mOkk Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Har en Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 harddisk. For et par dager siden prøvde jeg å installere et videoredigeringsprogram fra Pinnacle. Fikk beskjed om om å restarte pc'n. Etter det fikk jeg ikke startet pc'n på nytt. Eneste option jeg har når jeg starter opp er å boote fra Xp-cd'n... Etter det kan jeg velge mellom: 1 - Reparere en tidligere installasjon av Windows 2 - Installere windows på nytt Ingen av delene funker, da det står at; Finner ikke harddisk... osv Ville bare høre hva noen andre tror, har ikke fått hdd'n ødelagt før og vil ikke kjøpe ny om den ikke er ødelagt... Endret 9. juni 2006 av mOkk
Patz Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Finner du disken i BIOS? Prøv å boote med en bootdisk og se om du kommer inn på disken med den. (http.//bootdisk.com)
mOkk Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 Ser ikke ut til jeg finner den i BIOS. Kunne lagt opp bilde hadde jeg visst hvordan man gjorde det... Ny her...
Danny Boy Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Ser ikke ut til jeg finner den i BIOS. Kunne lagt opp bilde hadde jeg visst hvordan man gjorde det... Ny her... 6276704[/snapback] Du kan laste opp bildene dine på www.ImageShack.us Når du har lastet det opp, kopierer du den nederste linken til bildet, "Direct link to image". Så trykker du her på og kopierer inn linken. Ok. Så enkelt er det
mOkk Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 (endret) Du kan laste opp bildene dine på www.ImageShack.usNår du har lastet det opp, kopierer du den nederste linken til bildet, "Direct link to image". Så trykker du her på og kopierer inn linken. Ok. Så enkelt er det 6276738[/snapback] Takk skal du ha.... Anyways her er bildet: Ser jeg på rett sted? Finner ingen andre steder å se... Endret 9. juni 2006 av mOkk
Kamikazaa Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 du ser nok på riktig plass ja:D hehe. men har du mulighet å høre om den surrer inni? eller er den HELT død? sjekka alle kontakter?
mOkk Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 du ser nok på riktig plass ja:D hehe. men har du mulighet å høre om den surrer inni? eller er den HELT død? sjekka alle kontakter? 6276839[/snapback] Alle kontakter er på plass ja... Kan ikke høre noe surring enda jeg legger øret helt inntil disken... Bad sign?
Kamikazaa Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 jupp:( desverre. prøv å hold på den for sikkerhets skyld. kjenner du ikkje vibrasjoner er det ikkje strøm. prøv å bruk en anna strøm kontakt. har hatt problem med dårlig kontakt før...
Patz Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Kan jo være at kontrollerkortet / noe av det mekaniske er blitt ødelagt.
mOkk Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 jupp:( desverre. prøv å hold på den for sikkerhets skyld. kjenner du ikkje vibrasjoner er det ikkje strøm. prøv å bruk en anna strøm kontakt. har hatt problem med dårlig kontakt før... 6277197[/snapback] Har prøvd å bytte kontakt nå. Fungerte ikke... Kjenner ikke vibrasjon i det hele tatt.
Patz Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Prøv å koble ut alle andre kabler bortsett fra strøm fra HDDen, og se om den vibrerer / lager lyd da. Disse samsung-diskene er jo dog veldig stille av seg, så kan kanskje være vanskelig å høre.
mOkk Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 Prøv å koble ut alle andre kabler bortsett fra strøm fra HDDen, og se om den vibrerer / lager lyd da.Disse samsung-diskene er jo dog veldig stille av seg, så kan kanskje være vanskelig å høre. 6277287[/snapback] Hører fremdeles ikke en lyd fra den... (eller kjenner vibrasjon)
Kamikazaa Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 da får den nok ikkje strøm. å viss du har prøvd m andre kontakter (prøvd andre ting på den kontaken) så er den nok død:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå