Gå til innhold

Ny TV i disse VM-dager.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Heisann!

Skal kjøpe en ny TV nå i disse VMtider :cool: Vet at det for det meste er pcskjermer som blir diskutert her, men håper det er noen som har peiling på TVer også.

Valget står nå foreløpig mellom:

 

Philips 37PF9830

 

og

 

Pioneer PDP-436XDE

 

Er det noen som har noen anbefalinger, enten det er en av de to eller en annen?

 

Mvh

Rohin.

6283418[/snapback]

 

den philipsen kan anbefales poå det sterkeste, har en sånn en i stua.

bildet er bra, og fargene er gode også. Heller ikke noen problemer med sortnivået på den, slik det er med noen andre lcd tver.

Vil si at den er verdt prisen. :)

 

et lite problem da, det plexiglasset som er i ramma på skjermen får lett fingermerker :thumbdown:

 

 

den andre skjermen har jeg ingen formening om, men den ser ut til og være bra.

har testet storebroren på 50", og den er veldig bra. men personlig ville jeg gått for philipsen.

Lenke til kommentar

kanskje ikke på vanlig TV bilde, men når man kjøper ett tv til 30-40k, så antar jeg at man har tenkt å beholde det en stund. Da er det godt med skikkelig 1080i støtte på TVen. Så kan du bruke den til PC/konsoller også med full pupp :)

 

uansett går det vel på prioriteringene dine. Her er en laaang guide som tar for seg de to teknologiene:

 

http://www.tomshardware.com/2005/03/09/lcd_or_plasma_/

Lenke til kommentar

Takk for bra svar :)

Foreløpig ligger Philipsen foran, men om jeg vil gå opp til en 50". Er det noe særlig forskjell på den Pioneeren jeg har linket til og:

PDP-506XDE?

Virker som at det er samme TVen og det bare er størrelsen som er annerledes, i så fall går jeg nok for den 50tommeren :)

Takk igjen for bra svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takk for bra svar :)

Foreløpig ligger Philipsen foran, men om jeg vil gå opp til en 50". Er det noe særlig forskjell på den Pioneeren jeg har linket til og:

PDP-506XDE?

Virker som at det er samme TVen og det bare er størrelsen som er annerledes, i så fall går jeg nok for den 50tommeren :)

Takk igjen for bra svar.

6287022[/snapback]

 

det er den 50" jeg har testet, bildet er veldig bra på den. men merket at det ble litt kornete når noe er koblet opp på tven med vanlig compositt (rød, hvit og gul), men har ikke merket noe sånt på philipsen. Så på den pioneeren ville jeg nok ha ungått compoitt og heller koblet til med komponent, hdmi o.l for og få bildet i høyere oppløsning.

 

@EvoZ: den philipsen gir like godt bilde som den pioneeren, om ikke litt bedre...

har som sagt testet 50" pioneeren, som jeg regner med er ca like bra som den på 43", og når den blir sammenliknet med philipsen som jeg har i stua så er philipsen bedre...

(til opplysning så er philipsen jeg har den samme som han linker til i første post)

Lenke til kommentar

Har selv prøvd alle Pioneer tv'er som er lansert det siste 1,5 året, og jeg kan med hånden på hjertet si at de gir noe av det råeste bildet jeg har sett. PDP436RXE og FDE har just samme panelet, bare at RXE har innebygget tuner og innebygget høyttaler. XDE som er litt dyrere er helt lik FDE bortsett fra tunerboksen. På XDE har denne en VGA-inngang til pc samt to HDMI-tilkoblinger.

 

Jeg har ikke prøvd så mye fra Phillips (mest "billigmodeller"), men jeg har likevel vanskelig for å forstå hvordan et bilde fra en lcd-skjerm kan være bedre enn et fra en plasma-skjerm. LCD har en del praktiske fordeler foran plasma, men jeg vil påstå at plasma fortsatt gir best bilde.

 

En oppløsning høyere enn 720p anser jeg som unødvendig, da man ikke får utnyttet dette (hvis vi ser bort ifra 360, PS3 o.l.) på en god stund. Bakkenettet i Norge vil mest sannsynlig bli 720, mest på grunn av kapasitet.

 

Uansett. Hvis jeg skulle lagt så mange kronasjer i en tv, så ville jeg i hvert fall tatt meg en tur rundt omkring og sammenlignet dem selv.

 

Lykke til

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...