Gå til innhold

Kommer ikke lenger enn bios. den henger deg


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen pc`en min. Skal nå slå den på. Er det bare å slå den på eller må jeg ordne med biosen først. Det er bios slik at jeg kan starte den opp?

Kan det skje noe galt?

 

Noen plasser jeg kan lese om dette? Har manualen for hk, er litt usikker om den ikke fungerer slik den skal når jeg starter den

Endret av OleBrumHonning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Startet opp pc`en og så på bios. satte deretter i win cd og den begynte å innstalere win. Litt ute i innstaleringen kom det til en plass der jeg skulle gjøre noen valg. det sto nederst på skjermen, men det så ikke jeg da jeg kun så øverste delene av bokstavene. trykte derfor på esc. dette førte til at innstaleringen ble avbrutt.

 

Nå kommer jeg ikke lengre enn at jeg får en blinkende strek rett etter valget om del for bios

Endret av OleBrumHonning
Lenke til kommentar

Hvis du prøver å installere på Sata-disk, trenger du kanskje driver på diskett for denne. Det er da vanlig å stoppe installasjonen med F6 for å få installert driveren.

 

Dette kan du sikkert finne i manualen til HKet,

Hvilket annet utstyr har du i maskinen ?

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Du er helt på jorde. Dette er et nytt hovedkort.

På nye hovedkort er det ikke ofte man må installere drivere for sata-disk siden disse ligger som standar i bios alt.

Siden det ikke er mange i dag som kjøper IDE hdd. Så blir det mer standar med S-ata hdd.

Derfor er det i dag på de fleste hovedkort bare to IDE utganger. Da disser er beregnet til CD/DVD rommer siden disse enda ikke er godt over til S-ata.

Pga en god del driver bug problemer.

Lenke til kommentar
Du er helt på jorde. Dette er et nytt hovedkort.

På nye hovedkort er det ikke ofte man må installere drivere for sata-disk siden disse ligger som standar i bios alt.

Siden det ikke er mange i dag som kjøper IDE hdd. Så blir det mer standar med S-ata hdd.

Derfor er det i dag på de fleste hovedkort bare to IDE utganger. Da disser er beregnet til CD/DVD rommer siden disse enda ikke er godt over til S-ata.

Pga en god del driver bug problemer.

6290137[/snapback]

Og du mener du hjalp trådstarter mer med ditt svar ??

Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus A8R-MVP, Crossfire, Socket-939

 

Hd: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

 

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz , BOXED m/vifte

 

Kabinett: Cooler Master Cavalier 3, Sort Kabinett,

 

Brenner: NEC DVD-brenner ND-3550

Skjermkort: Point of View GeForce 7600GS 256MB

 

Strøm: MIST 500W, ATX 2.2, strømforsyning

 

 

Dette er min pc.

 

Bios`en fant alle hardwaren som jeg har innstalert

Endret av OleBrumHonning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...