Gå til innhold

Nytt Age of Conan videoklipp

Anbefalte innlegg

Skrevet

FunCom sier at de absolutt ikke vil bli sammenlignet med WoW, og at de heller vil se på seg selv som KOTOR eller Gothic Online, da de fokuserer veldig sterkt på historie og dyphet, i tillegg til spennende nyheter som RTS lignende gameplay med guild-byer og formation combat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fin film  :) Ser lovende ut. Men det er fortsatt en del som ikke ser så bra ut.

Animasjonene var litt for stive. Det ser ikke helt levende ut.

Kampsystemet virket tregt. Kan hende dette var pågrunn av demostrasjonen. Det ser heller ikke så innovativt ut som det har blitt sagt det er. Ser mer ut som en variasjon av det tradisjonelle systemet. Istedet for å trykke 2, 4 og 8 for å kaste noen spells, bruke abilities, så trykker du 2, 4 og 8 for å slå venstre (2), høyre (4) og mot hodet (8). Det blir jo bare en variasjon av det gamle systemet. Jeg hadde ønsket meg et system der musa brukes til forskjellige moves. F.eks at du beveger musa i en bue for å slå i en bue.

Jeg tror heller ikke at systemet blir så fritt for stats som du tror Avean. Du så jo at alt som skjedde i kamp hadde tall knyttet til seg. Så det kommer nok til å ha stats knyttet til våpen osv. Men det trenger ikke nødvendigvis å være en dårlig ting. Det kommer ann på hvordan Funcom bruker det. Men tilstander som i Wow kommer vi nok til å slippe unna. Takk og lov  :w00t:

Ranged combat så elendig ut. Hvem i h****** fant ut at de skulle lage sikte slik som det der. Huff det så stygt ut  :mad:

Verdenen hadde et utpreget singleplayer utseendet. En verden så "tett" gjør seg som regel ikke så veldig bra i mmo spill. Men det så jo veldig fint og kult ut. Håper de får det til å funke bra i mmo delen.

Noen av dere som ble skremt av at han hadde en gamepad i begynnelsen?  :( Jeg håper virkelig ikke at det blir konsoll button smashing kamper i dette spillet.

6216583[/snapback]

Nei nei, du bruker retningstastene for å utføre ulike moves. Du trykker ikke bare en knapp for å utføre ett move. Du kan f.eks ta nedover på skrå mot høyre for ett spesiellt nedre angrep og oppover og Fire 2 for en spesiell move. Du kan også kombinere alt dette. Hvis du har spilt Jedi Knight spillene så vet du hvordan det blir. Det er mye å beherske faktisk.

Hvorfor slåssingen med sverd går litt tregt er pga de sverdene er ufattelig tunge og så må du huske på at du må manuellt dodge de angrepe også da. Hadde vært vanskelig om de angrepene hadde gått dødsfort.

Blir ikke helt fri for stats nei, selvsagt det er jo ett MMORPG. Men selv om du har skaffet deg ett UBER sverd så har jeg fortsatt en mulighet til å whoppe rompa di når som helst :) Det som er forskjellen mellom dette og andre MMORPG's. Det er ingen system som forteller hvem som skal vinne eller ikke.

Skrevet
Dette spiller SER SÅ PENT UT! :), gleder meg sykt, men må vel kjøpe ny data for å få brukbar grafikk. Er det noen som vet om dette spillet er VELDIG relatert til selve bladet og filmene Conan?

6216247[/snapback]

tror spillet prøver å følge boka, så vidt jeg vet.

gleder meg til å se hvordan mage og priest comabt blir.

mener å ha lest ett sted at man må sikte og at det ikke blir så mye lys og sånt som i WoW.

Skrevet (endret)

Hmm, lurer på hvordan dette blir i forhold til LOTRO, mange av vennene mine skal visst begynne med det. Lurer på hvordan slåssingen der blir i forhold til her.

Endret av Islanbadsj
Skrevet (endret)
Hmm, lurer på hvordan dette blir i forhold til LOTRO, mange av vennene mine skal visst begynne med det. Lurer på hvordan slåssingen der blir i forhold til her.

6217159[/snapback]

LOTRO blir veldig tradisjonelt. Ikke noe innovativt over dette, pluss at det etter min mening misbruker lisensen fullstendig.

