Gå til innhold

Ditt beste/fineste mål! (fotball)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller høyreback, så det blir vel heller få mål på mål på meg :p

Har dog scoret noen fine på trening og lignende, senest i går. Ballen på 20 meter, treffer litt under på ballen. Ballen drar seg over keeper og helt oppe under tverliggeren. Det som gjorde målet fint, var at benet mitt var over hofta mi når jeg skøt.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Spiller midtstopper, med mine nesten 190 , + spenst fra håndballbanen scorer jeg de fleste på cornere.. Scorte et "fint" et i 2. seriekamp i år.. Jeg løper litt seint opp til feltet, ingen dekker meg.. Ballen kommer mot bakre stolpe, og jeg stupheader rett over hodet på en motspiller.. Rett i krysset.. Keeperen slenger seg etter, men sjangseløs :p

 

Det er det fineste mitt i år.. Spiller som sagt bare midtstopper, men leker meg en del på trening og putter en del mål..

Ellers er det knallharde langskudd med strak vrist i nettaket/nettveggen eller krysset som er tingen :)

Lenke til kommentar

jeg har scoret to mål i min karriere som fotballspiller (som tok slutt i 7. klasse tror jeg det var). Begge kvalifiserer vel her. det første var på den eneste corneren jeg tok. den skrudde rett i mål. det andre var da jeg spilte forsvar. sto og passet på på midtbanen da en retur kom i min retning. jeg fikk en tå på den, og den for langs bakken rett i mål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er kaptein og midt-forsvarer på laget (vi spiller 3-4-2). For øvrig er jeg som 14-åring 186 høy, meget spenstig og rask. La meg ta mine tre-fire beste mål:

 

1. Jeg kommer innover mot feltet i full fart, sender ballen til spissen på høyre side av banene og rusher forbi to spillere, men i det jeg kommer til den femte som står midt i 16-meteren løfter han opp beinet og jeg tar en salto. Og midt i lufta kommer ballen og treffer hælen min og den suser ned i hjørnet. Keeperen og motstanderne sto og hang med kjeften mens jeg hadde skit vondt i ræva :p

 

2. Hele forsvaret ligger på midtbanen mens resten av laget angriper. Spissen treffer en motstander midt på leggen og ballen kommer i en fin bue rett mot meg. Jeg er ikke god på helvolley men prøver uansett og treffer den helt perfekt. Uheldigvis for meg (og motspilleren) kommer kapteinen deres løpende mot meg og blir truffet midt i balla (auuuu). Ballen kommer tilbake til meg på halvspretten og jeg setter fart mot mål. Ballen er på halvsprett i det jeg er gjennom forsvaret deres og jeg druser den ut i høyre hjørne. Keeperen deres hopper rett i stanga i ren forvirring. Både keeperen og kapteinen ble bært av banen.

 

3. Det er hjørnespark og jeg ligger litt foran målet. Ballen kommer i en helt perfekt høyde for et sinnsvakt triks... Jeg hopper opp med brede bein og ballen treffer meg på innsiden av bakbeienet og jeg styrer den opp i krysset. Ble noe a la Pele... Digger det målet. Følelsen av å styre ballen med innsiden av bakbeinet inn i krysset en meter over marken er uforklarlig.

 

4. Som vanlig står jeg rett utenfor 16-meteren og spissen til motstanderen kommer i full fart mot meg. Jeg bare rygger helt til han er nesten oppe i kroppen min, da snapper jeg ballen fra ham og setter fart utover mot sidelinjen. Jeg peiser forbi spissen på siden og ploger meg vei mellom to midtbanespillere og øker tempoet mens jeg durer inn mot straffemerket. De to midt-stopperne til motstanderlaget står å venter på meg. Jeg ser det og vender skuldren til og druser gjennom begge spillerne for deretter å sende ballen i tunnel mellom beinene til keeperen! Det var gøy det!

Lenke til kommentar

Som venstreback i en kamp (er vanligvis kantspiller, sentral midtbane eller spiss) stjal jeg ballen på kanten av egen 16 meter, stormet fremover forbi to spillere og så vår kaptein ledig på høyre flanke. Med full kraft satset jeg på en lissepasning til vår kjære kaptein, fra midbanen (så og si på midtbanestreken). Slik gikk det ikke, ballen dalte ned i krysset.

 

Værste var at folk trodde jeg faktisk siktet på mål :whistle:

Lenke til kommentar

Vell.. Har nok mange bedre i min karriere som spiller, men dette er det fineste jeg kommer på atm.. Var igår faktisk.. Kamp mot Junkern. Jeg spiller spiss, og ser at laget spiller seg gjennom junkern på få trekk.. Keeper ut til back, inn til stopper, videre til indreløper, inn til sentral, brudd på ving.. slår inn 45, og hvem andre enn meg står der? Jeg har god tid, gjør meg klar, og drar til.. Treffer perfekt, og ballen går rett til høyre for keeper, som slenger seg, men ballen går under ham.. Flaks, men pent utført :cool:

 

Jeg er kaptein og midt-forsvarer på laget (vi spiller 3-4-2). For øvrig er jeg som 14-åring 186 høy, meget spenstig og rask. La meg ta mine tre-fire beste mål:

 

6282759[/snapback]

 

ehm.. er det bare meg, eller mangler dere en spiller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg er kaptein og midt-forsvarer på laget (vi spiller 3-4-2). For øvrig er jeg som 14-åring 186 høy, meget spenstig og rask. La meg ta mine tre-fire beste mål:

 

6282759[/snapback]

 

ehm.. er det bare meg, eller mangler dere en spiller?

