Gå til innhold

300gb HDD sluttet å fungere


Anbefalte innlegg

Hei :)..

 

jeg har en maxtor 300gb harddisk, eller hadde :/. Her om dagen når jeg kom hjem fra skolen så hadde pcen restartet seg og klarte ikke å boote windows. Første jeg tenkte var virus som hadde herpa windows helt :p..

 

men når jeg skulle innstalere XP på nytt så fikk jeg beskjed om at alle gb'ene var uten partisjoner. så lagde jeg C: partiosjonen, men den ble oppdaget som ukjent.

 

Jeg prøvde å lage en D: partisjon også, men da fikk jeg ikke tilgang på disken.

 

PC'en finner alle GB'ene men får ikke tak i de.

 

PS: Er også en merkelig lyd i den som aldri har vært der før :(

 

 

så jeg lurer.. Er det noe håp for den?.. eller er det å sende den inn og få igjen ny som er alternativet her?.. den er kun 6 månder gammel

 

på forhånd takk :)

Endret av Bjørn Andreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)..

 

jeg har en maxtor 300gb harddisk, eller hadde :/.  Her om dagen når jeg kom hjem fra skolen så hadde pcen restartet seg og klarte ikke å boote windows. Første jeg tenkte var virus som hadde herpa windows helt :p..

 

men når jeg skulle innstalere XP på nytt så fikk jeg beskjed om at alle gb'ene var uten partisjoner. så lagde jeg C: partiosjonen, men den ble oppdaget som ukjent.

 

Jeg prøvde å lage en D: partisjon også, men da fikk jeg ikke tilgang på disken.

 

PC'en finner alle GB'ene men får ikke tak i de.

 

PS: Er også en merkelig lyd i den som aldri har vært der før :(

 

 

så jeg lurer.. Er det noe håp for den?.. eller er det å sende den inn og få igjen ny som er alternativet her?.. den er kun 6 månder gammel

 

på forhånd takk :)

6209749[/snapback]

 

en WD på høy temp 24\7 = ikke bra, kort levetid

Lenke til kommentar

Maxtor disker er utrolig dårlig kvalitet på. Alle de maxtor diskene jeg har hadt har sluttet å fungere etter få måneder. Aldri mer maxtor på meg. Og hvis du har noe data du ikke vil miste så er ikke maxtor til å stole på.

 

Det finnes dog programmer hvor du kan redde ut en del data fra disken. F.eks GetDataBack (NTFS og FAT32 versjoner tilgjengelig)

 

Hei :)..

 

jeg har en maxtor 300gb harddisk, eller hadde :/.  Her om dagen når jeg kom hjem fra skolen så hadde pcen restartet seg og klarte ikke å boote windows. Første jeg tenkte var virus som hadde herpa windows helt :p..

 

men når jeg skulle innstalere XP på nytt så fikk jeg beskjed om at alle gb'ene var uten partisjoner. så lagde jeg C: partiosjonen, men den ble oppdaget som ukjent.

 

Jeg prøvde å lage en D: partisjon også, men da fikk jeg ikke tilgang på disken.

 

PC'en finner alle GB'ene men får ikke tak i de.

 

PS: Er også en merkelig lyd i den som aldri har vært der før :(

 

 

så jeg lurer.. Er det noe håp for den?.. eller er det å sende den inn og få igjen ny som er alternativet her?.. den er kun 6 månder gammel

 

på forhånd takk :)

6209749[/snapback]

Lenke til kommentar
Akkurat denne disken er jo en Maxtor, så jeg skjønner ikke hvorfor WD dras inn her.

 

Trådstarter: Er det en klikke-lyd i harddisken? Hvis det er en ulyd som ikke har vært der tidligere, så hadde jeg kommet til å sende inn harddisken for ombytte.

6212857[/snapback]

 

 

sorry, sorry, har susa mye med WD i det siste så jeg har vist fått det på hjernen ;):cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...