Gå til innhold

Ny PC!! Noen hjelp meg!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge ny pc, men har ikke så peil på hva som passer sammen og slikt. Har et G-force4 Ti-4600 kort, så skjermkort trenger jeg ikke.

Har tenkt på AMD 2800+ (som ikke har kommet enda) men dette er fortsatt uklart. Tips?

Har også tenkt på å vente på Hammeren, men er det lurt? Det kommer jo nye ting hele tida!

 

Takk hvis du hjelper meg litt igang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså det det står på er hvor mye penger du skal bruke på dette...

 

nVidia nForce2 chipset + AthlonXP 2800+ er en god kombinasjon som yter like bra som f.eks i845G chipset + P4 2.8 i de fleste tilfeller eller bedre. Men som du sa, XP2800+ er ikke tilgjengelig enda, og kommer helt sikkert ikke før jul. Kanskje ikke før januar neste år... Selv XP2400+ er ikke tilgjengelig enda!!!

 

Skal du handle nå, så er Intel det beste egentlig. F.eks noe slikt :

- Asus P4PE med Intel 845PE chipset (DDR333)

- Corsair XMS3200C2 RAM

- P4 2.53, 2.67 eller 2.8 Ghz

- +++

 

Å vente på AMD Hammer er teit. Det kommer alltid noe bedre. Dessuten er det ikke særlig smart å gå for en plattform som ikke er så testet enda... nForce2 er også ny, men det er mer en videreføring av den originale nForce.

 

Vanskelig valg dette...

Lenke til kommentar

hvis du vil ha pcen fort, hadde jeg gått enten for en p4 rundt 2.5ghz eller en av de toppmodellene til AMD som faktisk er i butikken. Jeg mener at å vente på ting er bare teit, pga det kommer nytt når det du har venta på kommer også. kjøp noe av det bedre på markedet nå, og heller oppgrader litt oftere :wink:

 

Sørg for å kjøp GOD ram (Corsair, Cruial, TwinMOS eller andre merkeramtyper).

Når det gjelder hovedkort er Abit av erfaring gode på overklokking. Men ellers bruker jeg selv iallefall mest mulig ASUS. Asus er veldig stabile og gode kort :smile:

 

Magnus

Lenke til kommentar

jeg villet ha satset på en p4 2,6ghz som kommer til å bli betydelig billigere etter at intel har sluppet sitt 3ghz.

 

HK: et asus 845PE kort som kommer i slutten av oktober.

 

Ram: jeg villet ha gått for 512mb eller mer samsung 3200 eller 2700 ram

 

+ ditt geforce 4 kort så vil dette bli et fint oppsett

Lenke til kommentar

jeg villet ha satset på en p4 2,6ghz som kommer til å bli betydelig billigere etter at intel har sluppet sitt 3ghz.

 

HK: et asus 845PE kort som kommer i slutten av oktober.

 

Ram: jeg villet ha gått for 512mb eller mer samsung 3200 eller 2700 ram

 

+ ditt geforce 4 kort så vil dette bli et fint oppsett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...