Gå til innhold

Arbeidsledig 18åring, ta opp lån?


Anbefalte innlegg

Jobb og spar pengene så kjøp bil. Ikke bare ta den lette veien å ta opp et lån som vil plage deg i lang tid..

6212554[/snapback]

 

Ja, skjønner hva du mener... Men jeg orker ikke tanken på å være avhengig av skyss for å komme meg steder i hele sommer! :thumbdown:

6212568[/snapback]

 

Likevel.. Er det verdt det? ;)

6212593[/snapback]

 

Ja, jeg mener det ja :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja... Har kjørt moped i 2år, er rimelig lei det nå

6212633[/snapback]

Da trenger du jo ikke ta buss! Beklager, men jeg nærer ikke den helt store sympatien for deg i denne situasjonen. Hvis moppen er kjip selger du den og kjøper en litt fetere en. Det er klart du kan ta opp et eller annet mongo-lån og la det vokse seg digert på de to årene før du blir lærling, men i og med at du ikke har inntekt nå kan jeg vanskelig forestille meg hvordan du skal ha råd til å holde en bil med alt det innebærer av skyhøye forsikringspremier og bensinutgifter til tusen, selv med et lån. Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertise på området, men jeg vil tro at for en på din alder er det like dyrt å eie bil som å leie en eller annen studenthybel, særlig i og med at du tydeligvis bor i hutaheiti og derfor vil bruke en god del drivstoff...

Lenke til kommentar
Nja... Har kjørt moped i 2år, er rimelig lei det nå

6212633[/snapback]

Da trenger du jo ikke ta buss! Beklager, men jeg nærer ikke den helt store sympatien for deg i denne situasjonen. Hvis moppen er kjip selger du den og kjøper en litt fetere en. Det er klart du kan ta opp et eller annet mongo-lån og la det vokse seg digert på de to årene før du blir lærling, men i og med at du ikke har inntekt nå kan jeg vanskelig forestille meg hvordan du skal ha råd til å holde en bil med alt det innebærer av skyhøye forsikringspremier og bensinutgifter til tusen, selv med et lån. Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertise på området, men jeg vil tro at for en på din alder er det like dyrt å eie bil som å leie en eller annen studenthybel, særlig i og med at du tydeligvis bor i hutaheiti og derfor vil bruke en god del drivstoff...

6212679[/snapback]

 

Bensinpenger for omtrent hele uka tjenes inn på fulle folk i helgene, så det skal gå greit.

Men uansett, det jeg spurte om var om jeg kan ta opp lån nå! Og takk til de som har svart innenfor temaet

Lenke til kommentar

Det er i så fall mye smartere å ta opp lån gjennom foreldrene dine, hvis mulig. Da kan summen innlemmes i f.eks. huslånet deres, slik at man får de samme renteforholdene. Dessuten vil jeg anta at foreldre er mer tilgivende enn lånehaier hvis du skulle være ute av stand til å betale av og til...

Lenke til kommentar
Det er i så fall mye smartere å ta opp lån gjennom foreldrene dine, hvis mulig. Da kan summen innlemmes i f.eks. huslånet deres, slik at man får de samme renteforholdene. Dessuten vil jeg anta at foreldre er mer tilgivende enn lånehaier hvis du skulle være ute av stand til å betale av og til...

6212745[/snapback]

 

Ja, det vil jeg tro! Skal ta det opp imårra.

Lenke til kommentar

Vil han kjøpe seg bil så la han gjøre det...

 

Jeg var 18år og 10dager da jeg tok opp et billån på 75.000kroner. gikk som fot i hose, men da hadde jeg garantert jobb i flere år...

 

20k skal det være mulig å ta opp UTEN sikkerhet... altså med noe sånt som 20% rente osv...

 

Ditt beste alternativ er å ta opp lån i dine foreldres navn om de har noe ledig kapital de kan binde som kausjon på lån...

 

Billigste løsning er å krype til din rike onkel å tigge om et lån......

 

Mulighetene er der, men +omregistrering av bil +tinglysning av lånekontrakt +forsikring + renter + avbetaling + måndesgebyr + bensin + reperasjoner av den gammle nyinnkjøpte bilen som gikk sunn etter 3dager.... osv... (get it.? ;) )

 

Bil er det dyreste man kan ha i norge, men bor man slik til som du og jeg gjorde så er det også en nødvendighet... Og gambling, tre dager etter du kjøper den, ryker registereima å du sitter der med et vrak som koster enda 20.000 å reparere og et lån på 20k på en ting som er verd 0.....

 

Byfolk skjønner ikke helt det med buss på landet og avstander og nødvendigheten med bil....

(ja nå mobber jeg byfolk.)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Uten fast jobb, hvordan har du tenkt å ta deg av forsikring og bruk? Ikke meningen å pisse på drømmen om ny bil, men dette virker som en lite gjennomtenkt plan...

6212755[/snapback]

 

Forsikring på foreldra. Overlever det

Men kan dere ikke bare svare på om hvordan jeg kan skaffe meg ett lån? Resten er strengt tatt mine problemer...

Lenke til kommentar

Hva med private lån av foreldre/besteforeldre (gjerne en kombinasjon) eller andre som er dumsnill nok til å låne deg penger UTEN rente? Skulle du få tilbakebetalingsproblemer er det lettere å ordne opp med feks tilbakebetaling gjennom arbeid (alltid noe som må gjøres "på landet"), istedenfor å bli svartelistet av bankene i voksen alder.

Lenke til kommentar
Hva med private lån av foreldre/besteforeldre (gjerne en kombinasjon) eller andre som er dumsnill nok til å låne deg penger UTEN rente? Skulle du få tilbakebetalingsproblemer er det lettere å ordne opp med feks tilbakebetaling gjennom arbeid (alltid noe som må gjøres "på landet"), istedenfor å bli svartelistet av bankene i voksen alder.

6212825[/snapback]

 

Jepp, skal som sagt høre litt rundt i mårra :)

Lenke til kommentar

jeg kan ikke komme med noen direkte tips, så dette blir off-topic, men må nesten skrive noen ord uansett for jeg syntes også at dette virker dårlig gjennomtenkt.

 

slik jeg har forstått det, så trenger du i grunn ikke noe bil. Du skal jo egentlig ikke noe viktig. Moped har du jo.

 

hva med å låne bilen til foreldra dine?

 

eller bare vente med å handle bil til du har fått jobb?

 

 

 

bil er nemlig dyrt. min bil (med alt av utgifter inkl lån) koster meg ca 90 laken i året. (+ bilen taper seg i pris)

 

*grøss*

Lenke til kommentar
jeg kan ikke komme med noen direkte tips, så dette blir off-topic, men må nesten skrive noen ord uansett for jeg syntes også at dette virker dårlig gjennomtenkt.

 

slik jeg har forstått det, så trenger du i grunn ikke noe bil. Du skal jo egentlig ikke noe viktig. Moped har du jo.

 

hva med å låne bilen til foreldra dine?

 

eller bare vente med å handle bil til du har fått jobb?

 

 

 

bil er nemlig dyrt. min bil (med alt av utgifter inkl lån) koster meg ca 90 laken i året. (+ bilen taper seg i pris)

 

*grøss*

6214232[/snapback]

 

gjør jo ikke noe det, han sier jo at det tjener han inn på piratkjøring i helgene... :!:

 

(sorry, måtte bare si noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...