Gå til innhold

3G eller Edge? Netcom eller Telenor?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ett par spørsmål angående 3G og Edge.

 

- Om jeg skal velge en av desse to hvilken ville du valgt og hvorfor?

 

- Hvilke fungerer best utenlands?

 

- Hvordan er softwaren som følger med? Treig/rask, Brukervenlig osv?

 

- Og til slutt, hvilken operatør velger du? Da tenker jeg på Software, kundeservice, signal, leveringstid osv

 

Jeg vil gjerne at folk kommer med en del agumenter for valgene sine :)

 

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3G er raskest uansett men dekningen varierer. Utlandet er det lite du kan gjøre noe med, men som regel får du valg mellom flere operatører slik at du kan bytte.

 

Software? vet ikke helt hva du mener men det symbian er veldig bra. Men alt annet skal vel fungere.

 

Ville valgt telenor pga best dekning og bra kundeservice.

Lenke til kommentar
3G er raskest uansett men dekningen varierer. Utlandet er det lite du kan gjøre noe med, men som regel får du valg mellom flere operatører slik at du kan bytte.

 

Software? vet ikke helt hva du mener men det symbian er veldig bra. Men alt annet skal vel fungere.

 

Ville valgt telenor pga best dekning og bra kundeservice.

6208007[/snapback]

 

Er det ikke slik at Edge har mye bedre dekning en 3G ? Testet ut ett Sonyericsson kort i dag, med telenor abo, dette var edge. Likte dette bedre enn Telenor sitt Mobiltkontor 3G. Mulig at dette er for at det var bedre signal for Edge en 3G her jeg sitter da men. Likte Sonyericsson sinn programvare som følgte med også.

Lenke til kommentar

Det avhenger av hvor og hvordan du skal benytte det. EDGE har uten tvil best dekning i Norge, men blir slått på hastiget der UMTS har dekning. Opplastingshastigheten på EDGE er dog raskere enn på UMTS. Når det gjelder bruk i utlandet er det litt operatøravhengig, men husk at det ofte er svært dyrt.

 

Det finnes i dag både telefoner og kort som støtter begge, så hvorfor velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...