Gå til innhold

Windows Xp "policy"


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en jobb-PC som jeg bruker hjemmefra i forbindelse med et prosjekt. PCn er satt opp med Windows XP pro.

 

Problemet er følgende: Jeg får ikke lastet ned oppdateringer fra Windows update fordi det er en "system policy" som nekter slik nedlasting. (!) Jeg ville hatt inn Windows defender + "tirsdagsoppdateringene". Jeg har administratorrettighet på maskinen, men jeg vet ikke hvor jeg skal forandre denne policy'en.

 

Det ville vært naturlig å ta kontakt med brukerstøtte der jeg jobber (en fylkeskommune), men det er lettere sagt enn gjort, ettersom IT-avdelingen ikke svarer på brukerspørsmål direkte, men kun indirekte gjennom en "superbruker" på min arbeidsplass, og kompetansen i denne brukerstøtten er så lav at jeg anser det som bortkastet å be dem om annet enn å resette passordet (resten av driften er satt bort til et konsulentfirma).

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve Kontrollpanel/Administrative verktøy/Local security policy (veit ikkje kva det heiter på norsk)

6294355[/snapback]

 

 

 

OK, der fant jeg følgende innstillinger:

 

 

Kontopolicy

- Passordpolicy (passordinnstillinger, lengde, alder ol)

- Policy for låsing av konto (innstillinger for låsing av konto)

 

Lokale policyer

+ Overvåkningspolicy (ressurser som skal overvåkes og logges?)

+ Tilordning av brukerrettigheter (En hel haug innstillinger)

+ Sikkerhetsalternativer (Lang liste! Kunne ikke finne noe med windows update her)

 

Policyer for fellesnøkkel

- Krypter filsystem (bare en post kalt "administrator")

 

 

Jeg leste nøye gjennom en lang liste med innstillingsmuligheter, men kunne dessverre ikke finne noe som kunne minne om "Windows update". Hvis det er noe her, er det sannsynligvis kamuflert i form av en kryptisk betegnelse av en som har "oversatt" data-begrepene til norsk :-)

 

Er det noe som heter "policy editor" for Windows XP? Husker det var noe sånt for Win98 en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...