Gå til innhold

Deler ut gratis minnekort


Anbefalte innlegg

"Uten ekstra kostnader" = "gratis"

 

Hvis ikke, kan du kanskje si meg forskjellen?

 

Dette kortet er IKKE inbakt i prisen, det er heller IKKE noe nokia tenkte at de skulle lokke kunder med før telefonen kom på markedet. Hvorfor? Fordi tilbudet kun gjelder Norge og Sverige. Dette er altså noe nokia-norge og nokia-sverige har funnet på. Det var nemlig IKKE nokia-norge/sverige som ga N80 den prisen telefonen har. Det var nok finnene som tok seg av den jobben, og finnene har ikke dette tilbudet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min i mai og regnet med å måtte handle mer minne selv som ville gitt meg mer utgifter i en annen butikk pluss at jeg må betale for å få den tilsendt.

Ettersom nokia aldri har sagt at telefonen har mer enn 128mb minnekort som følger med er dette kortet gratis. :) for nå har** jeg 2 og kan selge hvis jeg vil ha noe større...

 

(** ikke fått det andre enda)

Endret av Fleebee
Lenke til kommentar
"Uten ekstra kostnader" = "gratis"

Hvis ikke, kan du kanskje si meg forskjellen?

6283564[/snapback]

Det er eksplisitt forbud mot bruken av ordet gratis i markedsføringsloven, så der har du forskjellen. ;)

 

Uten ekstra kostnader forutsetter jo nettopp at det allerede har vært en konstnad, i dette tilfellet for telefonen. Skulle de brukt gratis måtte det vært gratis for alle.

 

Etter min mening er ikke tilbudet Nokia gir her i strid med markedsføringsreglene. Derimot er det jo et glimrende tilbud til de som har kjøpt seg en N80. :cool:

Lenke til kommentar
Det er eksplisitt forbud mot bruken av ordet gratis i markedsføringsloven, så der har du forskjellen.  ;)

6283595[/snapback]

Greia er jo at Nokia aldri har brukt ordet "gratis" i det hele tatt! Det var amobil som gjorde dette. amobil formidler bare nyheter til folket. Tilbudet ER gratis for N80 eiere (selv om Nokia ikke kan bruke dette ordet). derfor er det da ingen grunn til at amobil ikke skulle bruke ordet "gratis" når de bare formidler en nyhet.

 

Skjønner ikke hva folk skriker etter.

Lenke til kommentar
Det er eksplisitt forbud mot bruken av ordet gratis i markedsføringsloven, så der har du forskjellen.  ;)

6283595[/snapback]

Greia er jo at Nokia aldri har brukt ordet "gratis" i det hele tatt! Det var amobil som gjorde dette. amobil formidler bare nyheter til folket. Tilbudet ER gratis for N80 eiere (selv om Nokia ikke kan bruke dette ordet). derfor er det da ingen grunn til at amobil ikke skulle bruke ordet "gratis" når de bare formidler en nyhet.

Dette er jeg jo fullt klar over, og det er nettopp derfor Nokias formulering er helt OK. Hadde de brukt gratis, slik amobil skriver, hadde det ikke vært OK. Jeg ser heller ikke noe problem i at amobil bruker ordet gratis, siden det ikke er snakk om noe markedsføringstiltak fra amobil sin side, slik du påpeker.

 

Skjønner ikke hva folk skriker etter.

6283682[/snapback]

Ikke jeg heller. :)

Lenke til kommentar
Hallo!

Vist du sier kjøp viskelæret mitt for 10000 kr så skal du få pcen min gratis så er d teit. Når du går til noen som har betalt for en telefon og 128mb minnekort og som var overbevist om at han/jun betalte kun for d som var i pakken og ingenting annet og sier du skal få et minnekort som er 4 ganger så stort GRATIS. Så er d også helt gratis. Da har du ikke betalt for dette, og ingenting er innbakt i prisen. Fordi man fikk oppgitt va man betaler for, og 512 va aldri nevnt. Dette er fult lov og kalles GRATIS og god PR for nokia. Genialt.

6282157[/snapback]

Som Lord Swag fortalte tidligere i tråden: Ordet gratis kan kun benyttes dersom det er fullstendig gratis. Dette er ikke gratis siden det innebærer en forpliktelse/krav som igjen innebærer betaling. Hvis det hadde vært gratis så kunne hvem som helst fått minnekortet uavhengig av hvilken telefon de har kjøpt. I følge Lord Swag bryter det med markedsføringsloven å benytte ordet gratis i denne sammenhengen.

 

JohndoeMAKT sier derimot at Nokia ikke har benyttet ordet gratis og dermed ikke brutt markedsføringsloven. Amobil benytter i så fall ordet gratis feilaktig.

 

"Uten ekstra kostnader" = "gratis"

 

Hvis ikke, kan du kanskje si meg forskjellen?

"Uten ekstra kostnader" = Det har vært en kostnad så langt, men man får noe ekstra uten tillegg

"gratis" = Uten noen kostnader i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...