Npvk_X Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 (endret) hva tør du vel, det er egnetlig ikke godt å si... ser endel omkring som kjører så mye som 1.55+- Selv har jeg ingen planer om å gå over 1.47, som er det jeg trenger for å holde cpu F@H stabil ved 4.5ghz. Ikke umulig jeg prøver droop mod for å klokke lengre... bare hold temp under 60c så er det ganske greit... Edit: 950n som er kaputt, har jeg kjørt på opp til 1,62v for å få 5ghz screen, dette var med luft og -grader på rommet med masse vifter over kortet... om det var volten som drepte den eller "boblene" du kan se i "naked" pentium tråden min er jeg ikke sikker på... Endret 1. juni 2006 av Npvk_X
tharshan Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 (endret) ka er droop mod? Kan du sende link til den "naked" pentium tråden din? Edit: Temperatur målingane er feil... Har tenkt å sette inn ein temperatur målar, men vet ikkje heilt korleis eg skal sette den på CPUen. er det nokon som veit det? Endret 2. juni 2006 av tharshan
Npvk_X Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 ka er droop mod?Kan du sende link til den "naked" pentium tråden din? Edit: Temperatur målingane er feil... Har tenkt å sette inn ein temperatur målar, men vet ikkje heilt korleis eg skal sette den på CPUen. er det nokon som veit det? 6228342[/snapback] Naked Intel Pentium ----> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry6225529 Drop modd fjerner variasjonen i v-core mellom idle og load.. feks. Aibooster viser idle = 1,46-1,49 Load =1,4 1.47 satt i bios/aibooster målt med multimeter får jeg. Idle=1,47 Load=1,39 så for å kunne stille v-core til si 1.45v load uten at prosessoren får 1,6ish v idle så moder man...
tharshan Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Skrevet 3. juni 2006 Npvk_X: Eg ser at vi har same hk og prosessor, men eg har corsair 6400 2gb. Eg klarar 3,8 ghz på 1,43V i biosen, og når eg klokkar CPUen til 4 ghz så klarar ikkje maskina mi å laste inn windows, den reboota berre. Kan du seie meg kva slags forandringar du gjorde i biosen får å nå 4,5ghz?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå