Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp - har ødelagt BIOS - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Litt tidligere i kveld skulle jeg forsøke å flashe BIOS med Winflash etter å ha lest den 'overklokking av amd64 systemer"-guiden her på forumet.

 

Da den oppdaterte siste del av BIOS, kom det opp et eller annet "xxx is locked/protected"... Så stoppet det. Inbiller meg at BIOS ble delvis flashet?

 

Var så smart at jeg restartet, og NÅ sitter jeg med det problemet at det skjer NADA. Svart skjerm når jeg starter maskina, ikke noe 'Dos' eller noe.

 

Hvordan kan jeg ordne opp i dette rotet?

 

Takker for raske svar!! :no:

 

Se signaur/profil for specs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgte ikke med diskett.

 

Det er et Asus A8N-SLI Deluxe.

 

Går det an å fikse BIOS fra diskett når man aldri ser noe på skjermen da? Jeg mener, ikke noe mulighet til å velge hvor man vil boote fra eller lignende liksom..

 

Føler at HK'et har vært litt rart helt siden jeg fikk det. F.eks har jeg aldri fått installert Asus Update/PC probe eller sånne program(enten de var på medfølgende cd eller i nedlastet versjon). Sto alltid "No Asus motherboard detected - installation will now abort" :( Skjønner ikke hvorfor.

 

Kan jeg laste ned BIOS til en annen maskin og legge inn på en diskett?

 

Eller må jeg ut med penger? hehe....he.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

tror kansje du må kjøpe deg nytt HK

Føler at HK'et har vært litt rart helt siden jeg fikk det. F.eks har jeg aldri fått installert Asus Update/PC probe eller sånne program(enten de var på medfølgende cd eller i nedlastet versjon). Sto alltid "No Asus motherboard detected - installation will now abort" :( Skjønner ikke hvorfor.

6210990[/snapback]

det kunne du kansje ha fått reklamasjon på men jeg vet ikke om

garantien gjelder hvis man har prøvd å flashe HK'et :shrug:

Lenke til kommentar

Tror nok dessverre jeg må det, jeg også... Men takk for hjelpen :)

 

Da kan jeg velge mellom å punge ut med oppimot 900kr for et nytt HK, eller jeg kan bruke 7000kr+ for en oppgradering jeg har vudert å gjennomføre.. hehe.

 

Jeg kan jo sende en mail til komplett og høre åssen det er med reklamasjon...men tviler litt jeg også egentlig...

 

Nok en gang takk for rask hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...