Gå til innhold

er google earth bad?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å skape en god debatt bør du nyansere tankene dine litt mer. Det du presenterer der er alt for svart og hvit. Du må se på alle sider av saken og tenke. Hvis alt som kunne hjulpet noen å utføre en kriminell handling skulle vært kuttet ut....så hadde ikke samfunnet hatt mye å gå på.

 

Men kort sagt, bildene har alltid vært tilgjengelig men google har gitt dem ett enkelt og genialt brukergrensesnitt...nemelig å sette alle bildene som før var spredt overalt i forhold tilhverandre på en kule. Og da får man noe som er ganske likt vår egen jordklode!

 

Teroristene har alltid hatt tilgang til bildene...bare at mannen i gata viste det ikke før googel earth gjorde det åpenbart.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Det er fullt lovlig å slenge ut et spørsmål. Kanskje dukker det opp noen med meninger. Men du risikerer også at tråden dør en still død. Alternativt kan man bruke såpeboksen...

 

Ny teknologi kan ofte missbrukes. Vi kan ikke stoppe teknologien av den grunn, men må tilpasse oss. Kanskje med enkelte unntak, slik som spredning av teknologien som skal til for å lage kjernefysiske våpen. Men google earth stiller ikke helt i den klassen synes jeg.

Lenke til kommentar
hjelper google earth terrorregimer som de i midtøsten til og planlegge selvmords angrep?

 

hvis det gjøres det så synest jeg google skal kutte ut google earth

6278969[/snapback]

Hjelper Internet terroregimer som de i midtøsten til og planlegge selvmords angrep?

 

hvis det gjøres det så synest jeg verden skal kutte ut Internet.

 

...

Lenke til kommentar

Nei, de som virkelig driver med terror har sine egne kilder. Dessuten finnes det noe som heter kart. Slike kan man få kjøpt overalt. Google Earth er bare et internett kart som oppdateres en gang i blant (?).

 

Det er det samme hvis man skulle forby biler siden mange sprenger dem.

Gå heller for ødeleggesle og mindre produksjon av våpen og ammonisjon, men det skjer aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...