Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skru på pc'n min hjemme over nettet? Mulig?


Anbefalte innlegg

Har, et nettverkskort som støtter det derre, skru på over lan, eller hva det heter, har koblet nettverkskortet til hovedkortet.(med kabel, jeg mente ikke pci sloten :smile: Men jeg vet ikke helt hva jeg skal stille inn i bios, og hva slags program kan jeg bruke for å starte pc'n min hjemme fra et annet sted osv..og hvilket program er bra til å styre pc'n min med? symantec anywhere? eller netop osv? hva er bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WOL var det ja :smile: med tilgang til hjemmenettverket mener du? Har pc'n min ståendes mot en ruter hjemme, bluecom adsl. har fast ip. med standby mener du at det er strøm på hovedkortet liksom? hvis ja, så har jeg det, lyser på hovedkortet, men maskinen går ikke, hvis det er det du mener?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Du må skru på Wake On Lan funksjonen i BIOS.

Kva programm du skal bruke for å starte veit eg ikkje, men kva program du skal bruke til å styre pc'en veit eg. EG anbefaler deg Remote Administrator.. Den kan du i tilegg skru av pc'en med..

Håper dette var til hjelp!

 

mvh

 

Twarr

Lenke til kommentar

sånn, nå har jeg funnet et program får å få skrudd på pc'n. magic packet heter det. og så lastet jeg ned en trial av remote administrator, ser veldig bra ut. mangler bare å stille inn på BIOS riktig da, om det ordner seg er ikke sikkert :smile: da kan me leke med hjemme pc'n på jobb:) får håpe det ikke er sperra i firewallen da :smile:

Lenke til kommentar

ja, det er det...men, hmm..jeg får ikke vekt pc'n min jeg..har et abit kr7a-raid hovedkort og windows xp..trur jeg har stilt inn riktig på driveren i xp, men det skal jeg ikke si sikkert :smile: i bios, fant jeg bare noe som hette enable power on by pci card, noe slikt..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...