Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leie egen server ala netdirekt.de, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kamerat har lyst å leie oss en server for å hoste diverse sider etc. Så var jeg inne å så litt på netdirekt, noen som har noen erfaringer med dem?

 

Det vi er ute etter i første omgang er en server med linux og apache + mysql, php etc. for å hoste diverse domener som vi har.

 

Har sett litt på den Pentium733 til 15euro mdn når man binder seg til 1år.

Det står 500GB transfer, er det pr mnd eller pr år?

10GB HD, er det mulig å oppgradere?

 

FLott om noen har erfaringer med andre dedikerte servere etc. som kan gi tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv sett litt på www.easyspeedy.com. Der koster det rundt 400 kroner måneden for dedikert server med 5 ip-adresser.

6312693[/snapback]

så ikke så galt ut det da, men er jo under halv pris for netdirekt, å etter det jeg har hørt er folk veldig fornøyde med netdirekt.

 

ser ut som det følger med 3 ip adresser på netdirekt. man trenger vel strengt tatt bare 1 når man skal ha domener?

 

hvordan er med sikkerhets oppdateringer, er det dem som serveren står hos foretar dem eller er du som gjør det?

Lenke til kommentar

Husk at det er stor forskjell på en VPS og en egen dedikert server.

En VPS konto deler server med mange andre, på samme måte som delt webhotell. Det er ikke like mange, men likevel mange muligheter for at serveren får problemer.

 

Jeg har testet ut flere forskjellige VPS løsninger de siste årene (i USA) og har opplevd så mange problemer at det nå kun er dedikert server jeg anbefaler, om du har ett slikt behov.

 

Med de linjene som er nå om dagen spiller det liten rolle om serveren din står i USA eller Norge. Det har større betydning om du har en spille server eller om du har store forum som trenger lav PING.

 

Her er et par gode leverandører i USA. Skaffer du deg en 100mbps dedikert internett linje (LT tar $10/mnd ekstra, mens GD gir deg det gratis) så vil du knapt merke noe forskjell på om serveren står i Norge eller USA. Så lenge du skal ha vanlige websider med nedlastning osv.

 

Du får også mye mer båndbredde i USA enn her i Europa.

 

Godaddy.com - Fra $90 pr mnd

Layered Technologies - Fra $65 per mnd

 

Jeg bruker LT nå, og de har utrolig bra linjer og infrastruktur.

Lenke til kommentar
Har også sett litt på Crystone.

 

Denne løsningen: VPS

 

Virker som en grei og rimelig løsning.

6323404[/snapback]

 

Oi, den der vurderer jeg også nå. Synd den var såpass dyr å opprette. Da kan man ikke bare "prøve det ut". Peiling på hvorvidt de har et system for DNS, eller om man må sette det opp selv? Står nemlig at man kan ha 10 st domäner.

 

Litt liten trafikk/diskplass også dessverre.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Har også sett litt på Crystone.

 

Denne løsningen: VPS

 

Virker som en grei og rimelig løsning.

6323404[/snapback]

 

Oi, den der vurderer jeg også nå. Synd den var såpass dyr å opprette. Da kan man ikke bare "prøve det ut". Peiling på hvorvidt de har et system for DNS, eller om man må sette det opp selv? Står nemlig at man kan ha 10 st domäner.

6323925[/snapback]

 

Hvis du virkelig vil teste VPS (se min post over din) så gjør det i USA. Du slipper unna med all setup fee osv, og de er mye billigere.

Hvorfor betale så mye her i Europa når man ikke trenger det?

Lenke til kommentar

Sammenligning:

 

Easyspeedy ES2200: Cel 2.2, 512 MB RAM, 40 GB disk, 250 GB båndbredde: €49.99 /mnd = 390 kroner + 390 kroner i setup.

 

Layered Tech: L1-Intel-cel: Cel 2.4, 512 MB RAM, 80 GB disk, 1000 GB båndbredde: $70 /mnd = 420 + 120 kroner i setup

 

I tillegg får du AMD servere billigere enn Intel hos LT.

