Gå til innhold

WinXP vil ikke slå seg av


Anbefalte innlegg

Har nettopp formater og installert Windows XP pro på nytt. Alle WINXP oppdateringer og Antivirus er oppdatert. Maskinen fungerer helt fint, men når man skal slå av maskinen eller restarte den så svarer den ikke. Man kan fortsatt bruke maskinen etter å trykt start-->slå av maskinen-->slå av (evt. restart)

 

Noen som har peiling på hva som er galt? Dette gjør at andre maskinvarer ikke kan installeres :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe ,høyreklikk på fila å lag to snarveier til desktoppen.

Høyreklikk snarveien-properties-general og kall den Shutdown XP.

I skillearket shortcut skriver du i,

Target: C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 01

Start in: skal være blank.

Shortcut key:Skal det stå:None.

 

Den andre kan du kalle, Restart XP.

Target: C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -r -t 01

Ellers er resten likt.

Så er det jo bare å finne seg noen passende Ikoner til snarveiene.;-)

 

Prøv det :)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Hei. Dette gjorde jeg for en tid siden. I starten gikk det raskt og fint, men nå går det veldig tregt. Bilde hvor det står "Windows is shuting down" er oppe i lange tider før den slår seg av.

 

En annen ting jeg prøvde først var å tweake litt i registeret for raskere "shutdown". Etter det gikk det også raskt og fint en liten stund, men så ble den like treg igjen. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Jo, har laget snarvei til shutdown som beskrevet ovenfor. I starten gikk shutdown raskt og fint, men nå i det siste har det begynt å gå tregt, uten at jeg har gjort noe med innstillinger og slikt.

 

Tweaket litt i registeret som tidligere nevnt og det også hjalp litt en liten periode, men nå går det like tregt uansett hvordan jeg slår av pc`en.

Bildet som sier "windows is shutting down" står oppe i nesten ett minutt før pc`en slår seg helt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...