Gå til innhold

Hvordan agp skjermkort skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Skal du klokke det noe, kan du åpne pipelines på 6800 kortet, og det gir nok best ytelse.

Ellers ville jeg valgt 6600GT, det kan ikke klokkes serlig, men det yter like bra som de to andre på stndard speed, men er billigere enn 6800, og støtter noen nye funksjoner som ikke x800 serien gjør.

 

Tror nok bedre kort enn dette er unødvendig, ja. Kan tenkes 6800 er unødvendig og.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du klokke det noe, kan du åpne pipelines på 6800 kortet, og det gir nok best ytelse.

Ellers ville jeg valgt 6600GT, det kan ikke klokkes serlig, men det yter like bra som de to andre på stndard speed, men er billigere enn 6800, og støtter noen nye funksjoner som ikke x800 serien gjør.

 

Tror nok bedre kort enn dette er unødvendig, ja. Kan tenkes 6800 er unødvendig og.

6311933[/snapback]

 

Neineinei!

 

Et 6800 kort med noen ekstra åpne pipelines yter langt ifra bedre enn 7800GS.

6600GT er svakere enn 6800GS.

Det er ikke unødvendig å kjøpe et kort man kan ha i ett års tid fremover (som 7800GS) fremfor å kjøpe et budsjettkort som 6600GT som egentlig allerede er utdatert.

Lenke til kommentar

Teddy, har du lest hele posten? Han snakker om at 6600GT er bedre en x800GTO og billigere en 6800:>

 

Tror det blir et 6600GT, og jeg tror det passer systemet mitt vell:D ikke vits å kaste bort masse penger på et AGP system nå for tiden.

 

+ at 6600GT ikke er utdatert. FX5700LE er utdatert:p

Lenke til kommentar

En gylden middelvei kan jo være et 6800GT til 1895,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302770 Dette er demovare men det er et GHL kort som er identisk til det jeg selv hadde og det funker faktisk ganske bra enda.. Men de hadde et 6800GT kort som demo på PSData til 895,- Da begynner det å ligne på noe..

 

Eller enda bedre: (Pris vs Ytelse) http://www.psdata.no/ps.asp?it=107483&mlevel= X800 Pro til 695,- :D

 

X800XT til 1295,- http://www.psdata.no/ps.asp?it=107497&mlevel=

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
6600 GT bedre enn X800 GTO? Hah, for noe tullprat, det er omvendt. 6600 GT er svakere og overklokker dårligere.

 

Og X800 GTO støtter adaptive antialiasing. Slikt får du ikke med 6600 GT.

6312298[/snapback]

 

Mener du at x800 GTO er et bra kjøp da? Liker ikke ATI noe særlig.. Hvis du kan overbevise meg kan det hende jeg kjøper det:p

Lenke til kommentar

En kjekk ting hvis du kjøper Nvidia: Driveren du har installert for FX 5700 støtter alle de nyere kortene også. Bare skru av, bytte kort og skru på igjen. Ikke noe tull med avinstallering, registry cleaner og annet grums.

 

Og har du 5700 fra før så er selv 6600GT en dramatisk forbedring.

Lenke til kommentar
En kjekk ting hvis du kjøper Nvidia:  Driveren du har installert for FX 5700 støtter alle de nyere kortene også. Bare skru av, bytte kort og skru på igjen. Ikke noe tull med avinstallering, registry cleaner og annet grums.

 

 

Heh, jeg bytta fra 6800 til 7800gs, uten å avinstallere driverne.. gikk heller dårlig, ente opp med formatering og reinstallereing. Så jeg ville absoulutt fjerna driverne først :)

Lenke til kommentar
En kjekk ting hvis du kjøper Nvidia:  Driveren du har installert for FX 5700 støtter alle de nyere kortene også. Bare skru av, bytte kort og skru på igjen. Ikke noe tull med avinstallering, registry cleaner og annet grums.

 

Og har du 5700 fra før så er selv 6600GT en dramatisk forbedring.

6315242[/snapback]

 

Har 5700LE vel og merke, helt elendig.

 

Men jeg er på utkikk etter billige demovarer, som X800PRO til 699, så hvis noen kommer over noe så si i fra takk:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...