Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke åpnet porter til hovedmaskina i nettverke


Anbefalte innlegg

Problem:

Får ikke forwardet porter til maskinen min. Bl.a. port 80 til webserver eller diverse porter til torrentklient. Får "Could not connect to remote server" når jeg prøver å koble på webserveren min fra andre maskiner, enten i lokalnettverket eller gjennom IP'en jeg får tildelt fra bluecom. Får også beskjed om NAT feil i uTorrent uansett hvordan port jeg bruker.

 

Utstyr:

D-Link DI-624 router

D-Link DWL-G520 trådløst nettverkskort

 

Software:

Windows XP Pro SP2

Sygate Personal Firewall (avinstallert uten resultat)

Windows Firewall (disabled)

Avast antivirus (avinstallert uten resultat)

 

Forsøkt:

- Forwarde port 80 til lokal ip'en i "Virtual Server" i oppsettet til routeren.

Har også prøvd diverse porter til torrentklienten. Får imidlertid hele tiden beskjed om at disse portene er stengt når jeg kjører portscan på diverse sider. Jeg får heller ikke koblet på på webserveren fra andre maskiner i nettverket. KUN fra min egen maskin som kjører serveren (localhost).

- Har disablet alle firewalls og antivirus programmer uten resultat.

- Forsøkt å forwarde porter i routeren til andre maskiner på nettverket. Dette har fungert helt fint, altså må feilen ligge i min maskin.

- Koble direkte i adsl modemet med kabel uten resultat.

- Utforske delte mapper og filer på min maskin FRA andre maskiner på nettverket. Dette har fungert fint.

- Resatt routeren til fabrikkinnstillinger.

- Kjørt Spyware S&D og reparert alt den har reagert på

- Kjørt "Set up a home or small office network"

 

Mer info:

Det har fungert helt fint tidligere men plutselig en dag for et par uker siden merket jeg at torrentklienten hadde et rødt lys som indikerer NAT feil. Dette har skjedd tidligere også og da har det holdt å skifte til en annen port. Dette hjalp imidlertid ikke denne gangen.

Tenkte deretter at kanskje bluecom hadde fått en ny policy som gjorde at de stenge andre porter en de helt vanligste. Dette viste seg i ettertid og ikke være tilfelle da, som nevnt tidligere, porter som ikke fungere på min hovedmaskin fungere helt fint på andre maskiner i nettverket.

Det bør kanskje nevnes at jeg har vært litt flinkere å holde hovedmaskinen mer oppdatert med patcher og lignende gjennom windowsupdate. Så vet ikke om det kan være en patch som har laget noe krøll.

Jeg får heller ikke startet Windows Firewall/ICS tjenesten. Prøver jeg å starte denne får jeg bare beskjed om at tjenesten ikke kunne starte enten fordi den ikke er aktivert eller fordi det ikke er noen enheter knyttet til tjenesten (får heller ikke startet den gjennom egenskapene for nettverkskortet da tjenesten ikke er tilgjengelig)

Endret av Keworkian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...