Jan-E. Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Maskinvare: Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA - Asus A7V600-X Maskinen starter opp, men stopper når den kommer til til det sorte skjermbildet med Windows XP-logoen og den blå streken som ruller mot høyre, og der kan den stå om så hele dagen. Har prøvd både å reparere og installere på nytt med XP-Cd'n, men da stopper den og blir stående i bildet "kontrollerer disk......". Har og prøvd med diagnose-programmet "Hutil" fra Samsung, men da sier maskinen at det er feil med I/O (et elles annet) på disketten. Den booter fra andre disketter som f.eks minnesjekk-program. Dette er en maskin som tilhører min bror og han sier at det har vært endel gule trekanter og div på skjermen, men han husker ikke hva som stod i dem......Kremt... Ikke kan jeg prøve disken på min maskin heller siden jeg ikke har SATA-kontakter. Forresten så spinner disken rundt, og minnet er greit. Har prøvd med en IDE-disk med Win-98 på og da starter maskinen uten problem. Endret 16. juni 2006 av Jan-E.
Jan-E. Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Ingen som vet. Da er det vel bare å returnere den til Komplett, disken blir 2 år til høsten. Hva er det jeg gjør feil når jeg ikke får diagnose-verktøyet Hutil til å starte opp? Jeg har prøvd å legge bare Hutil-filene på disketten og får da beskjed om at "dette er ikke en gyldig systemdisk". Og så har jeg formatert disketten som oppstartsdiskett for MS-dos, men får da beskjed om "I/O error".
Hårek Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Du kan kjøre Hutil fra CD. Last ned UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/
Jan-E. Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Skrevet 18. juni 2006 Du kan kjøre Hutil fra CD. Last ned UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ 6319564[/snapback] Ja da var det gjort. Her er resultatet: Read surface scan: Error: LBA 55428912 Error: LBA 6223042 Error: Data is uncorrectable! Dette betyr vel at disken er fysisk ødelagt? Kanskje vært utsatt for støt.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå