xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jeg veit ikke helt om dette er riktig sted å poste dette, men dette er min første post... Jeg skal ha ny gitar til under 5000kr(kan gå med litt over... jeg kan få rabatter)... har spilt på broren min sin gitar i over et år nå og har lyst på min egen. Jeg har sett på BC Rich sine gitaren.. De er rett og slett SINNSYKT kule ... Er de like gode å spille på og kvalitet på lyden like bra? For jeg skal ha en gitar som er god å spille på.... Og hvordan er Jackson gitarene? Eller har du noen gitarer du kan ambefale? Andre merker funbker jo det og... Skal spille rock og metal og sånne ting... Skal lære meg soloer og... (LEI av sanger av "100% powerchord"
F.Mackey Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hmm, spiller jo ikke gitar selv, men etter det jeg har hørt er det mange som klager på lyden i BC Rich gitarene. Selv synes jeg lyden er rimelig feit til metal, men ikke noe annet. Om den er god å spille på kan selvfølgelig ikke jeg svare på
KimNK Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 NEINEINEI! Ikkje BC.Rich og Jackson, i alle fall ikkje i det prisleiet. Kanskje Ibanez RG-serie er tingen for deg. Gode og lettspelte gitarer til god pris (sjekk ut brukt, du kan få deg ein kongegitar for under 5000,-). Dei fleste passer bra til metal og dei ser jo ikkje akkurat verst ut heller.
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Greit skjønner... Men tingen er at jeg kan få 20-30% rabatt i en butikk i Oslo... også er det gøy med helt ny gitar Men jeg skal skjekke de gitarene nå
kaiern Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 NEINEINEI! Ikkje BC.Rich og Jackson, i alle fall ikkje i det prisleiet.Kanskje Ibanez RG-serie er tingen for deg. Gode og lettspelte gitarer til god pris (sjekk ut brukt, du kan få deg ein kongegitar for under 5000,-). Dei fleste passer bra til metal og dei ser jo ikkje akkurat verst ut heller. 6222964[/snapback] What he said <3
KimNK Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 spør på musikkskaping delen 6223181[/snapback] Uh, nei? Hadde denne skulle vore posta nokon annan plass burde det ha vore i gitartråden, men den ligger rett her.
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 (endret) BTW... www.marios.no er siden til butikken jeg snakker om... De har ikke ibanez ... Men er det noen av disse merkene/gitarene som du kan ambefale? Så på Ibanez sine gitarer.. De er råe de og! bare RG som er noe å satse på i den pris klassen eller går det med GRG og SA og? Endret 1. juni 2006 av Hidephix
KimNK Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Epiphone, Fender (Mexican standard), OLP, PRS (SE-series) og Yamaha lager alle fine gitarer i den prisklassen. Endret 1. juni 2006 av Satrucci_
KimNK Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Så på Ibanez sine gitarer.. De er råe de og! bare RG som er noe å satse på i den pris klassen eller går det med GRG og SA og? 6223345[/snapback] RG eg ville ha satsa på, ja. GRG er vel billigbillig-serien, SA er likare RG og ligg i samme prissjikt, men det er nokre forskjellar, blandt anna ein heilt annan kropp. Er ikkje heilt sikker på SA eigenteleg, har berre prøvd to som eg kan hugse. Alikevel ikkje nok til å få noko serleg inntrykk av gitaren.
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Jeg har hørt at man ikke burde satse på en fender i den prisklassen fordi de ikke lager så mange gitarer i den prisklassen? Er det no i det eller er det bare tull?
