Gå til innhold

Samletråd om slanke/deffekosthold


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ingen som kan lage en guide til hvordan man skal gå OPP i vekt?? :p Sliter med at jeg er for tynn....

6384383[/snapback]

 

tren skjellettet ditt

6503845[/snapback]

Hvordan har du tenkt at det skal foregå pizza?

 

Hvis du vil gå opp i vekt. Burde du trene med vekter, spise proteiner og ha flere måltider med trege karbohydrater. Hvis du sliter virkelig så kan du kanskje ty til en gainer.

Lenke til kommentar
Prøver å gå ned i vekt, og skal prøve å unngå karbohydrater (som jeg ikke vet hva er). Hvilke matsorter bør jeg unngå? Er stort inntak av søte frukter ett problem (plommer, nektarin, vannmelon)?

6609586[/snapback]

 

Vannmelom er i alle fall ikke et problem. Inneholder selvsagt mye vann. Hold deg unna fine typer brød og selv grovt brød i store mengder. Alt som har mye hvetemel er ikke bra.

Lenke til kommentar
Har hørt at jeg bør ligge unna pastaprodukter, stemmer det? Brødmat er kuttet ned fra fire til to skiver kneip til hvert brødmåltid, i tillegg til at jeg ikke spiser annet enn grønt etter kl 1900

6610091[/snapback]

Pasta inneholder mye karbohydrater, så det er ikke noe man burde spise mye av. Du burde kanskje vurdere å kutte vekk kneipen helt. Du kan for eksempel bytte den ut med: Wasa Fiber Pluss, Wasa Multigrain, Wasa Sesam Delikatesse. Eller noe annet knekkebrød med de samme egenskapene.

 

Alle disse inneholder 100% fullkorn og mye fiber. Spesielt fiber pluss som inneholder over 20% (tror det er 26%). Det som gjør at fiber er genialt til slanking er at det utvider seg i magen og gjør at man ikke trenger så mye for å holde seg mett.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting: det står på tn.no sine sider under Butikkoversikt at en del Sunkost og Life! vil det si at de også fører Protein/Kreatin osv, eller har de bare sink,krom og slikt? :hmm:

 

Hvis de har proteiner/kreatin er de forskjellige priser enn nettprisene på tn.no?

Lenke til kommentar
Prøver å gå ned i vekt, og skal prøve å unngå karbohydrater (som jeg ikke vet hva er). Hvilke matsorter bør jeg unngå? Er stort inntak av søte frukter ett problem (plommer, nektarin, vannmelon)?

6609586[/snapback]

 

Vannmelom er i alle fall ikke et problem. Inneholder selvsagt mye vann. Hold deg unna fine typer brød og selv grovt brød i store mengder. Alt som har mye hvetemel er ikke bra.

6610077[/snapback]

 

Vannmelon har faktisk ganske høy G.I. Ville ikke spist så alt for mye av det om poenget er å holde blodsukkeret mest mulig stabilt gjennom dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...