Avean. Takk for oppklaringen om det :thumbup:

Dette blir jeg definitivt å kjøpe mens jeg venter på Warhammer Online :)

6217211[/snapback]

Jepp. Dette blir vorspiel spillet til Warhammer :thumbup:

Endret av Phoenixs
Skrevet
Dette spiller SER SÅ PENT UT! :), gleder meg sykt, men må vel kjøpe ny data for å få brukbar grafikk. Er det noen som vet om dette spillet er VELDIG relatert til selve bladet og filmene Conan?

6216247[/snapback]

tror spillet prøver å følge boka, så vidt jeg vet.

gleder meg til å se hvordan mage og priest comabt blir.

mener å ha lest ett sted at man må sikte og at det ikke blir så mye lys og sånt som i WoW.

6217125[/snapback]

Såvidt jeg har skjønt det fungerer det som Black and White. Du tegner symboler i lufta osv :) Ihvertfall veldig kult hvis det blir slik. Da må du faktisk kunne formlene selv.

Skrevet
Lurer på hvor lenge jeg har venta på dette spillet... Hehe, kribler i fingrene mine :D

6217402[/snapback]

Closed Beta starter denne eller neste uke, men får å komme inn her må du ha vært en aktiv medlem Communitiet siden starten(Et år siden) og ha gode kontakter innen FunCom. Faktisk vil 90% av de som kommer inn være folk som har testet spill for FunCom tidligere. For de andre blir det nok noen måneder til Closed Beta 2.

Skrevet
Closed Beta starter denne eller neste uke.......

6217660[/snapback]

Hvordan vet du det?

6218424[/snapback]

Vist du leser litt i tråden vet du at de har uttalt tidlig sommer i Norge. Og i tillegg til det har det blitt postet på forumet at begynnelsen av Juni er de mest sansynlig klar, altså, denne eller neste uke.

Skrevet

Syns de ser ganske så bra ut.. Sånn iforrhold til andre slike spill. De er faktisk "motion-captured" så det er folk som har litt peil som faktisk slår slik :)

Kampsystemet virket tregt. Kan hende dette var pågrunn av demostrasjonen. Det ser heller ikke så innovativt ut som det har blitt sagt det er. Ser mer ut som en variasjon av det tradisjonelle systemet. Istedet for å trykke 2, 4 og 8 for å kaste noen spells, bruke abilities, så trykker du 2, 4 og 8 for å slå venstre (2), høyre (4) og mot hodet (8). Det blir jo bare en variasjon av det gamle systemet. Jeg hadde ønsket meg et system der musa brukes til forskjellige moves. F.eks at du beveger musa i en bue for å slå i en bue.

Med tanke på att den demoen viste bare 2-hand swords.. Så syns jeg ikke dette var så tregt.. Går nok fortere med dual-wield skal du se.. En skal huske att dette er ett MMO der "latency" har en stor rolle..(som alle MMO's) Slik at hvis det går for fort, så blir det til en stoor fordel for han som har minst "latency"

Jeg tror heller ikke at systemet blir så fritt for stats som du tror Avean. Du så jo at alt som skjedde i kamp hadde tall knyttet til seg. Så det kommer nok til å ha stats knyttet til våpen osv. Men det trenger ikke nødvendigvis å være en dårlig ting. Det kommer ann på hvordan Funcom bruker det. Men tilstander som i Wow kommer vi nok til å slippe unna. Takk og lov  :w00t:

Det med att items vil ha stats på seg, det er en klar ting.. Men det skal være litt mer personlig "satset" slik at hvis du liker tunge sverd, og klarer å "time" din kamp måte best på den måten så vil det kanskje være en forrdel om du satset på strength.. For å spesialisere din "kamp-måte" best mulig.. Liker du å bevege deg fortere og kanskje slå fortere, så burde du satse på agility osv.. Så det hele skal være mer personlig satset.. Ikke det at du skal ha str pga du er warrior og agi pga du er rogue liksom.