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 (endret) Men jeg tror jeg må kjøpe meg en Ibanez RG370DX BK... Bare et lite spørsmål til selv om det ikke er til topicen..... forsterker..... Har en V-amp 2 pedal...hvor mye bør jeg satse på forsterkeren da? Btw Tusen Takk!! du har vært til stor nytte! Endret 1. juni 2006 av Hidephix
KimNK Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Er litt skeptisk til RG i seien under 4xx igrunn. Du burde helst høvle over bruktmarked etter RG550 eller RG570, svinegode gitarer som det er lett å gjere eit kupp på. Men prøv før du kjøper uansett, er ikkje alle som liker det samme. Hadde eg vore deg, hadde eg i tillegg tatt ein tur og prøvd PRS sin SE-serie, den er verdt å ta ein titt på. Sjekk www.musikkweb.no for bruktmarked. V-amp er egentelig søppel. =/ Den er grei til å leike seg med heime, men ikkje så stort meir. Forsterkar kjem alt an på bruket. Om du berre skal ha ein billig forsterker til å ha heime, så er Roland sin Cube serie genial. Etter kvart kan du kanskje oppgradere fra V-amp til Pod XT, den har alt du trenger. (Har spelt i snart 9 år, men er nok andre her med meir erfaring enn meg likevel. =P) ----- Edit: Her er noko å titte nærare på: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=93700 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...6&pos=15&tot=60 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...3&tot=60&page=2 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...4&tot=60&page=3 (Nokon som klarer å identifisere denne?) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...4&pos=10&tot=11 Her er gitaren du egentelig skulle ha hatt, synd den er solgt. =/ http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...8&tot=60&page=3 Endret 1. juni 2006 av Satrucci_
Suppelars2k Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Ok, mine tips. 1. Som noen forhåpentligvis allerede har sagt i denne tråden, er B.C Rich under 20.000-kronersklassen totalt crap. 2. Gitar er en smakssak, en gitar jeg sier er god å spille på, er ikke nødvendigvis noe for deg. Likevel er det forskjell på kvalitet og ikke, noe som også (ofte) reflekteres i pris. Noen gitarer bør du rett og slett holde deg unna uansett hva du gjør, men synes du en gitar er god å spille på og låter bra, så er det ingen grunn til å la være å kjøpe den. 3. Prøv før du kjøper. Selv om f.eks Fenders mexico-modeller jevnt over holder en nokså bra kvalitet, er det mange eksemplarer som ikke holder mål, samtidig er det mange som er veeeldig mye gitar for penga. Dette gjalder ikke bare forskjellen på forskjellige modeller, men også hver enkelt gitar. Har butikken 3-4 av den samme gitaren, prøv deg frem til den du liker best. Gitarer er laget av tre, og er derfor forskjellige uansett hvor identiske de tilsynelatende er. 4. Det er i utgangspunktet ikke noen forskjell på en "rytmegitar" og en "sologitar". Det skillet er og blir tåpelig. Det finnes f.eks mange eksempler på shreddere som spiller på Les Paul-gitarer med balltrehalser. 5. Ta stilling til om du vil ha tremolo/vib-system eller ikke. Som en tommelfingerregel er de aller fleste locking vib-systemene (floyd rose-kopier, altså) som sitter på gitarer til under 5000 ubrukelige. Det finnes derimot (f.eks hos Ibanez) billige men ålreite løsninger. Dersom du ikke _trenger_ vib til typen musikk du skal spille, vil du få en gitar med langt bedre hardware dersom du kjøper en med fast stol og velger riktig. 6. Forsterker burde prioriteres over gitar (selv om en burde hatt råd til bra saker på begge). Du får ikke god lyd ut av en god gitar gjennom en crappy forsterker, men en god forsterker kan gjøre mer ut av en middelmådig gitar enn den dårlige forsterkeren. 7. Ibanez er, som sagt, et godt tips. Men jeg ville ikke kjøpt en RG-modell i serien under 4xx. Ellers kan du for eksempel se på Fenders mexicomodeller med humbucker i stol (Mexican Fat Strat), PRS SE-serien, OLP (billige men faktisk ganske OK), de litt dyrere Epiphone-gitarene og Yamaha. Ps. Dette er mat for mons: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=128343 Endret 1. juni 2006 av HalTan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå