Gå til innhold

Nytt Age of Conan videoklipp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man kommer ikke utenom det faktum at de lager spillet for at det skal kunne spilles med gamepad. MMO med gamepad er en tullete ide. Jeg elsker både tastaturet og musa mi og har ingen planer om å spille med gamepad. Spillet er som skapt for konsoll, og det kommer jo også til konsoll i 2007. Hvilke konsoller er vel ikke bestemt enda, men jeg tipper Xbox 360-eksklusiv.

6221236[/snapback]

Så kjekt da. Da kan jo folk uten albuer også spille MMO-spill da.

Spillet kommer jo uansett til å bruke mus+tastatur på PC'n.

Når det gjelder PvP så må jeg si meg enig, men ingen spill kan blidgjøre 100% av spillerne. Det kommer vel sikkert til å bli kriger mellom spillerbyer også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du bruker mus for å kontrollere figuren din som i Jedi Knight serien . Hvis du har sett videoklippet bruker de faktisk Mouse 1 og Mouse 2 for angrep.

Virker som folk har totalt misforstått spillet eller noe . Hvor leser dere infoen om spillet egentlig ? Er jo totalt misforstått.

6221084[/snapback]

http://forums.ageofconan.com/index.php

http://bymitra.com/

Man kommer ikke utenom det faktum at de lager spillet for at det skal kunne spilles med gamepad. MMO med gamepad er en tullete ide. Jeg elsker både tastaturet og musa mi og har ingen planer om å spille med gamepad. Spillet er som skapt for konsoll, og det kommer jo også til konsoll i 2007. Hvilke konsoller er vel ikke bestemt enda, men jeg tipper Xbox 360-eksklusiv.

6221236[/snapback]

Feil, slåssesystemet er så bra at det kan brukes til gamepad. Mus og tastatur er fortsatt det spillet er bygd opp på . I World of Warcraft hadde det ikke gått an med gamepad for der trykker man på en horde med knapper som utgjør forskjellige moves. I Age of Conan styrer du alt selv. Vil jeg ta å svinge sverdet mitt til høyre så gjør jeg det med mus og tastatur. Jeg slipper å trykke 1,2,3,4,5,6,7 og Alt+1, Alt+2 osv .

Høres ut som om noen tvinger deg til å bruke gamepad, Age of Conan gir deg den muligheten HVIS DU VIL. Det gir absolutt ingen tegn om at systemet er dårlig, er faktisk motsatt. For første gang i historien får vi ett interaktivt MMORPG som oppfører seg som ett singleplayer spill.

Age of Conan blir ikke Xbox360 ekslusivt nei, det er planlagt for PS3 også.

Skrevet (endret)
Du bruker mus for å kontrollere figuren din som i Jedi Knight serien . Hvis du har sett videoklippet bruker de faktisk Mouse 1 og Mouse 2 for angrep.

Virker som folk har totalt misforstått spillet eller noe . Hvor leser dere infoen om spillet egentlig ? Er jo totalt misforstått.

6221084[/snapback]

6221236[/snapback]

Feil, slåssesystemet er så bra at det kan brukes til gamepad. Mus og tastatur er fortsatt det spillet er bygd opp på . I World of Warcraft hadde det ikke gått an med gamepad for der trykker man på en horde med knapper som utgjør forskjellige moves. I Age of Conan styrer du alt selv. Vil jeg ta å svinge sverdet mitt til høyre så gjør jeg det med mus og tastatur. Jeg slipper å trykke 1,2,3,4,5,6,7 og Alt+1, Alt+2 osv .

Hva er feil? Spillet passer best å spilles på gamepad. Det har selv Jason Stone sagt. (Mannen som jobber med combat, pvp og magic.) Gaute har også uttalt at han foretrekker å spille det med gamepad.

6221326[/snapback]

Hvor i alle dager har du det fra? Såvidt meg bekjent har de bare sagt at "Det kommer på konsoll i 2007". Og siden de allerede har knyttet bånd med Microsoft tipper jeg det blir 360-eksklusivt. PS3-fanboyismen kan du holde vekk fra tråden men mindre du har noen kilder å vise til. ;D

Endret av Djevlen
Skrevet

6221084[/snapback]

6221236[/snapback]

Hva er feil? Spillet passer best å spilles på gamepad. Det har selv Jason Stone sagt. (Mannen som jobber med combat, pvp og magic.) Gaute har også uttalt at han foretrekker å spille det med gamepad.

