Gå til innhold

Om personhets *flytt hvis feilpostet*


Anbefalte innlegg

hei

 

Nå har jeg lest igjennom en del emner her på diskusjon.no, og merker at i en del tråder er folk blitt veldig aggressiv. F.eks. i emnet om plansliping av cpu, der blir persjonen hengt ut, mobbet og mange andre fæle saker. Jeg synes at medlemmene i dette forumet burde skjerpe seg. Det skal da ikke være mulig for en ny forum bruker å skrive ett emne og så bli en av de mest mobbete på hele forumet.

Nei, dette synes jeg er for dårlig.

Noen har jo påstått at enkelte ting bare er kødd, men med mindre trådstarter selv sier det, så er det ingen vits å si "ingen er sååå dum, dette må være kødd!".

Hva hvis det ikke er kødd. Til dere som er så "ûber-pro" på alt, har ikke dere vært nybegynnere en gang, og gjort utrolige dumme ting eller?

 

Dete gjelder ikke bare det jeg fortalte om ovenfor, det var bare ett eksempel. Jeg synes folk burde ta seg sammen. Hvis man ikke har noe positivt å si, kan man bare holde kjeft. Med mindre personen har bedt om kritikk selv, og man da sier det på en bra måte, skal man ikke plage folk.

 

Hvis det nå har seg sånn at det er en spøk, så får dere bare gå på den, og heller si til vedkommende at det var "laim, dårlig gjort, über s0xx0r osv. Men ikke slakt folk.

Dette har sikkert de fleste av forumbrukerne sett eller opplevd.

 

Dette er bare noe jeg måtte få sagt. Hvis dette er feilpostet, bare flytt den, men det er jo tilbakemeldinger om forumet.

 

Er dere enige at det skal være sånn her?

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dotten sier, det er bare å RAPPORTERE innlegget og så blir det sett på av en moderator. Og blir det ikke sett på så ta kontakt med en moderator via PM så ser han også på saken direkte.

 

Personangrep tollereres ikke i det hele tatt og det står det klart og tydelig i retningslinjene.

 

Dog, man må skille mellom brukere som kjenner hverandre og kaster litt vennlig dritkast da selvsagt :)

Lenke til kommentar
Noen har jo påstått at enkelte ting bare er kødd, men med mindre trådstarter selv sier det, så er det ingen vits å si "ingen er sååå dum, dette må være kødd!".

Hva hvis det ikke er kødd. Til dere som er så "ûber-pro" på alt, har ikke dere vært nybegynnere en gang, og gjort utrolige dumme ting eller?

 

Dete gjelder ikke bare det jeg fortalte om ovenfor, det var bare ett eksempel. Jeg synes folk burde ta seg sammen. Hvis man ikke har noe positivt å si, kan man bare holde kjeft. Med mindre personen har bedt om kritikk selv, og man da sier det på en bra måte, skal man ikke plage folk.

 

Hvis det nå har seg sånn at det er en spøk, så får dere bare gå på den, og heller si til vedkommende at det var "laim, dårlig gjort, über s0xx0r osv. Men ikke slakt folk.

Dette har sikkert de fleste av forumbrukerne sett eller opplevd.

6265159[/snapback]

 

Det er klart ingen ønsker personangrep eller generelt dårlig oppførsel på forumet.

 

Det er dog mye som skal taes hensyn til, og jeg skjønner veldig godt oppgittheten over de som lager tråder med opplagte svar, som enten finnes i forumet (gjerne som sticky-tråd), eller med et enkelt google-søk.

 

I tillegg kommer trollingen, noe enkelte synes er veldig gøy.

 

Løsningene jeg ser for meg, er at det i tilfelle 1 bare blir postet link til aktuell tråd, samt et råd om å bruke søkefunksjon eller se etter i sticky-kategorien neste gang. Dette kan utmerket godt sies på en vennlig måte.

 

I tilfelle 2 er det beste å la være å svare, rett og slett. Trolltrådene er jo ofte meget provoserende, så jeg innser at det kan være vanskelig. Et trykk på report-knappen holder.

 

Jeg kan til en viss grad forstå folk som blir irriterte i enkelte situasjoner, men personangrep er uakseptabelt uansett.

Lenke til kommentar

meastp: det er faktisk sånn jeg føler det. At man ikke trenger å slakte den personen som gjør noe dumt, men heller gjør som du sa, bare si det på en vennlig måte.

 

Jeg blir selv irritert over dumme tråder, men hvis man da skal begynne å mobbe de, og kalle de for diverse saker, så kan det hende at de aldri skriver her igjen. Det er også pga det at folk lager nye brukere (tror jeg). For å ikke ha det "ryktet" på seg.

 

Håper de som har skrevet slike "terror-inlegg" leser det vi i denne tråden har skrevet, og tar det til seg, så slipper å bli slik so mange andre forumer her på nettet.

Lenke til kommentar
meastp: det er faktisk sånn jeg føler det. At man ikke trenger å slakte den personen som gjør noe dumt, men heller gjør som du sa, bare si det på en vennlig måte.

6275733[/snapback]

 

Korrekt. Eller som netiketten sier;

 

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

 

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt.

 

Uthevet viktige setninger i den sammenheng :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...