Gå til innhold

Får ikke til flash-player i Firefox (SUSE)...


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nettopp installert SUSE her, og må si jeg er veldig positivt overrasket og kan ikke skjønne hvordan jeg skulle kunne savne Windows med det her... MEN, støtte selvfølgelig på et problem:

 

Da jeg åpnet Firefox og prøvde å laste en side er ikke Flash installert. Greit nok. Prøver da å installere via Firefox, slik jeg er vant til, men da kommer det bare at installasjonen feilet.

 

Jeg prøver da å laste ned og installere fra disk, går inn i terminal og skriver det som readme.txt sier, men da får jeg denne beskjeden: "Your architecture x86_64 is not supported by the Macromedia Flash Player installer."

 

Jeg er helt sikker på at noen her har en veldig enkel løsning på problemet, så får jeg i midlertid knote litt med Gaim, for der får jeg ikke logget på MSN-kontoen min. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Off topic: Flash er noe søppel og gir deg bare sider som ser ut som sirkus og masse reklame.

 

Skru heller av den dumme advarselen om manglende plug-in. Sånn her gjør du det.

6253327[/snapback]

 

Hehe, vel... Det er nå så, men føler allikevel det er ganske nødvendig. Håper det er noen andre som ikke deler ditt syn her. :p

Lenke til kommentar

Flash og enkelte media codecs finnes kun i 32-bits og er et tilbakevendene problem på x86_64 arkitekturen. Noen distroer løser det på et slags vis, mens andre ikke gjør det. Multilib er greia. Jeg har ikke SuSE så jeg kan ikke gi deg noe spesifikt. På Gentoo har jeg fått til Flash ved hjelp av en 32-bits version av Firefox. En 32-bits version av mplayerplug-in og mye knoting orger resten. Bytt til x86 utgaven av SuSE, eller let på SuSE forum. Jeg er helt overbevist om at SuSE entusiaster har en eller annen løsning på det der

 

Bruker du Gnome eller KDE forresten? Jeg har hørt rykter om at 32-bits Flash funker med Konqueror på x86_64

Lenke til kommentar

Jøss, se der ja... Den tanken hadde jeg faktisk ikke tenkt. Tok det bare som en selvfølge at jeg skulle laste ned 64bitsversjonen når jeg har en slik prosessor. Hadde kanskje vært like greit å installere "vanlig"... Jaja, jeg får håpe noen andre har en løsning.

 

Bruker forresten Gnome.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...