Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mazda 929 3.0L JE V6


Anbefalte innlegg

hei.

 

har en mazda 929 med en 3 liters v6 med motortype JE01.

denne har 192 hk orginalt, men er 100% sikker på at det ikke burte være noe problem å tune denne en del. har lett overalt på nett etter trimtips til denne motoren men finner ingen ting :cry: . har i første omgang planer om sugetrimming(ikke sette på turbo).

har satt på en større benisinpumpe og da blei det en del mer trøkk ja. :w00t:

hva tror dere vil gi mest ekkeft for best mulig penge?

med det mener jeg.. betaler ikke 1000kr pr hk hvis grenrør klarer så mye som 15% mere effekt som det i mange\noen tilfeller gjør.

kammer?

grenrør?

eksos?

kaldlufts konfilter?

chip?

 

har

kan noen vær så snill å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes fint lite (om noe som helst) styling/trim til den gamle 929. V6 utgaven av 929 er er ganske skjelden, prøvde å lete litt på mazdaworld men fant ingenting. Du kan lage et kaldluftsinntak (CAI) men du får mer bonus på lyd en ytelse. resten du har listet opp må håndlages (chip finnes ikke)

 

JE01 Har en form for CAI allerede men å ordne en bedre en skulle ikke være noe problem

468331_5_full.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Vanligvis så er trimkam (15hk+) høykompstempel (??hk+) omjustering til 98 oktan, og nye stivere ventilfjærer måten å få ut flere hester uten turbo. Skal du sette turbo på så må du ha nye dyser, engine managment osv og da snakker vi om 50.000kr++ med turbo grenrør eksosanlegg og hele pakka.

 

Men det finnes noen triks du kan gjøre for å lokke ut flere hester

du kan øke fortenningen noen grader, lage en skikkelig CAI, justere

litt på luftmengdemåleren (hvist den er mekanisk) for å få mer bensin til motoren, fjerne katalysatoren (vist du har det) og sette et rør der i stede. Ellers har jeg bare triks som kun funker på 3VZ-FE (V6) motoren til Toyota.

Lenke til kommentar
Skal du ha nytte av en kam med høyere løft så må det også ha ventilfjærer som er klar for jobben, men vist du hadde tatt deg mer tid til å lese det jeg skrev så kommer det ganske klart frem. ;)

6266582[/snapback]

 

skal lete lenge etter stivere fjører til denne v6 motoren..

og du formulerte det slik at man fikk mer ytelse ut av fjørene )

Lenke til kommentar

De tingene jeg nevnte gjør hver for seg gjør liten nytte, Akkurat som du ikke kan bake en kake på et egg, så kan du ikke få noen økning i ytelse ved å sette inn høykompstempel ute å justere om motoren til 98 oktan, og bare så det ikke blir flere missforståelser ;) :

setter du inn høykompstempel i en motor og fortsetter og kjøre på 95 okt så kan du risikere å få tenningsbank fordi at 95okt bensin kan selvantennes pga det økte trykket noe som igjen kan føre til alvorlig skade på motoren.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

tusen takk for svar.

får prøve meg med kam først da:-)

 

nettopp fått breie 16" kantfelger på også nå:-)

 

må jo gjøre litt med kjøreegenskapene også da.

neste steg blir justerbare dempere og kam.

skal prøve å smelle ut noen bilder etterhvert også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...