Gå til innhold

Dell 2407WFP 24'' widescreen. Verdt pengene?


BrickTop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt skjermen en del (har den på skolen), og den er selvfølgelig veldig bra. Jeg hadde aldri brukt så mye penger på en skjem, skulle jeg brukt så mye penger på skjerm(er) hadde det blitt to 20", da får du 2*1600x1200 som gir 3200*1200, mye større oppløsning enn 1920x1200...

Endret av bragoon
Lenke til kommentar

Hmm, mange her som også liker den så det ser vel ut til at jeg går for denne skjermen ja...jeg lever tross alt bare en gang :thumbup: ...må bare sjekke kontoen en gang til for å være sikker på at jeg ikke roter meg opp i noe av økonomisk art...

 

bragoon, du har et poeng med at det muligens er bedre med 2 stk 20" mtp oppløsningen men jeg er hovedsaklig ute etter bildekvaliteten og jeg har lest at denne skal være ganske god...

Endret av BrickTop
Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt si den er verdt pengene. Jeg har 2405 modellen. I spill er den sylskarp, men du trenger et bra grafikk kort for å få tingene til å gå rundt på native oppløsning. Har et Ati X800xt pe selv. Fikk den for 8000,- kr på tilbud.

Sjekk om skjermen takler HDCP så du kan se high def video på den når det kommer, forgjengeren støtter ikke HDCP.

khelben

Lenke til kommentar
Oh yes baby, for 3750kr fra DELL skal jeg så absolutt ikke klage, skjermen er _HELT_ prima!

6284433[/snapback]

 

Har problemet med at det ikke går å kjøre spill i f. eks. 1600*1200 blitt løst? Altså at det blir svarte kanter på siden istedet for at bildet blir strukket?

Lenke til kommentar

miCro: R@ge kjørte BF2 på en "lav" oppløsning / ikke-native oppløsning, noe som får etthvert LCD-panel til å se 'rævva' ut. Kjør 800x600 på en 1280x1024-skjerm, så får du se hva jeg mener.

 

Bildekvaliteten her er helt prima, mye bedre enn på 2005FPW'n og ingen baklysproblemer som den har.

Lenke til kommentar
miCro: R@ge kjørte BF2 på en "lav" oppløsning / ikke-native oppløsning, noe som får etthvert LCD-panel til å se 'rævva' ut. Kjør 800x600 på en 1280x1024-skjerm, så får du se hva jeg mener.

 

Bildekvaliteten her er helt prima, mye bedre enn på 2005FPW'n og ingen baklysproblemer som den har.

6296452[/snapback]

 

Ok. Så man kan altså kjøre spill i native oppløsning på skjermen?

Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt si den er verdt pengene. Jeg har 2405 modellen. I spill er den sylskarp, men du trenger et bra grafikk kort for å få tingene til å gå rundt på native oppløsning. Har et Ati X800xt pe selv. Fikk den for 8000,- kr på tilbud.

Sjekk om skjermen takler HDCP så du kan se high def video på den når det kommer, forgjengeren støtter ikke HDCP.

khelben

 

Jeg har 7800GTX så det skal vel greie det. Håper bare ikke PCen kommer til å slite pga at cpu`en er for svak når jeg spiller spill som ikke støtter dual-core...

 

Jeg er ganske sikker på at den er HD-ready...det var inntrykket jeg fikk ut ifra spesifikasjonene

Lenke til kommentar

Hmm, wait a minute. det er noe jeg kom til å tenke på. Oppløsningen på skjermen er 1920x1200. Men det er vel ikke så mange spill som støtter den oppløsningen. At feks maks er 1600x1200. Blir det ikke litt "turn-off"? Noen som vet hvordan spill blir med en sånn skjerm?

Lenke til kommentar

Jeg bruker i alle fall å finne en oppløsning som går "bra nok" på min hardware, og så la skjermen skalere bildet selv. Har ikke nok oomph i maskinen til å kjøre native oppløsning uansett. Syns det går ganske fint.

Eller så kan jeg anbefale å stikke på Widescreen Gaming Forums - http://www.widescreengamingforum.com/wiki/..._Games_List_-_A for å sjekke hvordan man kan få satt opp widescreenoppløsninger i en hel haug med spill som ikke nødvendigvis støtter det out-of-the-box.

Lenke til kommentar
Hmm, wait a minute. det er noe jeg kom til å tenke på. Oppløsningen på skjermen er 1920x1200. Men det er vel ikke så mange spill som støtter den oppløsningen. At feks maks er 1600x1200. Blir det ikke litt "turn-off"? Noen som vet hvordan spill blir med en sånn skjerm?

6297004[/snapback]

 

Det er ikke noe problem du får forskjellige modes på skjermen 1:1 , aspect og en mode som drar ut bildet. Jeg har min på aspect hele tiden. Et 1600x1200 spill vil da vises i 4/3 format og spill som støtter 1900x1200 blir vist riktig der. Det blir en svart rand på hver side ved 1600x1200 men bildet blir riktig og vil tilsvare bildet på en 21 tommer.

 

khelben

Lenke til kommentar
Jeg har 7800GTX så det skal vel greie det. Håper bare ikke PCen kommer til å slite pga at cpu`en er for svak når jeg spiller spill som ikke støtter dual-core...

 

Jeg er ganske sikker på at den er HD-ready...det var inntrykket jeg fikk ut ifra spesifikasjonene

6296972[/snapback]

 

7800gtx 256mb skal slite hardt på 1920x1200! Definitivt skjermkortet som kommer til å slite, og cpuen i liten grad...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...