Ranged combat så elendig ut. Hvem i h****** fant ut at de skulle lage sikte slik som det der. Huff det så stygt ut  :mad:

Det med sikte må jeg nok si meg litt enig i der.. Der har de prøvd å lage en litt for "egen" ting.. Er greit de skal revulusjonere neste gen MMO men alt trenger dem jo ikke fikse på :) Men uansett.. Det kommer nok addons, og/eller mulighet for å bytte litt på slikt i options. Slikt som interface osv..

Verdenen hadde et utpreget singleplayer utseendet. En verden så "tett" gjør seg som regel ikke så veldig bra i mmo spill. Men det så jo veldig fint og kult ut. Håper de får det til å funke bra i mmo delen.

Hvis man ser i filmer,blader og bøker av Conan verdenen, så vil du se att det er slik skogen er blitt fremstilt.. Og jeg må si at jeg syns jo at enn skog skal være en skog.

Uansett, se litt mer på screenshots og du ser att den verdenen er ganske mye mer enn bare "tett".. Du har mer egypt lignende steder og mere fjell lignende som ikke er så "tett" som du kaller det.

Noen av dere som ble skremt av at han hadde en gamepad i begynnelsen?  :( Jeg håper virkelig ikke at det blir konsoll button smashing kamper i dette spillet.

6216583[/snapback]

Hva er det for noe galt med en gamepad?

Det med "button smashing" vet jeg det ikke blir.. pga du må vite hva du trykker på for å lage de forskjellige comboene..

Skrevet
Vist du leser litt i tråden vet du at de har uttalt tidlig sommer i Norge. Og i tillegg til det har det blitt postet på forumet at begynnelsen av Juni er de mest sansynlig klar, altså, denne eller neste uke.

6218631[/snapback]

Nei, det Funcom har sakt er att de skal _prøve_ å få det ferdig til tidlig sommer som da blir closed-beta. Men de har ikke kommet ut med noe eksakt enda.. Så det du har lest i forumet er bare antagelser og diskusjon rundt det.

Skrevet

Mæn, gleder meg sykt til spillet. Grafikken ser konge ut, og får ikke den tegnefilm-land følelsen man får ved enkelte av dagens MMO's

Skrevet (endret)

Syns de ser ganske så bra ut.. Sånn iforrhold til andre slike spill. De er faktisk "motion-captured" så det er folk som har litt peil som faktisk slår slik :)

Animasjonene var passe bra. Men løpe animasjonen var litt "stiv" og kjedelig. Det så også litt ut som figureren flyter gjennom luften og ikke løper langs bakken. Løpe animasjonene er tross alt noe av det aller viktigste i et mmo spill. Siden du kommer til å se på en person løper i mange hundre timer. Da må animasjonen sitte :)

Jeg er heller ikke en så stor fan av motion capturing. Det fjerner litt av kunsten i spillet. Jeg foretrekker alltid gode hånd lagede animasjoner i forhold til mo cap. Mo cap er jo også svindyrt, det ender som regel med at alle mannlige figurene er animert på samme måte, alle kvinelige figurene er animert på samme måte. Det fører også til at det ofte er en markant kvalitets forskjell mellom figurer der du kan bruke mo cap, og figurer der du ikke kan. F.eks en drage.

Med tanke på att den demoen viste bare 2-hand swords.. Så syns jeg ikke dette var så tregt.. Går nok fortere med dual-wield skal du se.. En skal huske att dette er ett MMO der "latency" har en stor rolle..(som alle MMO's) Slik at hvis det går for fort, så blir det til en stoor fordel for han som har minst "latency"

Det med att items vil ha stats på seg, det er en klar ting.. Men det skal være litt mer personlig "satset" slik at hvis du liker tunge sverd, og klarer å "time" din kamp måte best på den måten så vil det kanskje være en forrdel om du satset på strength.. For å spesialisere din "kamp-måte" best mulig.. Liker du å bevege deg fortere og kanskje slå fortere, så burde du satse på agility osv.. Så det hele skal være mer personlig satset.. Ikke det at du skal ha str pga du er warrior og agi pga du er rogue liksom.

Det med sikte må jeg nok si meg litt enig i der.. Der har de prøvd å lage en litt for "egen" ting.. Er greit de skal revulusjonere neste gen MMO men alt trenger dem jo ikke fikse på :) Men uansett.. Det kommer nok addons, og/eller mulighet for å bytte litt på slikt i options. Slikt som interface osv..

