Gå til innhold

Samsung 940BF vs. Dell 2001FP vs. Samsung 204b


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vurderer å bytte ut 2 store 21" beist (Eizo F930 og Sony Multiscan G500) med LCD skjermer.

 

Tre jeg vurderer sterkt er:

Samsung 940BF (19", 3295kr)

 

 

Dell 2001FP (20", 3810kr)

 

Samsung 204b (20", 3995kr)

 

Dell'en er på 40% tilbud til 31ste, så fint med kjappe svar :)

 

Noen som har noen anbefalinger fra eller til?

 

Spiller mye spill så det må tas i betrakting.

 

Ellers lurte jeg på om det var et problem med 1600x1200 som "native resolution". Kan vel være vanskelig å holde skjermkortet oppdatert nok til å kjøre såpass høy res med alt på? Er ingen stor fan av frames-per-second problemer så :p (har 7800GT for øyeblikket).

 

EDIT: La til Samsung 204b til emne.

 

-ZB

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg skjønner deg veldig godt, dette valget var litt vanskelig gitt :) Du sier selv du spiller mye, så du har bruk for en skjerm som er rask. Jeg ville da gått for Samsung'en! Men, Dell'en er på 20'' og blir lekkrere å se på med en oppløsning på 1600*1200. Dog er ingen av skjermene widescreen.

 

Enten du liker det eller ikke, så vil jeg si at jeg ikke hadde gått for noen av dem. Dette blir litt off-topic for din skyld :) Min anbefalning er en Samsung SyncMaster 204B eller LG Flatron L203WT. Førstnevnte er ser helt fabelaktig fin ut og danker ut de skjermene du står i tvil om! 20'' med 1600*1200 og 5ms, bedre kombinasjon kan du lete lenge etter! Om du liker widescreen, spiller spill og vil se film i widescreen i ny og ne, så er LG Flatron L203WT et godt valg også.

 

Lykke til med kjøpet!

 

Hilsen meg.

Lenke til kommentar

Ja - leste nettopp om den Samsung 204B. Så interressant ut :)

 

Hehe..nå ble dette enda vanskeligere :p

 

Men takk for svar :)

 

Vurderer stadig 2xSamsung 940BF da det kan være en fordel å ha de i samme oppløsning p.g.a. dualscreen muligheter.

 

Men på den annen side så er "jo større jo bedre" en faktor å ta med, dog med LCD så blir problemet igjen frames-per-second når størrelsen øker :p

Lenke til kommentar

Har skjermkortet støtte for to skjermer så er det ingen problem, det har ikke noe å si om skjermene støtter dobbelscreen. Gå for 204B du, den koster 3700, 100 mindre enn den Dell'en og 400 mere enn 940BF.

 

Ikke gjør det vanskeligere, gå for 204B. Du har ingenting å tape på.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

mente bare at fordelen med å ha 2xsamme skjerm er at de står lettere ved siden av hverandre samt at de da kjører samme oppløsning. Ikke noen big deal akkurat da men :)

 

Får ta meg en tur ned på Digital Impuls for å titte på den 204B skjermen.

 

Ender sikkert opp til slutt med en 50" plasma til 50000 eller noe... blir stadig dyrere det her..:p

Lenke til kommentar

Sitter med Samnsung SyncMaster 204B`en.

 

Veldig grei til speling, merker ikkje etterslep, den er på 5ms. Den har høgdejustering og pivotfunksjon, noko som er veldig greit. Den lider av lite baklys. Har kun hatt 2 LCD men denne har betydlig mindre baklys.

 

Innsynsvikelen trekker noko ned, då den er ikkje bra. Til vanlig bruk der du er rettvendt mot skjermen funker det supert. Men so fort du ikkje sitter rett mot skjermen, men fra sida kan bildet bli fort dårligare.

 

Kan nevnest at valget stod mellom Samsungen og Dell sin. Men siden eg er hardcore gamer så gjekk eg for ein rask skjerm, altså Samsungen. Nokre av Dell sine lider ein del av baklys. Så då stod Samsungen som det sterkaste alternativet, for meg.

 

Anbefaler 20". Dei er store og dei har større oppløysning enn 17" og 19" har.

Lenke til kommentar
Gjest member-43066

Elendil:

 

Sitter å vurdere om jeg skal invistere i 204B'en jeg og. Jeg bare lurer;

Hvordan er max oppløsningen (1600*1200 hvis jeg ikke tar feil) å bruke til vanlig desktop bruk? Sitter med en rimelig prima ViewSonic 19" CRT som takler denne oppløsningen i 85Hz, så jeg har litt gode vaner. Og, at en skjerm klarer en høy oppløsning med godt bilde/flimmerfritt er rimelig viktig for meg. Hvordan er dette med 204B'en?

 

Takker for svar :cool:

Lenke til kommentar
Elendil:

 

Sitter å vurdere om jeg skal invistere i 204B'en jeg og. Jeg bare lurer;

Hvordan er max oppløsningen (1600*1200 hvis jeg ikke tar feil) å bruke til vanlig desktop bruk? Sitter med en rimelig prima ViewSonic 19" CRT som takler denne oppløsningen i 85Hz, så jeg har litt gode vaner. Og, at en skjerm klarer en høy oppløsning med godt bilde/flimmerfritt er rimelig viktig for meg. Hvordan er dette med 204B'en?

 

Takker for svar  :cool:

6241609[/snapback]

 

Ved 20" får du større plass på skrivebordet. 1600*1200 i oppløysning fungerer utmerket. Alle lcder er flimmerfrie. Denne er behagelig å sjå på.

 

Forstod eg deg rett?

Endret av Elendil
Lenke til kommentar

Som jeg tidligere har sagt og kom med tipset: Samsung 204B er uten tvil den klare vinneren her. 20'' med 1600*1200 opplø. og 5ms. Dell skjermen blir for gammel og 204B er overlegen ovenfor 940BF.

 

ZombieBobie: Jeg sier det igjen, gå for Samsung 204B! Du har ingenting å tape på. Prisen er upåklagelig og Samsun er kjent for å levere særs gode produkter!

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Gjest member-43066
Elendil:

 

Sitter å vurdere om jeg skal invistere i 204B'en jeg og. Jeg bare lurer;

Hvordan er max oppløsningen (1600*1200 hvis jeg ikke tar feil) å bruke til vanlig desktop bruk? Sitter med en rimelig prima ViewSonic 19" CRT som takler denne oppløsningen i 85Hz, så jeg har litt gode vaner. Og, at en skjerm klarer en høy oppløsning med godt bilde/flimmerfritt er rimelig viktig for meg. Hvordan er dette med 204B'en?

 

Takker for svar  :cool:

6241609[/snapback]

 

Ved 20" får du større plass på skrivebordet. 1600*1200 i oppløysning fungerer utmerket. Alle lcder er flimmerfrie. Denne er behagelig å sjå på.

 

Forstod eg deg rett?

6242640[/snapback]

 

Ja det gjorde du :)

Thank you!

Lenke til kommentar
Gjest member-43066
Jeg bestilte meg nettopp Samsung SyncMaster 204B fra Flexi-data, 3994 kr (fritt for porto da man må hente selv).

Gleder meg i spenning  :D

Kan komme med mitt inntrykk når jeg har fått testet den litt.

6248940[/snapback]

Gjerne det :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...