 

Edit: Dobbel? :dontgetit:

6287549[/snapback]

Oi, søren da. Mente 3-4-3...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vel et par fine mål i min 7 år lange karriere i fotball.

 

1. Skrudde inn en corner, sinnsykt deilig. (Ellever-bane)

 

2. Skjedde på en fotballcup i Skien, det var 5.meter, og motstander sin back skulle skyte ut. Jeg står omtrent 5 m foran midtbanen, på motstanderen sin banehalvdel. 5meteren var et skikkelig svakt skudd, så jeg fikk ballen rett på meg, dempet den med beinet, lot ballen sprette en gang, før jeg klinte til alt jeg kunne og ballen suste i en bue der ballen stiger og rett i mål. Det var avgjørende mål i den kampen, og målet mitt gjorde at vi gikk til semifinalen. Jeg begynte å gråte etter målet, husker jeg.

 

3. Har scort på utallige langskudd og frispark, men det jeg husker best, var et skudd fra ca. 20m, på venstrekanten. Jeg skrudde den inn i krysset, keeperen hadde ikke sjangs.

 

Kan også legge til at jeg er en Beckham-type, han har vært mitt idol siden jeg var 7, og jeg har alltid trent på frispark og langskudd. Men teknikk og styrke er ikke akkurat min beste side. Mine sterke sider er kjappe løp på kanten, innlegg, og dødball. :)

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

har et ordentlig konge mål....

 

vi lå under 1-0 i en cup(siste kamp i gruppespillet og vi måtte ha uavgjort for å gå videre)

 

motstanderne hadde corner..spilleren dems sparker i corner flagget og snubler på ballen så den triller inn på banen... jeg løper bort og tar ballen(siden det var corner hadde motspillerne bare 3 igjen på midtbane streken)..

jeg løper helt opp til midtbanen før jeg finter 2 spiller med overstegs finter og setter inn et kjempe rykk så jeg løper fra alle forsvarerne...

 

de jogger bare daft etter så jeg har 10-15 meters avstand til dem når jeg kommer til seksten meteren og finter ut keeper.

 

han som sparka corner flagget blei skadet i 3 uker, men han krabba bare av banen så jeg måtte ikke sparke ut ballen i fair play..

Endret av AlbariaSnalbaria
Lenke til kommentar
Har vel et par fine mål i min 7 år lange karriere i fotball.

 

1. Skrudde inn en corner, sinnsykt deilig. (Ellever-bane)

 

2. Skjedde på en fotballcup i Skien, det var 5.meter, og motstander sin back skulle skyte ut. Jeg står omtrent 5 m foran midtbanen, på motstanderen sin banehalvdel. 5meteren var et skikkelig svakt skudd, så jeg fikk ballen rett på meg, dempet den med beinet, lot ballen sprette en gang, før jeg klinte til alt jeg kunne og ballen suste i en bue der ballen stiger og rett i mål. Det var avgjørende mål i den kampen, og målet mitt gjorde at vi gikk til semifinalen. Jeg begynte å gråte etter målet, husker jeg.

 

3. Har scort på utallige langskudd og frispark, men det jeg husker best, var et skudd fra ca. 20m, på venstrekanten. Jeg skrudde den inn i krysset, keeperen hadde ikke sjangs.

 

Kan også legge til at jeg er en Beckham-type, han har vært mitt idol siden jeg var 7, og jeg har alltid trent på frispark og langskudd. Men teknikk og styrke er ikke akkurat min beste side. Mine sterke sider er kjappe løp på kanten, innlegg, og dødball. :)

6415044[/snapback]

 

Litt sånn som meg da! ;)

Har bestandig øvd masse på langskudd, frispark og pasninger! Men har også øvd veldig mye på tekniske ferdigheter:)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Spilte på fotballag fra andre klasse til slutten av åttende, tror jeg. Eller, slutten av sjuende var det kanskje.. Husker ikke helt. Menmen.

 

Spilte alltid forsvar og midstopper de siste årene. Ble veldig lite mål på meg, men fikk noen pene.

 

1. Hadde nettopp blitt bytta inn i kampen og spilt i to-tre sekunder før ballen tilfeldigvis havner hos meg. Jeg bare kliner til mot mål og ballen spretter over to-tre forsvarsspillere og keeperen. :p Altså, ballen spratt mellom hver av spillerne. Veldig komisk mål.

 

2. Norway cup: Spilte midtstopper, var vel litt bak midtbanen (sjuerbane) og skulle slå en passning opp i feltet, traff ballen litt feil og den skrudde nydelig inn i krysset. Keeperen hadde ikke en sjanse. :p

 

3. Cup på Lillestrøm, jeg sto og prata med keeperen på det andre laget som var en jeg kjente fra barneskolen som hadde flytta. Hadde ikke sett han på noen år og vi fant det fornuftig å prate midt i kampen. Så er det noen som skyter ballen oppover mot meg, den dabber bortover mot meg og keeperen. Jeg rygger litt, lar ballen sprette frem mot meg, sparker den lett under så den spretter rett over keeperen som hopper alt han kan og inn i mål. :p Synes det målet var ganske pent.

 

 

De fleste målene jeg scorte på laget, var egentlig ganske pene, men de fleste av dem var feilpassninger. :p

Lenke til kommentar

Føler at jeg ikke er overbevist om at de fleste her snakker sant. At ballen "dalte i krysset" og "klistra i hjørnet" osv, er sjeldent fra midtbanen, og at 2/3 deler her har gjort det, etter utallige finter og ydmykelser av motstanderene, det tviler jeg ganske enkelt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...