Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen GK Elektronikk


Anbefalte innlegg

bedre og ta det over Mirc. lage en channel GKelektro på quakenet ells

6267700[/snapback]

Opprette en kanal på IRC har vært mulig :)

bare si hvor.....om noen gidder (=

 

Jeje, gleder meg til selve eksamen er over :D zzz

6267719[/snapback]

 

:thumbdown:

 

er no ikke alle som bruke irc. man kan no bare ta d her, liksågreit så får hvem som helst komme og se.. så får man og enklere forklart vist det er noen som er uenige. "quote"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså.

 

RV1 - Volumkontroll

RV2 - Potmeter!  ( Kan være et idè å legge på en resistor ovenfor her, slik at potmeteret ikke blir utsatt for store strømmer. )

6267684[/snapback]

 

RV1 er jo forsåvidt også ett potmeter da :p

6267696[/snapback]

 

Sant, men noen av noobsa blir så forvirra når du skriver det ;) Husk ihvertfall at RV1 er volumkontroll.

 

Eller er jeg helt ute å kjører på denne ? :hmm:

6267708[/snapback]

 

 

Vi skal ha eksamen i elektronikk, mest sannsynlig vis er det ikke mange her som er komplett noobs på området ;)

6267716[/snapback]

 

 

Eh. Har du lest tidligere innlegg her? Ser ut som en god del sliter her ja.

Lenke til kommentar

jeg blir jævlig forvirra av denne siden her. alle sier forskjellig. alt blir så rotete!! tror mirc eller msn er det beste, eller så må alle som ikke er 100% sikkre på det dem snakker om holde helt kjeft! folk blir bare forvirra

Lenke til kommentar
Altså.

 

RV1 - Volumkontroll

RV2 - Potmeter!  ( Kan være et idè å legge på en resistor ovenfor her, slik at potmeteret ikke blir utsatt for store strømmer. )

6267684[/snapback]

 

RV1 er jo forsåvidt også ett potmeter da :p

6267696[/snapback]

 

Sant, men noen av noobsa blir så forvirra når du skriver det ;) Husk ihvertfall at RV1 er volumkontroll.

 

Eller er jeg helt ute å kjører på denne ? :hmm:

6267708[/snapback]

 

 

Vi skal ha eksamen i elektronikk, mest sannsynlig vis er det ikke mange her som er komplett noobs på området ;)

6267716[/snapback]

 

 

Eh. Har du lest tidligere innlegg her? Ser ut som en god del sliter her ja.

6267731[/snapback]

 

Forskjell på å være forvirra over stoffet vi får enn å ikke kunne faget og ikke ha peil i det hele tatt

Lenke til kommentar
omg RV1 er volumkontroll er RV2 hastigheten da ?

 

men som jeg nevnte tidligere tåler ikke høytalere (tåler kanskje men ikke lenge) likespenning, det må være noe i kresten som fjærner likespenningen før høytaleren også. RV2 kan også være dette.

6267235[/snapback]

eg meiner det er RV1 som er hastighet og RV2 som er volum

6267471[/snapback]

 

Det blir feil. Det signal blir ikke tregere når det passerer igjennom en motstand, bare svakere.

6267497[/snapback]

 

forklar korleis RV2 to kan styre hastigheten då?

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt rundt her nå....

 

Skjønnt mye mer enn jeg har skjønt i løpet av året, tror jeg :p

 

Men kan ikke en mester-hjerne legge ut forberedelse arket sitt når den personen er ferdig?.... Og hvis det er mulig at den personen kan si ifra at han skal gjøre det og ca. når?.....

 

(syns vi skal ta alt her, bruker ikke irc selv.....og her blir alt liggende...)

Lenke til kommentar

LYSBRYTER

 

Skjønner ikke helt dette:

 

Er servosignalet inn "1", blir pinne 13 på U1-D "1".

Men den monostabile vippa inverterer dette til "0", derfor blir det "0" på pinne 12 på U1-D.

Da blir utgangssignalet på U1-D "1" -> ut på U2:A = "0" -> ut på U2-B = "1" -> ut på U2-C = "0".

Altså vi får ikke noe lys på frontlyktene, men det hadde vi fått dersom U2-C ikke hadde blitt endret til en NOG-port.

 

Er jeg helt på villspor nå? Kan noen forklare meg hva som er feil i tankegangen min i så tilfelle? :)

 

- Hvilke funksjoner har C2 og R2 i kretsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...