Gå til innhold

TV blir svart hvit etter kortbytte..


Anbefalte innlegg

jeg har nylig oppgradert skjermkortet mitt fra ett Nvidia Point Of View FX 5500, til ATI Radeon X800 GTO..

 

Nvidia kortet fungerte utmerket bortsett fra at CSS ikke kjørte på fullt, og jeg kunne koble til TVen og se på serier osv fra PCen..

 

men når jeg bruker Radeon kortet så får jeg ikke farger på TVen. det blir svart hvit. jeg bruker en S-Video til Scart converter ting.. jeg begynner å bli rimelig frustrert over både programvaren og supporten til ATI, og vurderer å returnere kortet..

 

men først må jeg nesten sjekke om noen vet om noen løsninger slik at det blir farve på TVen min igjen :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har ati-kort, må du enten kjøpe en egen kabel for å "kompositt-signal" ut fra pcen (og så evt ta det gjennom en scart-kontakt), eller bruke en s-video inngang på tven, videoen, dvden, recieveren eller noe annet.

6285667[/snapback]

så det vil si at jeg ikke får farger på TVen min med ATI kort ? mens Nvidia fungerer uten prob ? jeg skjønte noe kom til å gå galt når jeg byttet produsent :ermm:
Lenke til kommentar
Hvis du har ati-kort, må du enten kjøpe en egen kabel for å "kompositt-signal" ut fra pcen (og så evt ta det gjennom en scart-kontakt), eller bruke en s-video inngang på tven, videoen, dvden, recieveren eller noe annet.

6285667[/snapback]

så det vil si at jeg ikke får farger på TVen min med ATI kort ? mens Nvidia fungerer uten prob ? jeg skjønte noe kom til å gå galt når jeg byttet produsent :ermm:

6285745[/snapback]

Blir litt vanskeligere med ati i alle fall.

Lenke til kommentar
det som er er vel det at ATI sender it S-video signaler, mens nVidoa kanskje sendte ut kompositt (?) signaler gjennom samme kabelen.

 

Det høres ut som for meg at du ikke har S-video støtte på tv'n din.

6286289[/snapback]

jepp, har bare Scart.. hvis dette er tillfellet så stikker jeg å bytter tilbake til Nvidia ASAP..
Lenke til kommentar
Kanskje denne linken kan hjelpe deg: Svart/hvitt på TV ut

6286279[/snapback]

veldig nyttig link.. takker.. kommer til å bytte kortet, virker som om det ike går på ATI kort

6286352[/snapback]

 

tror du missforstod det som stod i linken der, det du trenger er et adapter fra s-video til kompositt.

 

det var jo til og med bilde av en kabel som du putter imellom den kabelen du bruker nå.

Lenke til kommentar

foreslår du tar fram manualen til tv'en eller tar en rask søk på nettet etter tv modell og manual for se hvilke av dine scart innganger som støtter svideo signaler - om den scart du allerede bruker støtter dette, kan det og være en mulighet for at du må manuelt sette opp tv sin scart til godta svideo(y/c) og ikke kompositt (eldre Nokia hadde dette vet jeg) + PAL/b/bg

 

Så når du vet tv er konfigurert rett, kan du begynne med tv out delen på grafikk kortet.

 

Der du skal inn i driverne til gfx og sette opp pal/b som ut signal.

 

Du har et bedre kort til tv out enn hva du hadde tidligere - eldre nvidia var bedrøvelig kvalitet på ;)

Lenke til kommentar
Kanskje denne linken kan hjelpe deg: Svart/hvitt på TV ut

6286279[/snapback]

veldig nyttig link.. takker.. kommer til å bytte kortet, virker som om det ike går på ATI kort

6286352[/snapback]

 

tror du missforstod det som stod i linken der, det du trenger er et adapter fra s-video til kompositt.

 

det var jo til og med bilde av en kabel som du putter imellom den kabelen du bruker nå.

6286369[/snapback]

aha.. så putter jeg den imellom og vips blir det farger.. greit nok..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...