Gå til innhold

AMD Atlhon 64 3200+ vs. 3700+?


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pcen og skal kjøpe en socket 939 AMD Atlhon 64 prosessor. Skal enten kjøpe 3200+ eller 3700+, men vett ikke om det lønner seg og kjøpe 3700+? Eller skal jeg kjøpe 3500+? Skal bruke pcen til alt mulig. Blir en del gaming. Vil den eksta L2 cashesen hjelpe noe på 3700+?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert en AMD Atlhon x2 3800+, men den bryter budsjette med ca. 500.-.

Mener dere at den er så mye bedre en de singel core cpuen jeg har vurdert og at jeg skal betale de 500.- ekstra? Jeg tenkte også og kjøpe en billig prosessor som 3200+ og oppgradere til en X2 cpu når de blir billigere. Skal oppgradere fra en celeron 2.6, så det vil nok hjelpe en del uansett hvilken jeg tar!

Lenke til kommentar

Brodern har en 3500+, aldri hatt noe problemer med den. Kjører alt av spill og annet (slik som BF2, UT, Oblivion osv..). Det eneste som trekker ned er vel 6600gt kortet hans. Ser du etter noe billig og bra tror jeg det hadde vært et bra kjøp.. Men invisterer du enda litt mer får du jo L2 cache på 1mb og ikke 512kB da...

 

Sitter selv med en 3200+ CPU og takler alt av spill og programmer jeg bruker. Men en ekstrem kraftprosessor er det vel ikke akkurat. Nå er ikke jeg så veldig kresen, men jeg mener at den duger mer enn godt nok (for meg hvertfall), men den er kanskje ikke så veldig framtidsrettet. Et pluss er at den skal visst være en god overklokker :)

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Men blir ikke det beste for meg og ikke kjøpe en X2 spu siden jeg må oppgradere flere ting og ikke har så høyt budsjett? Skal kjøpe et ASrock dual-sata2 hovedkort og det støtter jo X2, så dat kan jeg oppgradere til det senere, vil ikke det være en lur ide. Har så mange annet hardware som vil være en flaskehals for en x2 cpu.

Lenke til kommentar
Men blir ikke det beste for meg og ikke kjøpe en X2 spu siden jeg må oppgradere flere ting og ikke har så høyt budsjett? Skal kjøpe et ASrock dual-sata2 hovedkort og det støtter jo X2, så dat kan jeg oppgradere til det senere, vil ikke det være en lur ide. Har så mange annet hardware som vil være en flaskehals for en x2 cpu.

6220023[/snapback]

Det er nok best å kjøpe enkeltkjerneprosessor ja. Det er veldig lite programvare som støtter dobbelkjerne uansett i dag.
Lenke til kommentar

tja. I spill som ikke støtter det så er det jo 2400Mhz vs 2000Mhz... tenk selv :)

 

I spill som støtter dualcore, banker X2 3800+ livskiten av 3700+ ;) men dem er det ikke så mange av enda...Ta en titt på quake4 DC patch benchmarks for indikasjoner på hva som kan ventes (ihvertfall fra ID soft.)

Lenke til kommentar
3800+ X2 er nok et meget bra kjøp om man har tenkt til å overklokke. Jeg har bestilt meg en nå og har tenkt å klokke den til minumum 2600MHz.

6242274[/snapback]

 

Er din hensikt å klokke en dual-core, så er Opteron 165 et mye bedre alternativ enn X2 3800+. Koster bare noen få lapper ekstra. Synd at du allerede har bestillt :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...