Gå til innhold

laptop til ingeniørstudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på NTNU Gløshaugen. Sier bare en ting: KJØP TABLET PC!

Jeg kjøpte min Acer TravelMate C313 Tablet PC i fjor høst til 11 200kr. Har brukt den i bortimot alle forelesningene, der jeg noterer/tegner på pcen. Min bærbare har ikke verdens beste skjermkort, men det finnes mange av dem med bra skjermkort, i alle prisklasser.

C313-en min hadde som ny en batterilevetid på litt over 5 timer, og etter 10mnd har den i overkant av 4,5 timer. Skjermen har utrolig nok ikke fått slitasje av pennen, selv om den har vært i bruk i snitt 4 timer pr virkedag med iherdig notering.

Genialt til i bruk i alle fag fra Exphil til Matte, for ikke å nevne photoshop.

Var mange som irriterte seg grønn over at de akkurat hadde kjøpt seg en vanlig bærbar da fant ut at tabletpcene fantes (og er så bra som de er i dag).

En annen liten grei sak er om du reiser mye med buss/tog. Da skader det ikke å se film på en flat tv-skjerm (tablet-pcen) som du har plassert i seteryggen foran deg, kontra vanlig vanlig bærbar der en må innta abnorme stillinger for å få plass til å se film.

Lykke til med PC-kjøpet! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Vurderer en Macbook Pro, får den til 14300 med Apple developer-medlemskap (sparer 3000,- :D )

6200249[/snapback]

vurderer selv adc student membership.

er det med dette medlemskapet du får denne rabatten, eller er du select/premier member?

Endret av pelle.c
Skrevet

fastskin:

Vel, tablet hadde vært rått, hvis det hadde vært mulig å finne en tablet med dedikert GPU og som ellers var kraftig nok til CAD og spilling (hekta på oblivion, men har kun testet det på andre sine pc'er). Det eneste jeg trenger er en grafikkløsning som kan kjøre det, at det ser bra ut er regnet som et pluss, men ikke en nødvendighet.

pelle.c:

Medlemskapet er med studentløsningen, og i de 14300 er ADC-medlemskapet inkludert(=$99 = ~630kr). Eneste jeg bekymrer meg for er en liten notis på ADC sin side:

"Systems purchased through the ADC Hardware Purchase Program must be used for development or testing purposes. (...)There are no refunds or exchanges on items purchased through the ADC Hardware Purchase Program." :hmm: Skal sjekke dette ut med de på Mac1-forumet..

Leter også etter andre alternativer, har sett litt på Lg TX Express: :)

http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=c:36159;p:914679

Må i så fall skaffe en ekstern skjerm, men det var uansett planen i løpet av høsten..

eneste jeg er veldig usikker på er prossesoren/GPUen til mitt bruk samt at det kun er vga og ikke dvi.. Noen som har kjennskap til denne? Liker spesielt godt størrelsen og vekten..

Regner med go 7300 (64dedikert + 192shared) ikke takler Oblivion? :(

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det med tablet hørtes ut som et grisbra tips, har begynt på NTNU nå selv, og tenkte jeg skulle kjøpe en laptop.. .Men jeg finner ingen Tablet-PCer hverken i prisguiden eller på de webshopene jeg prøvde? De i prisguiden har ingen priser eller info om hvor de kan kjøpes..

Har noen noen anbefalinger til tablet?

Skrevet

Uansett hvilken PC du kjøper, så husk å skaffe forsikring gjennom NITO eller Tekna. :) Supre tilbud til studenter (hos NITO koster det 300 kroner for hele studietiden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...