Gå til innhold

Ny S-ATA disk sammen med IDE disker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve ut Windows Vista og i den sammenheng installere dette på en egen S-ATA disk. Per i dag har jeg 2 IDE disker og vil sette inn S-ATA disken. Kan jeg bare kjøpe en disk å montere den i en av S-ATA kontaktene på hovedkortet og Windows vil finne den, eller vil jeg måtte installere S-ATA drivere på hovedkortet (hovedkort er MSI K8N Neo2G)?

Er det andre ting jeg bør tenke på? Jeg har lest S-ATA guiden, men den gir meg ikke de svarene jeg trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en kontroller på hovedkortet så vil drivere installeres automatisk, uavhengig om den er i bruk eller ikke.

Så ja, det er bare å montere inn en disk. Vær OBS på at BIOS antagelig vil forandre bootrekkefølgen når du gjør det, så den må du selv stille riktig.

Nye disker må også få en partisjon før de vises i explorer.

Skrevet
Nye disker må også få en partisjon før de vises i explorer.

Hva betyr dette?

Min nye SATA-disk er tilsynelatende innstalert og funker som den skal, men den vises ikke i Min datamaskin.

Skrevet (endret)

Det er veldig forskjellig fra hovedkort til hovedkort om du trenger Driver til S-ata eller ikke. Det skal ikke være noe stort problem og legge inn en driver så det er nok bare og kjøpe S-ata disken.

Edit: For og få opp diskene i "Min dataMaskin" må du gjøre følgende:

Start --> Controll Panel --> Administrativ Tools --> Computer Management --> Disk Management Bla ned og finn den disken som nettop er satt inn "Det skal være en Svart linje over den og det skal stå noe som "Unlocated Disk" eller noe slikt. Lenge siden jeg har gjort det.

Endret av EggMan88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...