Gå til innhold

Kameraproblemer med og spørsmål om N70


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For litt over en måned siden kjøpte jeg en Nokia N70 med abbonnement. Veldig bra telefon, synes jeg. Jeg har imidlertid to spørsmål om de eneste to tingene som irriterer meg med den:

 

1. Når jeg er inne på for eksempel et bilde på galleriet, og trykker på den røde knappen, avsluttes galleriet. Dette skjer uansett om jeg er inne på galleri, meldinger, spill, kalender eller andre programmer. Jeg har jo erfaring med Symbian series 60 fra før, og da var det slik at applikasjonene fortsatte i bakgrunnen når jeg trykket på rød knapp, men det gjør de altså ikke på N70. Det var ikke sånn på min Sx1, og det er ikke slik på fatterns Nokia 6600 eller søsterens Nokia 3230 heller.

 

Derfor lurer jeg på: er det sånn det skal være på Nokia N70, eller er det en feil eller innstillinger jeg har vært borti? Synes det er meget irriterende at applikasjoner slås av ved hjelp av den røde tasten, siden jeg av vane trykker på rød tast for å komme tilbake til ventemodus uten å avslutte det jeg holder på med... :(

 

2. Kameraet på min Nokia N70 leverer bra bilder. Likevel er det et svare strev å få tatt bildene. Dette på grunn av at kameraet ikke er særlig ivrig på å være påslått.

Når jeg åpner dekselet bak (les: drar det nedover) starter som oftest kameraet av seg selv, som det skal gjøre. Men deretter slås det av, ofte innen ett sekund. Jeg har lest i manualen og der står det at kameraet ikke skal slå seg av automatisk før det har gått ett minutt.

 

Noen som har samme problem? Hva kan jeg gjøre for at kameraet ikke skal slå seg av automatisk?

 

Kan også nevne at dette ikke bare skjer når jeg skal ta bilder, men også mens jeg for eksempel filmer... Meget meget irriterende! :mad:

 

Bare spør om det er noen relevante opplysninger jeg har glemt å skrive. Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Det er nokk normalt. Er en nyere versjon av Symbian på N70 kontra 3230 og 6600. Er nokk bare å venne seg til det med en gang :)

 

2: Kameraet skal ikke slå seg av etter 1 sekund nei, mulig feil i bryteren eller software feil. Prøv å dra ned dekslet og start kameraet manuelt gjennom menyene. Slår det seg fortsatt av er det sansynligvis software feil

Lenke til kommentar
Hei!

 

For litt over en måned siden kjøpte jeg en Nokia N70 med abbonnement. Veldig bra telefon, synes jeg. Jeg har imidlertid to spørsmål om de eneste to tingene som irriterer meg med den:

 

1. Når jeg er inne på for eksempel et bilde på galleriet, og trykker på den røde knappen, avsluttes galleriet. Dette skjer uansett om jeg er inne på galleri, meldinger, spill, kalender eller andre programmer. Jeg har jo erfaring med Symbian series 60 fra før, og da var det slik at applikasjonene fortsatte i bakgrunnen når jeg trykket på rød knapp, men det gjør de altså ikke på N70. Det var ikke sånn på min Sx1, og det er ikke slik på fatterns Nokia 6600 eller søsterens Nokia 3230 heller.

 

Derfor lurer jeg på: er det sånn det skal være på Nokia N70, eller er det en feil eller innstillinger jeg har vært borti? Synes det er meget irriterende at applikasjoner slås av ved hjelp av den røde tasten, siden jeg av vane trykker på rød tast for å komme tilbake til ventemodus uten å avslutte det jeg holder på med...  :(

 

2. Kameraet på min Nokia N70 leverer bra bilder. Likevel er det et svare strev å få tatt bildene. Dette på grunn av at kameraet ikke er særlig ivrig på å være påslått.

Når jeg åpner dekselet bak (les: drar det nedover) starter som oftest kameraet av seg selv, som det skal gjøre. Men deretter slås det av, ofte innen ett sekund. Jeg har lest i manualen og der står det at kameraet ikke skal slå seg av automatisk før det har gått ett minutt.

 

Noen som har samme problem? Hva kan jeg gjøre for at kameraet ikke skal slå seg av automatisk?

 

Kan også nevne at dette ikke bare skjer når jeg skal ta bilder, men også mens jeg for eksempel filmer... Meget meget irriterende!  :mad:

 

Bare spør om det er noen relevante opplysninger jeg har glemt å skrive. Setter pris på all hjelp!

6216455[/snapback]

Hei

 

Når det gjelder punkt 1 så skal det være sånn.Det er en avslutt knapp,jeg har både N70 og 6600,og der skjer akkurat det samme som på din.Når det gjelder punkt 2 så vet jeg ikke hva det er,kanskje oppdatering av sw ville hjelpe?

Lenke til kommentar

Dere nevner oppdatering av SW. Hvis det som kommer på skjermen når jeg trykker *#0000# er SW, har jeg "V 5.0609.2.0.1., 01-03-06, RM-84". Er det da noen vits i å foreta SW-oppdatering? (Det er vel 5 som er den nyeste versjonen?)

 

Angående punkt nummer 1 må jeg bare si faen og. Syntes den funksjonen var så snedig med s60. Menmen, jeg skal vel klare å venne meg til det... ;)

Lenke til kommentar

bare nevner det ja.

Men gjør som jeg sa å prøv å start kameraet manuelt, altså, skyv ned dekselet og vent til kameraet er slått av igjen. Gå så inn i menyene å slå det på, detter kameraet da ut igjen så er det gjerne en SW feil. Detter det ikke bort kan det være bryteren som det er feil på

Lenke til kommentar
Angående punkt nummer 1 må jeg bare si faen og. Syntes den funksjonen var så snedig med s60. Menmen, jeg skal vel klare å venne meg til det...  ;)

6218680[/snapback]

 

 

Er det ikke en menytast du kan trykke for å komme til standby-modus?

 

Jeg har N6630, og da holder jeg bare menytasten inne for å gå til standby, uten å lukke programmet som er åpent.

Lenke til kommentar

Stemmer det!

 

På N70 kan du bare trykke på menyknappen for så å trykke på den røde. Da lukker du "menyen" og ikke programmet du kjører...

For å komme raskt tilbake til det programmet du bruker, holder du nede menyknappen til du får opp en liste over hvilke programmer som kjører.

 

Ganske enkelt og ganialt faktisk!

Lenke til kommentar
Stemmer det!

 

På N70 kan du bare trykke på menyknappen for så å trykke på den røde. Da lukker du "menyen" og ikke programmet du kjører...

For å komme raskt tilbake til det programmet du bruker, holder du nede menyknappen til du får opp en liste over hvilke programmer som kjører.

 

Ganske enkelt og ganialt faktisk!

6222840[/snapback]

Det er det jeg har gjort siden jeg fikk den. Men synes det var bedre da den røde knappen bare var en snarvei til ventemodus...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...