Gå til innhold

God forklaring på 360 og bakoverkomp.


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig og hvorfor blir PS3 konge her?

 

If Sony skated by with a triple lutz when it included backward compatibility, Microsoft tobogganed on gravel, uphill. Microsoft made a crucial error in not purchasing the intellectual-property rights to the hardware behind the original Xbox. Intel owns the rights to the Pentium III CPU variant that resides in the Xbox, and Nvidia owns the rights to the Xbox GPU and the audio chip that encodes Dolby Digital on the fly.

Without ownership of these key components, Microsoft would have to provide backward compatibility the hard way--software emulation.

 

Artikkelen inneholder endel interessant ting om dette.

 

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det så vanskelig og hvorfor blir PS3 konge her?

 

If Sony skated by with a triple lutz when it included backward compatibility, Microsoft tobogganed on gravel, uphill. Microsoft made a crucial error in not purchasing the intellectual-property rights to the hardware behind the original Xbox. Intel owns the rights to the Pentium III CPU variant that resides in the Xbox, and Nvidia owns the rights to the Xbox GPU and the audio chip that encodes Dolby Digital on the fly.

Without ownership of these key components, Microsoft would have to provide backward compatibility the hard way--software emulation.

 

Artikkelen inneholder endel interessant ting om dette.

 

Link

6311577[/snapback]

 

Dette har da vært kjent lenge?

Lenke til kommentar
Vet at dette ikke er noen nyhet, men syntes artikkelen var god og verdt å nevne. Dessuten har de testet flere spill og det er ikke alle som er like bra når det gjelder BK.

6312652[/snapback]

Nei, software emulering har veldig mange ulemper. Folk har holdt på med dette i lange tider på emuleringsfronten og det tar vanligvis mange år før man kommer med god emulering. Spesielt på avanserte titler med tanke på grafikk. Det tok N64 emulering rundt 5år før man kunne i det hele tatt si at spill begynte å fungere noen lunde. Nå var det personlige prosjekter riktig nok, men det viser godt hvor mye MS vil slite med dette.

Lenke til kommentar
Å emulere N64 gikk fint så lenge man hadde P3-prosessor. At Wii er 100% bakover-kompatibel skulle bare mangle, da både den og GC har 128-bits IBM Power PC-prosessorer. I og med at Wii har såpass velkjent arkitektur kommer vi til å se spill som presser konsollen hardt allerede fra release. :)

6316593[/snapback]

GC sin CPU er "bare" 64bit. Wii sin er bygd på samme arkitektur ja. Gamecube-spill kjøres via nativ emulering (via maskinvaren), resten blir software-emulert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...