Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt sånn "dings" til viftene?!


ekwathne

Anbefalte innlegg

Jeg mener å huske jeg såg en eller annen "dings" som man kunne koble viftene i maskinen med og så stod viftene å gikk 10 minutt etter at man hadde skrudd av pcen slik at den skulle bli kjølt ned.

 

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette?

 

Beklager dårlig forklaring og emnetittel ;)

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen min blir utrulig varm når den har stått på en stund så det hender til tider den skrur seg av og derfor må jeg vente en stund før jeg kan ta den på igjen og det fører til at jeg ikke får gjort ferdig de jobbene jeg må gjøre på pcen. Jeg har kjøpt en ny vifte og montert den men tempraturen er alikevell høy.

 

Noen som vet hvor jeg får kjøpt en sånn "dings"?

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Maskinen min blir utrulig varm når den har stått på en stund så det hender til tider den skrur seg av og derfor må jeg vente en stund før jeg kan ta den på igjen og det fører til at jeg ikke får gjort ferdig de jobbene jeg må gjøre på pcen. Jeg har kjøpt en ny vifte og montert den men tempraturen er alikevell høy.

6311311[/snapback]

 

Hvilken ny vifte er det du har kjøpt da? Jeg hadde også problem med for varm CPU, og en vifte som hylte som et jetfly. Jeg klaget til produsenten og de sendte meg en ny vifte av samme slag som den originale. Det hjalp jo ikke. Nå har jeg byttet den ut med en kanonbra kjøler, Ninja fra Scythe, og det senket tempen med ca 12 grader, og eliminerte støyen. Hele herligheten kostet under 400 kroner, og var montert på en liten time.

 

Å sette på etterkjølere som blåser ned tempen etter at du har slått av, blir jo omtrent som å kurere avrevne korsbånd med paralgin forte. Det demper smerten, men hjelper ikke på skaden.

Lenke til kommentar

Men fordeler har den;

 

"...slik at varmen fremdeles blir fjernet fra komponentene inntil de selv får kjølt seg ned tilstrekkelig. Dette kan i mange tilfeller forlenge levetiden på både prosessor og andre komponenter."

 

Quote fra Microplex.

 

 

Edit: Ikke i dette tilfelle, men generelt.

Endret av Folcom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...