Gå til innhold

Toshiba Qosmio f30 - Tanker og kommentarer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel jeg mener den ser helt ok ut... savner kansje en litt bedre cpu... hehe men jeg bruker min som pc erstatter da... kommer jo helt ann på hva du skal bruke den til ;)

6250470[/snapback]

 

Mener du virkelig at han ville merket forskjellen om han hadde en 2 GHz Core Duo i stedet? Den ytelsesforskjellen vil kun være synlig i syntetiske tester og pakking/utpakking av monsterfiler. Skjermkortet er ikke bedre enn at CPUen aldri vil være en begrensing i spill likevel.

 

Om du vil ha TV-tuner, bra høytalere (til bærbar å være) og en glimrende skjerm i bytte mot høy vekt og en relativt høy pris (i forhold til f.eks Asus A6J eller Dell 9400) tror jeg du blir fornøyd med Qosmio'en. Er det harddiskene som gjør den så tung? Den veier jo 0,5kg mer enn min 9400 (og det er en 17-tommer)!

Lenke til kommentar

Aldri skjønt hvorfor folk spør om hva man syntes om en pc _etter_ den er kjøpt.

Må da være bedre å få informasjon og eventuelle anbefalinger før man bestiller ;)

 

Uansett..passer sikkert dine behov og du vil nok bli fornøyd :)

Endret av MurDoX
Lenke til kommentar

Enig. Du kunne fått mer for den prisen der!

 

Edit: Vel, etter nærmere ettertanke er det der kanskje veldig mye for den prisen der. Dell selger sine XPS mye dyrere for noenlunde samme ytelsen. Selv om prosessoren kunne vært litt kraftigere, er den likevel god. Men den er nok tung å drasse med seg!

Endret av Midi
Lenke til kommentar

Kan du skrive litt om pcen når du får den i posten og får prøvd den ut litt. Jeg var veldig nære på å bestille denne, men fant ingen reviews på nettet siden den er helt ny. Så forjengern på Elkøp og eneste negative jeg så var alle fingeravtrykka som var veldig lett synlige. Og vekta er litt skremmende mtp at det kun er en 15 monitor...Lurer litt på varmeutviklinga, siden pcen er utstyrt med to harddisker, noe som genererer mere varme enn 1.

Endret av CyborgBASE
Lenke til kommentar

Får man med NRK-lisens også eller.? siden det er tv-tuner eller hva det er...

 

Kunne nok fått mere & lettere & kaldere pc for 15 høvdinger..

Men den har vel bra grafikk kort, bra skjerm, tv-kort..

 

Hvordan kan 2 hardisker i en bærbar være en fordel..? ville heller hatt en disk på 120Gb en to på 60Gb...

 

Spesiell "bær"bar pc, håper den lever opp til prisen... ;)

(viktigste er jo at du blir fornøyd.)

Lenke til kommentar
Får man med NRK-lisens også eller.? siden det er tv-tuner eller hva det er...

 

Kunne nok fått mere & lettere & kaldere pc for 15 høvdinger..

Men den har vel bra grafikk kort, bra skjerm, tv-kort..

 

Hvordan kan 2 hardisker i en bærbar være en fordel..? ville heller hatt en disk på 120Gb en to på 60Gb...

 

Spesiell "bær"bar pc, håper den lever opp til prisen... ;)

(viktigste er jo at du blir fornøyd.)

6268792[/snapback]

Registrerer du kjøpet på en husstand som har betalt NRK-lisens (altså, du bor der selv), betaler man ikke NRK-lisens, da det kun er en betaling ala 1000 kroner i året per husstand.

 

Men det er et produkt som krever NRK-lisens, det er riktig.

 

EDIT: Du sier at du "håper den lever opp til prisen"

 

Jeg kan si noe om det. Qosmio-serien i seg selv, som denne pcen tilhører, er et veldig dyrt produkt. De lager fete pcer designmessig, men tar man turen inni pcen, blir du vel kanskje ikke like fornøyd, utifra pris.

 

Siden designet i Qosmio-serien er såpass dyrt å lage, blir prisen selvfølgelig presset en del opp, eller prisen blir liggende, men spesifikasjonene blir dårligere. Som oftest velger Toshiba den enkelst løsningen, sette opp prisen. HDD-opptakeren trekker også opp prisen. Det gjør også Tv-Tuneren

Som en desktop-erstatter er denne maskinen veldig god. Den har sine svakheter, blandt annet den doble harddisken. Dette fører til lavere hastighet i antall RPM.

 

Jeg har selv aldri helt likt Qosmio-serien, den blir litt fpr jålete, og jeg liker faktisk ikke designet på den. Den er alt for fettete når jeg går forbi den i min dukentlige tur rundt i butikken. ;)

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
Men det er et produkt som krever NRK-lisens, det er riktig.

 

Er det virkelig sant? Vil databutikken sende papirer til nrk?

 

Den har sine svakheter, blandt annet den doble harddisken. Dette fører til lavere hastighet i antall RPM.

 

Hvorfor skulle diskene gå treigere? De er også satt opp i RAID hvis jeg ikke tar helt feil. Det eneste problemet er vel mere varme og muligens høyere bateribruk...

Lenke til kommentar
Men det er et produkt som krever NRK-lisens, det er riktig.

 

Er det virkelig sant? Vil databutikken sende papirer til nrk?

 

Den har sine svakheter, blandt annet den doble harddisken. Dette fører til lavere hastighet i antall RPM.

 

Hvorfor skulle diskene gå treigere? De er også satt opp i RAID hvis jeg ikke tar helt feil. Det eneste problemet er vel mere varme og muligens høyere bateribruk...

6271632[/snapback]

 

NRK lisens vil du få på dette produktet på likhet med om du kjøper en tv.

 

Da det er lisens pliktig produkt så vil butikken sender papirer på dette på lik linje som feks tv...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...