6221326[/snapback]

Hvor i alle dager har du det fra? Såvidt meg bekjent har de bare sagt at "Det kommer på konsoll i 2007". Og siden de allerede har knyttet bånd med Microsoft tipper jeg det blir 360-eksklusivt. PS3-fanboyismen kan du holde vekk fra tråden men mindre du har noen kilder å vise til. ;D

6221388[/snapback]

Du framstod posten din som om du MÅTTE bruke gamepad noe som er feil. Selv om ene utvikleren gikk fram å sa at det var best med gamepad så betyr det ikke at det suger med mus og tastatur. Age of Conan er og forblir ett PC spill i bunn og grunn. Jeg kan da sette meg ned med gamepad i Jedi Academy også men presisjonen min er jo såklart best med mus. Dette er jo opptil hver enkelt.

Slåssesystemet til Age of Conan er såpass bra at man får muligheten til å bruke gamepad men ikke se det på som ett dårlig signal.

Knyttet bånd med Microsoft på hvilken måte ? Du påstod at Age of Conan mest sannsynlig blir ekslusivt til Xbox360 , det er jo du som dro fram fanboyismen din her, ikke meg. Det eneste som har blitt offentliggjort er at de skal prøve å få ut spillet til mest mulig konsoller. Funcom har da ingenting med å gi Microsoft fordeler da Funcom er mest interessant å nå ut til flest mulig.

Skrevet

Funcom har knyttet bånd med Microsoft ved at AoC er såkalt Vista-showcase. Forundrer meg ikke om en del av avtalen også innebærer at AoC blir utgitt til 360, og bare 360.

Du vet at Dreamfall bare ble lansert til Xbox av konsollene ikke sant? Så det du sier om at de nødvendigvis vil gi ut til alle konsoller stemmer ikke.Jeg står ved mitt, mitt tips er at det blir 360-eksklusivt.

Skrevet (endret)
Dummere enn dagens MMORPG ? You got to be kidding me !

Slåssesystemet i Age of Conan er nå rimelig avansert i forhold. Du styrer sverdet med retningstastene selv eller gamepad hvis du vil. Tingen er at du slipper å ha binda knapper til hver eneste move. Når man bruker retningstaster/analogt så slipper man automatisk jævlig mange knapper. Man kan også kombinere moves du har lært.

6221009[/snapback]

Du har vel ikke prøvd så mange mmo's du :) Spill som Eve har kamp systemer som slår AoC milevis i form av å være detaljerte og avanserte. I bunn å grunn er jo ikke AoC's system så avansert og detaljert. Det er ikke snakk om tusenvis av forskjellige komboer, moves osv.

De jeg mente med at det er dumt med et mmo spill som er tilpasset gamepads er at alle andre aspekter som ikke funker så bra på en gamepad vil bli "dummet" ned. F.eks se på meny systemet i Oblivion. Pågrunn av Xbox 360 versjonen hadde pc versjonen et håpløst "dummet" ned meny system. Det er det jeg frykter. Kampene kan kanskje funke bra på gamepad, men et mmo spill er jo så mye, mye mer.

Endret av Phoenixs
Skrevet (endret)

Er det bare hos meg at nettsiden ikke åpnes? Den står bare og "spøler" på ingen ting. Prøver jeg å oppdatere, får jeg masse tulletegn.

Siden vil ikke åpne seg i det hele tatt, med andre ord.

Prøvde for neon dager siden, da posten kom opp. Da fikk jeg meg inn på siden, men filen jeg lastet ned var på 0 kb. :(

EDIT: I guess my question is: Noen som har en annen link til filmen? :)

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Du har vel ikke prøvd så mange mmo's du  :) Spill som Eve har kamp systemer som slår AoC milevis i form av å være detaljerte og avanserte. I bunn å grunn er jo ikke AoC's system så avansert og detaljert. Det er ikke snakk om tusenvis av forskjellige komboer, moves osv.

Har du prøvd AoC siden du sier dette eller setter du bare ord sammen til setninger og trykker "Legg til svar"?