Det spørs. Funcom har jo ikke støttet noe slikt før. Der er jo egentlig får spill som støtter mods og plugins som i Wow og EQ2. De fleste har sitt eget system for å flytte rundt på ting. Eller så kan det hende at det ikke blir noe slikt i det hele tatt i AoC. Når du tenker på gameplay osv så er et fastløst ui system ikke så urealistisk.

Hvis man ser i filmer,blader og bøker av Conan verdenen, så vil du se att det er slik skogen er blitt fremstilt.. Og jeg må si at jeg syns jo at enn skog skal være en skog.

Uansett, se litt mer på screenshots og du ser att den verdenen er ganske mye mer enn bare "tett".. Du har mer egypt lignende steder og mere fjell lignende som ikke er så "tett" som du kaller det.

Jeg er klar over hvordan Conan ser ut :cool: Jeg syntes også at scenene i filmen så veldig brae ut. Men de så litt tette ut. Jeg tenker på når tusenvis av spillere blir sluppet løs i verdenen, det kan jo fort bli trangt. En annen ting er at tette områder som dette er ofte typisk for spill der du bare spiller i instanser som GW og DDO. Jeg håper Funcom holder seg langt, langt unna det!

6216583[/snapback]

Hva er det for noe galt med en gamepad?

Det med "button smashing" vet jeg det ikke blir.. pga du må vite hva du trykker på for å lage de forskjellige comboene..

6218632[/snapback]

Jeg liker ikke når de bruker gamepad. Det betyr ofte at spillet er "dummet" ned for å passe konsoller. Det vil si at alle funksjoner er lett tilgjengelig på et par knapper. For et mmo spill er noe slikt ikke noe særlig lovende. Spesielt med tanke på ui, gameplay, dypde osv.

Endret av Phoenixs
Skrevet

Dummere enn dagens MMORPG ? You got to be kidding me !

Slåssesystemet i Age of Conan er nå rimelig avansert i forhold. Du styrer sverdet med retningstastene selv eller gamepad hvis du vil. Tingen er at du slipper å ha binda knapper til hver eneste move. Når man bruker retningstaster/analogt så slipper man automatisk jævlig mange knapper. Man kan også kombinere moves du har lært.

Skrevet (endret)

Slåssingen uten bruk av mus er no-go for meg. Det samme sa Gamespy da de testet spillet tidlig i Mai. "Å bytte fra mus til numpad når man skal slåss er 'iffy'". Massiv PvP høres selvfølgelig bra ut, men når det inkluderer for det meste NPC'er i City Attacks blir det feil. Jeg er en meget skeptisk optimist når det gjelder AoC.

Edit: Og en annen ting, Et våpen har to forskjellige sett med stats for PvE og PvP. Dette suger balle. Eksempel: Sverdet mitt kan gjøre 25 damage og ha +10 til Stamina i PvE, mens i PvP blir det satt til noe annet. Alle items i spillet fungerer slikt. Helt tett spør du meg.

Endret av Djevlen
Skrevet (endret)

Du bruker mus for å kontrollere figuren din som i Jedi Knight serien . Hvis du har sett videoklippet bruker de faktisk Mouse 1 og Mouse 2 for angrep.

Virker som folk har totalt misforstått spillet eller noe . Hvor leser dere infoen om spillet egentlig ? Er jo totalt misforstått.

Endret av Avean
Skrevet
Du bruker mus for å kontrollere figuren din som i Jedi Knight serien . Hvis du har sett videoklippet bruker de faktisk Mouse 1 og Mouse 2 for angrep.

Virker som folk har totalt misforstått spillet eller noe . Hvor leser dere infoen om spillet egentlig ? Er jo totalt misforstått.

6221084[/snapback]

http://forums.ageofconan.com/index.php

http://bymitra.com/

Man kommer ikke utenom det faktum at de lager spillet for at det skal kunne spilles med gamepad. MMO med gamepad er en tullete ide. Jeg elsker både tastaturet og musa mi og har ingen planer om å spille med gamepad. Spillet er som skapt for konsoll, og det kommer jo også til konsoll i 2007. Hvilke konsoller er vel ikke bestemt enda, men jeg tipper Xbox 360-eksklusiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...