Gå til innhold

Windows Vista Beta 2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lastet Windows Vista Beta 2 fra hjemmesiden til Microsoft. Dette er en ISO-fil, så jeg brente den på en DVD (3,2 GB). Da jeg skulle installere Vista fikk jeg opp to feilmeldinger:

 

1. Versjonen jeg installerte var ikke samme språkformat som den eksisterende (Har norsk XP på PC'en, men Vista er engelsk).

 

2. Feil formatering på harddisken. Jeg er usikker på hvilken formatering Vista krever. Tror jeg har FAT32 eller NTFS.

 

Er det noen som har gjort noen erfaringer på dette området? Hvilke språkkrav stiller Vista og hvilken formaterig bør man ha?

 

Mvh, CannonballQ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vista liker i allefall NTFS, litt usikker på fat32.

 

Litt merklig at den hang seg opp i kva språk du hadde.

Den skal installere ein ny clean installasjon.

 

Prøver du å legge den inn på samme disk som du har XP fra før?

I såfall skulle den ha renama den gamle windowsen din til Windows.old

 

Prøv på ein anna ny partisjon om du har tilgjenglig du. Det er greiest også.

Lenke til kommentar
Vista liker i allefall NTFS, litt usikker på fat32.

 

Litt merklig at den hang seg opp i kva språk du hadde.

Den skal installere ein ny clean installasjon.

 

Prøver du å legge den inn på samme disk som du har XP fra før?

I såfall skulle den ha renama den gamle windowsen din til Windows.old

 

Prøv på ein anna ny partisjon om du har tilgjenglig du. Det er greiest også.

6311468[/snapback]

 

Ok, så for meg at man Vista først ville fjerne XP, for så siden å installere seg. Det er kanskje ikke slik det funker?

Lenke til kommentar

Du må ikke finne på å installere Vista på samme partisjon som du har XP. Installer på en egen partisjon.

 

Det at du får melding om at språket ikke er likt, er fordi beta 2 er bare tilgjengelig i engelsk og installasjonen sjekker språket i din. Så den advarer deg om at du ikke vil kunne oppgradere.

 

Vista vil jeg tro vil like NTFS best, da den har best sikkerthet og ytelse på store disker i forhold til FAT16/32. At du får feil om at formateringen er feil er litt rar. Hva gjorde du når den advarselen kom opp?

Lenke til kommentar
Du må ikke finne på å installere Vista på samme partisjon som du har XP. Installer på en egen partisjon.

 

Det at du får melding om at språket ikke er likt, er fordi beta 2 er bare tilgjengelig i engelsk og installasjonen sjekker språket i din. Så den advarer deg om at du ikke vil kunne oppgradere.

 

Vista vil jeg tro vil like NTFS best, da den har best sikkerthet og ytelse på store disker i forhold til FAT16/32. At du får feil om at formateringen er feil er litt rar. Hva gjorde du når den advarselen kom opp?

6312351[/snapback]

Avsluttet innstalasjonen. Skal teste å installere Vista på en annen partisjon. Håper det fungerer greit da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...