Skjønner ikke hvordan folk kan være så skråsikkre på hva som er best av ditt og datt når ingen her har prøvd det (eller har jeg gått glipp av noe..?), om det er best å spille med gamepad eller mus/tastatur kommer vel mye ann på den som sitter å spiller og hva han er vandt med...

Skrevet

Ett spill vil aldri bli likt av alle, som jeg syns er greit.. Det er bare for de som ser negativt på spillet å holde seg unna.. Slike folk som allerede forrhåndsdømmer ett spill før det kommer ut lager bare ugagn i spillet når det endelig kommer.. Mitt tips.. Ikke kjøp spillet, kjøp heller expansion til WoW og forbli der. :)

Jeg formin del gleder meg som en unge til dette spillet, da de prøver å revolusjonere MMO's. Noe jeg syns er på tide.. Da alle de andre er blitt en smule oppbrukt.

Enda enting jeg liker, er att det hele foregår med en histore.. Du betyr noe i den verdenen, og vil se ting som har noen med conans tid og verdenen å gjøre. Bedre quest system og mindre grind...

Finnes det noen klipp der du ser en mage/priest i aksjon?

Nei, eneste video demo man har sett er fra soldier.

Skrevet (endret)
Du har vel ikke prøvd så mange mmo's du  :) Spill som Eve har kamp systemer som slår AoC milevis i form av å være detaljerte og avanserte. I bunn å grunn er jo ikke AoC's system så avansert og detaljert. Det er ikke snakk om tusenvis av forskjellige komboer, moves osv.

6221922[/snapback]

Hva vet du om AoC's kamp system? Har du spilt det? Nei. Det eneste du har sett er en lav lvl soldier, og det som lvl 21.. Da har han 59 levler igjen å spille. Trur du ikke man har lært noen comboer på den tiden? Da er det du som ikke har spilt så mange MMO's.

Det er få moves i AoC? Allerede nå før closed-beta så syns jeg det er mer "moves" i AoC enn i andre MMO's. Slåssing på mount? Rogue som kan klatre? Muligheten til å styre sieges? Commander som tilogmed har mulighet til å halvveis styre andre PC's ved formation combat. Ett "real-time" combat system som overgår allt annet av "lucky-roll auto attack" system.

Men uansett.. Dette blir mening mot mening.. Respekterer ditt syn på spillet. Men det virker som om du ikke har lest så mye om det.

Endret av o(O)phus
Skrevet

Liker dette med at selv om du har helt vanvittig bra utstyr har det ingenting å si dersom du rett og slett ikke vet hvordan du skal slåss skikkelig. Selvsagt har det litt å si, men du kan fortsatt han en sjanse selv om han andre har bedre utsyr. :)

Skrevet
Liker dette med at selv om du har helt vanvittig bra utstyr har det ingenting å si dersom du rett og slett ikke vet hvordan du skal slåss skikkelig. Selvsagt har det litt å si, men du kan fortsatt han en sjanse selv om han andre har bedre utsyr. :)

6226413[/snapback]

Liker også det "tier" systemet.. Slik at ganking vil bli endel vanskeligere..

Blir slik at hvis en lvl 80 kar angreper en lvl 20, så vil han på lvl 20 få like mange "hitpoints" som han på lvl 80. Men han på lvl 80 har jo alle "skillsa" han har lært da, så han _burde_ vinne mot lvl 20 fyren.. Men da har hvertfall "low-lvl" folk sjansen til å kunne stikke av, og ikke bli "one-shota".....

Skrevet

6221922[/snapback]

Hva vet du om AoC's kamp system? Har du spilt det? Nei. Det eneste du har sett er en lav lvl soldier, og det som lvl 21.. Da har han 59 levler igjen å spille. Trur du ikke man har lært noen comboer på den tiden? Da er det du som ikke har spilt så mange MMO's.

Det er få moves i AoC? Allerede nå før closed-beta så syns jeg det er mer "moves" i AoC enn i andre MMO's. Slåssing på mount? Rogue som kan klatre? Muligheten til å styre sieges? Commander som tilogmed har mulighet til å halvveis styre andre PC's ved formation combat. Ett "real-time" combat system som overgår allt annet av "lucky-roll auto attack" system.

