Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt denne overgangen?


Anbefalte innlegg

Problemstilling:

 

En stereo-mikrofon med to jack-plugger (6,3 mm mono med overgang til 3,5 mm mono) skal kobles til en MiniDisc-opptaker med minijack-inngang i stereo. Meningen er selvfølgelig at opptaket skal resultere i at stereo-mikrofonen kommer til sin rett slik at jeg hører lyd fra begge kanalene.

 

Hvor får jeg kjøpt overgangen jeg trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemstilling:

 

En stereo-mikrofon med to jack-plugger (6,3 mm mono med overgang til 3,5 mm mono) skal kobles til en MiniDisc-opptaker med minijack-inngang i stereo. Meningen er selvfølgelig at opptaket skal resultere i at stereo-mikrofonen kommer til sin rett slik at jeg hører lyd fra begge kanalene.

 

Hvor får jeg kjøpt overgangen jeg trenger?

6212681[/snapback]

 

 

fra vanelig jack til mini jack?

 

ta en tur på elkjøp har de den ikke der, sa ta en tur på biltema

 

det enkleste er ofte det beste!

Endret av just_me
Lenke til kommentar

Hvis den bare splitter signalet (for at f.eks. to personer skal kunne høre den samme musikken fra samme spiller med hver sin hodetelefon) er jeg like langt, for da vil jeg bare høre lyd fra én kanal under opptaket. Adapteren må koble mono-signalet fra hver kanal sammen i et stereo-signal, slik at høyre kanal tas fra f.eks høyre jack, og venstre kanal tas fra venstre jack.

Lenke til kommentar

Kjøpte en sånn på Biltema som jeg mener å ha brukt begge veier, men om den lot deg skille lyden etterpå tror jeg ikke. Men du kan sende inn to signaler som spilles av på ett og samme sted.

Kan hende jeg brukte noe anna også, husker ikke helt. Er en god stund siden nå.

 

Men forstår jeg deg rett når jeg tror du har to store plugger som skal gi signal til et apparat som kun har inngang for èn liten plugg?

I så fall må du kjøpe to overganger fra stor til liten plugg og en slik som det er bilde av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En bedre måte hvis du har anledning til å lodde evt surre godt er å kjøpe en slik.

 

Kapp ledningene på de 2 mono kontaktene , der finner du 2x2 ledninger surr sammen jord ledningene og fest de ledningene på kontaktene i 3,5mm kontakten, ser mye bedre ut enn om du begynner med masse overganger.

 

P035S02.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...