Gå til innhold

POV GeForce 7900GT og WoW


Hawtz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp bygget min egen første data som inneholder

AMD Athlon 64 X2 4200+

POV GeForce 7900GT

2GB Kingston

ABIT KN8-Sli

 

Men det rare er at det hakker på WoW. På selve characteren min hakker det ikke, men på verden rundt når jeg fks løper rundt så hakker det på veggene etc, og jeg skjønner ikke hvorfor. Har prøvd å sette alt på lavt på innstillinger, men det skjern ingen forandring. Har prøvd å kjøre det i windowed mode, men da lagger det bare mer... Men ligger faktisk gjennomsnittlig på 60 frames per ticket, men likevel...

 

Har prøvd å oppdatere driveren på skjermkortet og skru av den ene prosessoren når jeg spiller, sånn at jeg bare bruker èn.

 

Men det rare er at jeg kjører Oblivion bedre enn WoW på 1280x1024

 

 

 

Mvh, Våg

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...

Skiftet selv ut deler av pc´en min for noen uker siden til X2 4200+ og POV 7600GT og opplever selv akkurat det samme som deg i WOW...

Merker det spesiellt i byer som SW/IF...

Akkurat samme symptomer videre fungerer andre spill uten problemer...

(her og har driver osv blitt oppdatert til det siste av det siste)

 

Merkelig i grunn når man gikk fra et Ti4800SE og en P4 2,4ghz UTEN antydning til slike "problemer" :(

 

Håper det er noen med noen gode forslag videre på hva som kan være galt....

S***** så irriterende :cry:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Nå har jeg etter en hyggelig samtale med netshop.no blitt enige om at jeg kan få utvidet angrerett ang skjermkortet jeg bestilte og velge meg et nytt et, og da såør jeg dere, skjermkorteksperter, hvilket skjermkort jeg bør bestille nå? Det må være så mye kompatibelt med WoW som mulig, for det er det mesteparten av datatiden min går på.

 

Ha også i tanken på hvilke andre komponenter jeg har:

AMD Athlon 64 X2 4200+

2GB Kingston ram

300GB Maxtor

ABIT KN8 Sli.

 

NB: De må selge det på netshop.no

Lenke til kommentar
Nekter å tro at 7900GT er dårlig kompatible med WoW. Har en venn som har 0 problemer med sitt 7800GT iallfall. Men uansett, det er jo verdt å prøve et nytt.

 

Kanskje du bør gå for x1800xt, eller rett og slett et nytt 7900GT?

6208480[/snapback]

 

Ja, men jeg har lest noen steder fks nvidia sin forumer at det kan skje litt problemer med spill hvis du har dual-core prosessor og skjermkort fra GT/GTX-serien, så det er vel kanskje der problemet ligger, vet ikke.

 

Hva med dette?http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24314

 

Hvordan kan det sammenlignes med POV GeForce 7900GT?

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar
Hei igjen!

 

Nå har jeg etter en hyggelig samtale med netshop.no blitt enige om at jeg kan få utvidet angrerett ang skjermkortet jeg bestilte og velge meg et nytt et, og da såør jeg dere, skjermkorteksperter, hvilket skjermkort jeg bør bestille nå? Det må være så mye kompatibelt med WoW som mulig, for det er det mesteparten av datatiden min går på.

 

Ha også i tanken på hvilke andre komponenter jeg har:

AMD Athlon 64 X2 4200+

2GB Kingston ram

300GB Maxtor

ABIT KN8 Sli.

 

NB: De må selge det på netshop.no

6208428[/snapback]

 

 

Var det mye forklaring og styr når du ringte netshop?

Hvordan gikk du fram med problemstillingen?

Har nemlig handlet delene derfra selv og vurderte å gjøre det samme som deg...

Rimelig trasig å spille med den hakkingen ja :(

Lenke til kommentar
Var det mye forklaring og styr når du ringte netshop?

Hvordan gikk du fram med problemstillingen?

Har nemlig handlet delene derfra selv og vurderte å gjøre det samme som deg...

Rimelig trasig å spille med den hakkingen ja :(

6209943[/snapback]

 

Jo, det gikk jo ikke helt smertefritt heller, men sånn gikk det:

Jeg ringte returavdelingen og sa at jeg hadde bestilt et skjermkort fra de i begynnelsen av mai, men lurte på om jeg kunne bytte det fordi det kjørte fint i alle programmer, men ikke i WoW, der jeg bruker mesteparten av datatiden min, hakket det voldsomt til å være et så bra skjermkort.

 

Vi diskuterte om det en stund, der han også nevne at angrefristen har jo godt ut for en stund siden, så han trodde det var lite å gjøre med saken. Da nevnte jeg at, ja, jeg fikk skjermkortet den 8, mai, men pga venting av resten av delene måtte jeg vente to uker etterpå før jeg kunne ta i bruk selve skjermkortet, så teknisk sett har jeg bare brukt det i 5 dager. Han tok opp dette med sjefen, og når han kom tilbake sa han at det var greit.

 

Han ba meg sende tilbake varen i origianemballasje, sammen med et ark der det stod kundenummer, og om avtalen vi var blitt enige i, samt bestilling av mitt nye skjermkort.

 

Må si at jeg er fornøyd.

 

Trenger bare litt hjelp av dere nå til å finne ut hvilket skjermkort jeg skal bestille.

 

Vil helst ikke utsette det iallefall mer enn 2 dager, så hvis dere har tid noen minutter, så ta gjerne og hjelp meg med å finne et skjermkort i samme prisklasse, samme ytelsesklasse, men for ALL del, IKKE, nVidia!!

 

 

EDIT: Når jeg tenker meg om trenger det jo ikke å være bestilt fra netshop, for de sa jo jeg bare kunne sende skjermkortet tilbake, så kan jeg få pengene tilbake. Jeg misforstod de der. Jeg har jo trodd at jeg ikke fikk pengene tilbake, men måtte bestille et nytt i stedet for.

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar

Hehe...

har det noen gang vært enkelt når det kommer til klaging på varer som ikke fungerer slik som forventet?

Jeg får ta meg en ringerunde selv i morgen å høre ståa, men.... regner ikke med å komme unna det uten en del diskus. Får bare håpe jeg er like heldig som du med tanke på kunderådveiviserleder ellerderihøgge...

Fikk selv kortet og resten av delene i begynnelsen av mai etter en lengre venteperiode...

 

når det kommer til "byttekort" så kan jeg ikke si meg heller lysten på å prøve med nytt nvidia kort selv om det jeg har hatt tidligere har funket allers...

Det ATI kortet fra Club3D du nevnte her tidligere virket jo som et bra valg, og etter det jeg har hørt så skal Club3D være et godt skjermkortmerke... Noen andre som har innspill på dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...