Men uansett.. Dette blir mening mot mening.. Respekterer ditt syn på spillet. Men det virker som om du ikke har lest så mye om det.

6226337[/snapback]

Utviklerne har sagt at kamp systemet har 6 forskjellige retninger du kan slå i. Det er det kamp systemet er bygd opp rundt. Da betyr det ikke noen om du er lvl 1 eller 56. Du vil ikke kunne slå i flere retninger når du kommer deg lenger ut i spillet. Ja du vil får flere moves, men spillet vil jo alltid holde seg til disse 6 retningene. Det er etter min mening ikke så mye dybde eller taktisk variasjon.

Har du prøvd AoC siden du sier dette eller setter du bare ord sammen til setninger og trykker "Legg til svar"?

Skjønner ikke hvordan folk kan være så skråsikkre på hva som er best av ditt og datt når ingen her har prøvd det (eller har jeg gått glipp av noe..?), om det er best å spille med gamepad eller mus/tastatur kommer vel mye ann på den som sitter å spiller og hva han er vandt med...

6226188[/snapback]

Jeg sier ikke at det er slik. Dette er mine meninger basert på det jeg har lest, sett og hørt om spillet.

Det sier seg selv at et mmo spill som skal være mulig å bli spillt med gamepad blir dummet ned. En gamepad har på lagt nær ikke så mange knapper som en tastatur/mus kombinasjon. Slåssing vil nok funke med gamepad. Kanskje bedre enn med tastatur/mus. Men et mmo spill har så mange avanserte funksjoner, som crafting, sosiale ting, guilds, politikk osv. Slike funksjoner blir ofte kuttet helt vekk, kuttet ned og gjort alt for enkle når et spill skal tilpasses gamepad og konsoller. Det ønsker jeg ikke. Jeg vil ikke at AoC skal blir et overfladisk hack & slash spill.

Skrevet
Utviklerne har sagt at kamp systemet har 6 forskjellige retninger du kan slå i. Det er det kamp systemet er bygd opp rundt. Da betyr det ikke noen om du er lvl 1 eller 56. Du vil ikke kunne slå i flere retninger når du kommer deg lenger ut i spillet. Ja du vil får flere moves, men spillet vil jo alltid holde seg til disse 6 retningene. Det er etter min mening ikke så mye dybde eller taktisk variasjon. 

Hmm, du har nok missforstått litt!

Man kan sammenligne det kamp systemet med Tekken spillene forreksempel.

Der du kan trykke på en knapp og gjøre en ting.. Hvis du sitter på huk og trykker på den samme knappen så gjør du en annen ting, det samme gjelder hvis du hopper, ser motsatt vei osv.. Du bruker den samme knappen, men du gjør forrskjellige "moves". Slik er det i AoC også.. Står du stille og trykker 4, så vil du slå opp mot skrå. Trykker du først 6 så 4, så vil du ikke ha det samme slaget som bare 4. Hvis du skjønner hva jeg mener. Altså det siste slaget vil ikke bli samme som bare 4, da det vil bli satt sammen med slaget til 6 og lage en "rytme" ut av det...

Jeg sier ikke at det er slik. Dette er mine meninger basert på det jeg har lest, sett og hørt om spillet.

Det sier seg selv at et mmo spill som skal være mulig å bli spillt med gamepad blir dummet ned. En gamepad har på lagt nær ikke så mange knapper som en tastatur/mus kombinasjon. Slåssing vil nok funke med gamepad. Kanskje bedre enn med tastatur/mus. Men et mmo spill har så mange avanserte funksjoner,  som crafting, sosiale ting, guilds, politikk osv. Slike funksjoner blir ofte kuttet helt vekk, kuttet ned og gjort alt for enkle når et spill skal tilpasses gamepad og konsoller. Det ønsker jeg ikke. Jeg vil ikke at AoC skal blir et overfladisk hack & slash spill.

6227396[/snapback]

Nei! Det er _mulig_ å spillet med gamepad pga sloss systemet. Men du vil ikke trenge å velge mellom gamepad og tastatur&mus. De kan brukes samtidigt selvfølgelig. Så du vil jo ikke miste muligheten til å chatte med guildies.

Det eneste er at du vil få ett valg til! Altså en forrbedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...