Gå til innhold

Samsung Sata stopper opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Maskinvare: Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA - Asus A7V600-X

Maskinen starter opp, men stopper når den kommer til til det sorte skjermbildet med Windows XP-logoen og den blå streken som ruller mot høyre, og der kan den stå om så hele dagen.

Har prøvd både å reparere og installere på nytt med XP-Cd'n, men da stopper den og blir stående i bildet "kontrollerer disk......".

Har og prøvd med diagnose-programmet "Hutil" fra Samsung, men da sier maskinen at det er feil med I/O (et elles annet) på disketten. Den booter fra andre disketter som f.eks minnesjekk-program.

Dette er en maskin som tilhører min bror og han sier at det har vært endel gule trekanter og div på skjermen, men han husker ikke hva som stod i dem......Kremt...

Ikke kan jeg prøve disken på min maskin heller siden jeg ikke har SATA-kontakter.

Forresten så spinner disken rundt, og minnet er greit.

Har prøvd med en IDE-disk med Win-98 på og da starter maskinen uten problem.

Endret av Jan-E.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet.

Da er det vel bare å returnere den til Komplett, disken blir 2 år til høsten.

Hva er det jeg gjør feil når jeg ikke får diagnose-verktøyet Hutil til å starte opp?

Jeg har prøvd å legge bare Hutil-filene på disketten og får da beskjed om at "dette er ikke en gyldig systemdisk". Og så har jeg formatert disketten som oppstartsdiskett for MS-dos, men får da beskjed om "I/O error".

Skrevet
Du kan kjøre Hutil fra CD. Last ned UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/

6319564[/snapback]

Ja da var det gjort.

Her er resultatet:

Read surface scan:

Error: LBA 55428912

Error: LBA 6223042

Error: Data is uncorrectable!

Dette betyr vel at disken er fysisk ødelagt? Kanskje vært utsatt for støt.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...