Gå til innhold

endelig 40x plater og det til rimelig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjølv veldig bra erfaring med Mr. Platinium plater frå IT-Butikken. Beste platene eg har brukt til no. Har vel bestilt godt over 1000 av desse det siste 1,5 året. Har vel 4-500 stk 32x liggande for øyeblikket. Men har "berre" 24x brennar så det bekymrar ikkje meg. Gidd ikkje kjøpe ny brennar heller. Går allereide så fort det er berre snakk om å spare 0,5 min kanskje.

 

Desse platene har forresten ifølge info på nettsidene til IT-Butikken masse mindre feilprosent enn veldig mange bra kjente merker og.

 

Angåande Smart Buy plater har eg berre hørt dårlig omtale. Stolar ikkje heilt på dei aller billigaste platene, som f.eks noname plater.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-09 07:53, skrev Inbreak:


Angåande Smart Buy plater har eg berre hørt dårlig omtale. Stolar ikkje heilt på dei aller billigaste platene, som f.eks noname plater.


 

Prodisc som er produsenten bak SmartBuy cd-r plater skal da være kjent for å lage cd-plater av god kvalitet. Jeg har brent en god del plater fra SmartBuy og har ikke hatt et eneste problem med disse. Derimot hadde jeg noen pakker MMORE cd-plater produsert av Moser Baer som fungerte dårlig, ca. 2/3 av platene endte i søpla.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt MMore 700mb Multispeed 1-24X cder, som jeg eter at jeg kjøpte meg ny brenner kjører på 40x helt uten problemer. Har tidligere heller ikke hatt no problemer med CDer fra dene produsenten. MEn jeg vet ikke, det er vel bedre og dårligere plater innen hvert merke uansett:-)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-09 09:02, skrev knut82:


MEn jeg vet ikke, det er vel bedre og dårligere plater innen hvert merke uansett:-)


 

Det stemmer. Ulike merker kan ha mange ulike produsenter. Det kommer også veldig an på cd-brenneren om den liker platene eller ikke. Jeg har brukt MMORE tidligere også, og da funket de veldig bra. Men da jeg senere kjøpte noen pakker med MMORE plater ble jeg veldig skuffet. Det kommer helt an på hvem som har produsert platene, f.eks. kan MMORE platene være produsert av Ritek, CMC, Moser Baer og sikkert flere. Noen ganger er man heldig og andre ganger ikke. Det er derfor jeg for tiden holder meg til SmartBuy, for da vet jeg i hvert fall hvem som har produsert platene. SmartBuy er Prodiscs eget merkevarenavn for cd-r plater.

Lenke til kommentar

Smartbuy=bra, Verbatim=TOPP!. Jeg kjøpte en 50pack med Mr.Platinum for noen år siden, og det er de dårligeste CD'ene jeg noensinne har brukt. Mange gikk i søpla pga de ikke ble brent ferdig av diverse grunner, men det som irriterer mest er at de fikk hakk så sinnsykt fort. Det var jo nesten hakk på dem før jeg tok de ut av pakken. ALDRI mer MR.Platinum, (og noname-plater generelt). Det er mulig de har blitt bedre, men ikke f... om jeg kjøper slike plater igjen.

 

Kjøpte 10pack(slimcase) fra Smartbuy 32X, men de brenner helt topp på 40X.

Kjøpte forresten også en billig RW, og den brant 12X selv om det var en 10X.

 

[ Denne Melding var redigert av: It's me på 2002-10-09 17:33 ]

Lenke til kommentar

Jeg så det tilbudet på Samsung, og ergret meg litt, fikk nemlig en pakke i dag til normal pris. Har ikke fått testet dem enda. Vedrørende RW, jeg kjøpte noen 10x IMATION-plater her om dagen, og må si meg kjempefornøyd. Tar arbeidsbackuper til madammen med dem. Er også inntr i å høre hvordan Samsung er over tid mht. slitasje.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere prater om.

 

Jeg bruker billige noname CD-plater som kommer i spiral (sikkert 16x eller 24x) det vill si at det ikke fulgte med cover til og jeg brenner i 40x med min Teac CD-brenner...

 

Har aldri opplevd feilbrenning og jeg kan gå på internett, høre på musikk uten at breninga stopper eller går tregere...

 

Jeg skal aldri kjøpe en enste dyr "kvalitets"CD i mitt liv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...