Gå til innhold

Billig bærbar, maks 14" til skolebruk etc


Anbefalte innlegg

Ser etter en grei bærbar som stort sett skal brukes til skolebruk, og litt enkel spilling. Siden den skal brukes til skolearbeid må den ikke være så stor, så maks skjermstørrelse kan være 14".

Vil ha minimum 512mb ram og vil helst unngå Sempron og Celeron processorene..

Maks pris er 8k.

Kan også klare meg med en brukt pc..

 

Noen som har noen alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ingen gode tips, men skal du "drasse rundt" på den hver dag burde du ha vekt som et viktig kriterie.

Før orket jeg aldri å dra med PC`en såfremt jeg ikke viste at jeg fikk bruk for den. Etter at jeg har gått ned i HD størrelse, prosessor hastighet og ikke minst vekt er den med alle steder såfremt jeg er sikker på at jeg IKKE får bruk for den.

Desverre betaler man ofte dyrt for å bli kvitt noen få gram, men det er kanskje mulig å finne noe "pent brukt"?

Lenke til kommentar
På papiret vil jeg si denne er den beste ultraportable pc'n i forhold til kvaliteter/pris

6251212[/snapback]

Oioioi! Den var billig!! 1 GB ram, 80 GB harddisk @5400 RPM, Pentium M 1,73 GHz til 8,800 kroner! :dribble: Jeg trodde alle 12" kostet 12-15000 for liknende specs! Må jo være sweet å ha en sånn på forelesninger og sånt.. :love: Lurer på hvordan det er med batteritid..

Lenke til kommentar
På papiret vil jeg si denne er den beste ultraportable pc'n i forhold til kvaliteter/pris

6251212[/snapback]

Oioioi! Den var billig!! 1 GB ram, 80 GB harddisk @5400 RPM, Pentium M 1,73 GHz til 8,800 kroner! :dribble: Jeg trodde alle 12" kostet 12-15000 for liknende specs! Må jo være sweet å ha en sånn på forelesninger og sånt.. :love: Lurer på hvordan det er med batteritid..

6251558[/snapback]

 

 

Den er oppgitt til akseptable 4 timer.. Hvis du leser her , så ser du mer info om selve maskinen (med en forhåndsvalgt konfigurasjon av multicom). Den har bl.a innebygd webcam, 4 in 1 minnekortleser og 8x dual layer DVD-RW.

 

....så er etter min mening det beste pris kontra specs. Men skulle gjerne hatt en brukererfaring på den!

Lenke til kommentar
På papiret vil jeg si denne er den beste ultraportable pc'n i forhold til kvaliteter/pris

6251212[/snapback]

Oioioi! Den var billig!! 1 GB ram, 80 GB harddisk @5400 RPM, Pentium M 1,73 GHz til 8,800 kroner! :dribble: Jeg trodde alle 12" kostet 12-15000 for liknende specs! Må jo være sweet å ha en sånn på forelesninger og sånt.. :love: Lurer på hvordan det er med batteritid..

6251558[/snapback]

 

 

Den er oppgitt til akseptable 4 timer.. Hvis du leser her , så ser du mer info om selve maskinen (med en forhåndsvalgt konfigurasjon av multicom). Den har bl.a innebygd webcam, 4 in 1 minnekortleser og 8x dual layer DVD-RW.

 

....så er etter min mening det beste pris kontra specs. Men skulle gjerne hatt en brukererfaring på den!

6252363[/snapback]

 

Har kikket på samme maskin, den ser finfin ut. Men stusser på at de bruker PC2700 RAM på en 533MHz BUS prosessor som Pentium M er. Noen som vet om cpu'en får den nødvendige båndbredden av dette minnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...