Gå til innhold

CryEngine til PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Skrevet
Men alle spill som portes fra konsoll til PC blir bedre på pc :)

6875211[/snapback]

 

Det har vel mye å gjøre med at PC'er lages etter PC-spillene, mens konsoll-spillene lages etter konsollene, om du skjønner hva jeg mener. Det er lettere å få til et kraftig PC-spill da man ikke har de grensene som på konsollene. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men PC versjonen av GTA: VC er allikevel bedre enn ps2 utgaven. Oppløsning har også mye å si.

6877806[/snapback]

 

Det eneste som er bedre med PC-versjonen, er oppløsningen. I de aller fleste multiplattform-spill, er det kun oppløsningen som er forskjellen, i de få tilfellene det ikke er det, er det dårlig optimalisering.

Skrevet
Undead,14/09-2006 : 22:57]Kommer isåfall til å bli en crappy pc til konsollkonvertering

 

Og man får ikke like bra grafikk som på pc, fordi begge konsollene mangler DirectX 10 støtte.

6865347[/snapback]

 

De aller fleste PC-spill som portes til konsoll, ser helt like ut på konsoll. Både XBOX 360, og PS3 har features fra DirectX 10, selv om de ikke er 100% DirectX 10-kompatible. De aller fleste PC-er vil heller ikke klare Crysis på fullt, dessuten vil en PC som klarer Crysis i dag være utdatert søppel om noen få år.

 

At en konsoll ikke HW-aksellerer visse features, betyr ikke at vi ikke får se dem i noen få spill (slik som f.eks. bump mapping i noen få PS2-spill).

6866901[/snapback]

 

Bullshit, PS3 har ikke DirectX 10 features, Microsoft eier jo DirectX. Kan aldri tenke meg det kommer til å skje. Uansett det som ble visst av Crysis på E3 var i DirectX 9.0. Det er visst ganske stor forskjell på DirectX 10 grafikken og DirectX 9.0

Skrevet
Undead,14/09-2006 : 22:57]Kommer isåfall til å bli en crappy pc til konsollkonvertering

 

Og man får ikke like bra grafikk som på pc, fordi begge konsollene mangler DirectX 10 støtte.

6865347[/snapback]

 

De aller fleste PC-spill som portes til konsoll, ser helt like ut på konsoll. Både XBOX 360, og PS3 har features fra DirectX 10, selv om de ikke er 100% DirectX 10-kompatible. De aller fleste PC-er vil heller ikke klare Crysis på fullt, dessuten vil en PC som klarer Crysis i dag være utdatert søppel om noen få år.

 

At en konsoll ikke HW-aksellerer visse features, betyr ikke at vi ikke får se dem i noen få spill (slik som f.eks. bump mapping i noen få PS2-spill).

6866901[/snapback]

 

Bullshit, PS3 har ikke DirectX 10 features, Microsoft eier jo DirectX. Kan aldri tenke meg det kommer til å skje. Uansett det som ble visst av Crysis på E3 var i DirectX 9.0. Det er visst ganske stor forskjell på DirectX 10 grafikken og DirectX 9.0

6880308[/snapback]

 

PS3 er OpenGL-basert, men har flere features fra DX10. Må ærlig talt si at filmklippene jeg har sett fra Crysis ikke er like gode som stillbildene. At konsollen ikke HW-aksellerer visse features, betyr ikke at vi ikke får se dem i spillene; jeg tviler på at PS1 hadde HW-aksellerert reflection mapping, selv om vi så det i flere spill. PS2 har heller ikke HW-aksellerert bump mapping, og PSP har neppe HW-aksellerert lysbrytning.

 

Og hva er forskjellen på DirectX 10, og DirectX 9? Den eneste forskjellen jeg kommer på er Shader Model 4 ...

Skrevet

Den viktigste forbedringen med DX10 kan vel sies å være effektivitet, at man kan gjøre langt mer med mindre. Mindre jobb for bedre og raskere resultat, noe som har en enorm betydning.

Skrevet (endret)
Hvilket korkje 360 eller Ps3 har. Skal Cry Engine brukast til 360 forresten? Eller er det berre Ps3 og PC som "får" den?

6884373[/snapback]

 

Med noen oppdateringer er 360 100% DX10-kompatibel, Shader Model, er et Microsoft-begrep, og da sier det seg vel mer eller mindre selv at PS3 ikke inneholder noen Shader Model?

 

Den viktigste forbedringen med DX10 kan vel sies å være effektivitet, at man kan gjøre langt mer med mindre. Mindre jobb for bedre og raskere resultat, noe som har en enorm betydning.

6886868[/snapback]

 

Det har lenge vært tilfellet at en konsoll kan gjøre langt mer enn en PC med tilsvarende ytelser. Ingen PC med en PIII-prosessor på 733 MHz hadde klart Forza Motorsport, Ninja Gaiden, Jade Empire, eller Chronicles of Riddick.

Endret av Dragon Hunter
Skrevet
Med noen oppdateringer er 360 100% DX10-kompatibel.

Disse oppdateringene du sikter til er nok for å få Xbox360 API'et til å oppføre seg mest mulig som DX10 for å lette kryssplattform PC-Xbox360 utvikling. Det betyr ikke at Xbox360 og DX10 PC har de samme mulighetene, for Xenos er et stykke unna for å være full DX10 compliant.

 

Shader Model, er et Microsoft-begrep, og da sier det seg vel mer eller mindre selv at PS3 ikke inneholder noen Shader Model.

Med tanke på API nei, men det kan forsatt brukes som en betegnelse mtp hvilken feature set nivå den ligger på og RSX ligger på DX9 SM3.0.

 

Det har lenge vært tilfellet at en konsoll kan gjøre langt mer enn en PC med tilsvarende ytelser. Ingen PC med en PIII-prosessor på 733 MHz hadde klart Forza Motorsport, Ninja Gaiden, Jade Empire, eller Chronicles of Riddick.

Ja man får mer ut av et fixed plattform som en konsoll er kontra en PC med samme spec, men det betyr ikke at DX10 ikke vil ha en fordel over Xbox360 og PS3.

Skrevet
Hvilket korkje 360 eller Ps3 har. Skal Cry Engine brukast til 360 forresten? Eller er det berre Ps3 og PC som "får" den?

6884373[/snapback]

Ifølge en angivelig jobb annonse fra Crytech så trengte dem folk til å bringe Cry engine 2 til både PS3 og Xbox360. Noe annet hadde vært rart.

×
×
  • Opprett ny...