Men som du sier, ikke de store forskjellene. Der det kanskje er en del forskjell er på kvaliteten på selve internett forbindelsen til leverandøren. Der er det den virkelig forskjellen ligger. Og USA har noen råe linjer og LT er koblet rett på backbone.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som ikke ser det negative med netdirekt? Koster jo 140kr mndn uten binding, rett over 100kr med 12mnd binding.

 

Slår jo alle som er nevnt til nå, kanskje ikke verdens raskeste server, men burde vel holde greit.

6324005[/snapback]

 

Er det noen måte å lese de sidene på et annet språk enn tysk?

6324031[/snapback]

http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...32%26idcat%3d33

Endret av b-ill
Lenke til kommentar
Er det bare meg som ikke ser det negative med netdirekt? Koster jo 140kr mndn uten binding, rett over 100kr med 12mnd binding.

 

Slår jo alle som er nevnt til nå, kanskje ikke verdens raskeste server, men burde vel holde greit.

6324005[/snapback]

 

Er det noen måte å lese de sidene på et annet språk enn tysk?

6324031[/snapback]

http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...32%26idcat%3d33

6324067[/snapback]

 

Jeg tror ikke jeg ville turt å handle fra en side jeg ikke forstår språket. Plutselig trenger du support. Eller kanskje de har en kontrollpanel du må bruke som du ikke forstår...

Lenke til kommentar
Husk at det er stor forskjell på en VPS og en egen dedikert server.

En VPS konto deler server med mange andre, på samme måte som delt webhotell. Det er ikke like mange, men likevel mange muligheter for at serveren får problemer.

 

Jeg har testet ut flere forskjellige VPS løsninger de siste årene (i USA) og har opplevd så mange problemer at det nå kun er dedikert server jeg anbefaler, om du har ett slikt behov.

6323905[/snapback]

 

Kan du fortelle litt om hva slags problemer det er snakk om, og hvilke VPS løsninger det er verdt å se på? Leser det du skriver om dedikerte servere, men det blir for dyrt for meg dessverre.

Lenke til kommentar

Problemene du kan få på en VPS er jo de samme som på ett vanlig delt webhotell. Ved at mange (noen har opptil 64 og flere) deler samme server og da deler server ressursene. Får serveren problemer med overbelastning osv, går det jo utover alle på serveren.

 

I tillegg får man ofte veldig lite ressurser, som 128 - 256 MB RAM osv. Diskplassen er ofte ikke større en på vanlige webhotell, samt alle som har VPS konto på den serveren deler samme netverks linje.

 

Må si at jeg har konsentrert meg om Windows VPS, og der merker man fort problemene med lite minne osv.

Linux VPS kan jo være mer stabile, men bakdelen er at man ofte har flere VPS kunder på en Linux server enn på en Windows server (derfor koster Win VPS ofte mer).

 

Fordeler:

 

Har du større forum osv som krever en del vedlikehold har du root access på din VPS.

Samme med Windows VPS. Så du har full kontroll på alt som skjer.

Det har du jo ikke på delt webhotell.

 

Men om du ikke har noe som krever root access, så spar pengene og heller bruk et delt webhotell. Gjerne betal litt ekstra for ett slik hotell enn å velge en VPS løsning.

 

Personlig bruker jeg min dedikert server som en ekstern pc, der jeg redigerer hjemmesidene direkte på serveren med Remote Desktop.

Utenom dette har jeg få gode grunner til å betale så mye for en server.

 

Anbefalte VPS leverandører i USA.

 

Det er to jeg har testet med nokså hell, men de hadde desverre for lite minne til å kjøre min løsning (windows + Dreamweaver 8). Det er:

dehe.com og

godaddy.com

 

Sjekk gjerne:

http://www.webhostingtalk.com/

de har egne VPS forum og du kan finne mange gode tilbud. Men sjekk forumet for tilbakemeldinger på de ulike selskapene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...