningen per i dag.

 

Forresten, har EBgames fremdeles dette tilbudet?

6313366[/snapback]

Ja ;)

6313473[/snapback]

 

Ooooooog kan man bytte inn så mange spell man vil?

Lenke til kommentar
Ikke sitér hele innlegget, takk

6313314[/snapback]

 

XBOX er excellent til mediasenter.. Spør du meg, så er xbmc den beste løsningen per i dag.

 

Forresten, har EBgames fremdeles dette tilbudet?

6313366[/snapback]

Ja ;)

6313473[/snapback]

 

Ooooooog kan man bytte inn så mange spell man vil?

6313490[/snapback]

De kjøper spill av deg :D . Og 5stk av nyere dato=xbox.

Lenke til kommentar

Vel, Back on topic :roll:

 

XBMC og Xbox er som sagt kanon, men det er en ting jeg lurer på:

 

Går det an å installere XBMC med en såkalt softmod? Det ville være ideelt, for man har i og for seg ikke alltid bruk for alle de mulighetene (bells and whistles) man har på en modchip i dag!?

 

Hva er begrensingen i softmod?

 

Trenger TDL å hardmodde Xbox'en sin for å gjøre det han ønsker?

Lenke til kommentar

Xbmc er helt suverent til å streame musikk og filmer fra pc. Og du trenger igrunn ikke noe særlig plass på xboxen for det. Selve xbmc er ikke stort. 40-50 mb

Men så kommer du til spill da. Det er skikkelig lett å legge inn alt du har av spill rett på hardisken. Da finner xbmc de opp under programmer og alt ser digg ut. Men da er det litt lite med bare 8 gb.

 

Duo x2 er en fin chip. Lett å montere og. Kun ei lodding som er litt vrien.. Den er faktisk veldig vrien hvis du ikke har noe særlig erfaring.

Softmod er jeg ikke sikker på om funker på 1.6

Men det har sikkert noen andre bedre peil på enn meg.

Live vil ikke virke hvis du kjører med chip. Dvs du blir bannet, Og de oppdager også evt. større harddisk.

Lenke til kommentar

Jaja, da har pappa sponset meg med en Xenium gold, endelig slipper han å spørre om lov til å låne pcen min hver gang han vil se episode videre i Prison Break.

 

Har også lastet ned noe som heter Ultimate boot-cd så da skal det blir orden på sakene, takker for svar alle sammen, har blitt litt klokere. Hva live angår, er ikke det en betalingstjeneste? PCen holder til online-gaming for min del.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte en "pre-plyed" XBOX hos svenske EB-Games til 899,-

Et loddefritt ModChip fra ModNet.no til 730,- (Inkl. frakt og oppkrav).

 

Etter 5min med montering, og 10min backup og innstallering av nytt software,

så er den fullt funksjonabel som mediacenter.

Men, jeg anbefaler deg å sette inn en større HDD, minst 80GB.

Normalt i XBOX'ene sitter det HDD på 5-8GB, og det holder somregel bare

til noen soundtracks,savegames, og mediacenter progget...

 

ModChippen jeg kjøpte er laget av Team Xodus, og er kompatibel med de aller fleste XboX'er. "Xenium Gold 24k" Et deres absolutte toppmodell, og et av de få 4. generasjons chippene!

 

Om du skulle ha noen spm. og litt info om denne chippen, og programvaren jeg bruker, PM meg eller sleng over en mail =)

Lenke til kommentar
Vel, Back on topic  :roll:

 

XBMC og Xbox er som sagt kanon, men det er en ting jeg lurer på:

 

Går det an å installere XBMC med en såkalt softmod? Det ville være ideelt, for man har i og for seg ikke alltid bruk for alle de mulighetene (bells and whistles) man har på en modchip i dag!?

 

Hva er begrensingen i softmod?

 

Trenger TDL å hardmodde Xbox'en sin for å gjøre det han ønsker?

6318088[/snapback]

 

Jeg vil ikke anbefale å softmodde, men om du vil ha mere info om dette,

kan du klikke deg inn på sidene til Xbox-HQ.com og xbox-scene.com og se

etter litt info om det.

Lenke til kommentar
Duo x2 er en fin chip. Lett å montere og. Kun ei lodding som er litt vrien.. Den er faktisk veldig vrien hvis du ikke har noe særlig erfaring.

Softmod er jeg ikke sikker på om funker på 1.6

Men det har sikkert noen andre bedre peil på enn meg.

Live vil ikke virke hvis du kjører med chip. Dvs du blir bannet, Og de oppdager også evt. større harddisk.

6318636[/snapback]

 

SoftMod fungerer finfint på 1.6 XboX'ene, men er IKKE å anbefale.

Bruker du ChipMod, kan du benytte deg av XboX Live uten å bekymre deg.

Men, du kan fortsatt ikke bruke kopierte spill i XBLIve.

Lenke til kommentar

Akkuratt den chipen jeg har kjøpt, fra nettopp modnet. Men hvordan tar jeg egentlig backup, eller er det noe vits da det ikke ligger noe annet enn det som fulgte med fabrikken på den?

 

Det er vel egentlig bare saves og programvare som skal ligge på disken, streaming av medier. Vil nok sette inn en 60GB som jeg har, og snart skal permiteres fra en annen pc i huset.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...