Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fagdagen eksamen i norsk...


Anbefalte innlegg

Jeg skal i likhet med en del andre i dette landet ha norskeksamen denne uken (VKII). Jeg skal selv ha eksamen med IKT, hvor alle hjelpemiddler brotsett fra internett er tillat under eksamen. Dette inkluderer min egen bærbare datamaskin som selvsagt skal bli full av nytting og unyttig innformasjonn i løpet av dagen.

 

Satser selv på den taktikken som går ut på at å lese masse i boka er unødvendig, den får jeg allikevel ha med inn på eksamen. Min store kilde er derfor internett i dag.

 

Uansett temaet for både fagdagen i morgen og friskrivingen på onsdag ble i dag delt ut, forberedelsen finner du forøvrig her. Temaet er engasjement, noen som kan komme med noen krative tips og forsøke å putte det inn i litteratur-/språkhistorien eller Ibsen og Kielland?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var det over.... :)

Lurer på hva jeg får. Jeg valgte oppgave 2 (prinsessen på erten) hva med dere andre?

6200083[/snapback]

Jeg valgte meget lett oppgave 3. Den lød som følger (more or less): Skriv en artikkel med bakgrunn i artikkelene i vedleggene med tittel 'Endring i det norske språket'

 

Nå gjenstår det bare å se om sensor ikke er et tufs, selv føler jeg oppgaven gikk over middels bra. Jeg tenker fra 4 og opp.

Lenke til kommentar

Valgte også oppgave 3.. men klarte å skrive 5 sider som var feil.. leste ikke oppgaven før jeg startet :s ... men ble vell 4 sider på andre forsøk... Men kladdet ikke da jeg måtte starte for andre gang... Så sensoren får liksom 5 sider som ikke har noe som helst med det ferdige res.

 

Er vell ikke noe stress det :p?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Valgte oppgave 4, som var ca. som følger: "Hva legger du i uttrykket god litteratur? Brukt tre norske tekster av forskjellige forfattere som eksempler. Grunngi dine valg."

 

Totalt ble det vel en tekst på 5 sider. Jeg skrøt masse av Ibsen- og Hamsun-bøker jeg aldri har lest. Gikk sånn tålelig bra, men jeg går garantert ned i forhold til standpunkt.

Lenke til kommentar
Jeg valgte meget lett oppgave 3. Den lød som følger (more or less): Skriv en artikkel med bakgrunn i artikkelene i vedleggene med tittel 'Endring i det norske språket'

 

Nå gjenstår det bare å se om sensor ikke er et tufs, selv føler jeg oppgaven gikk over middels bra. Jeg tenker fra 4 og opp.

 

ditto.

vanskelig å vite hva karakteren blir, men tror nok det blir 4 eller 5.

Endret av TWA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk

Skrev oppgave 2, om Prindsessen paa Ærten. Fleska til med 8,5 sider generelt pisspreik, men blir irritert om jeg ikke får 5. :!:

Lenke til kommentar

faen ass. Tok oppgave 1. om ibsen, men tror jeg svarte feil..

 

Skrev en slags livshistorie om ibsen og om verkene hans. valgte ut de jeg syns var viktigst og fortalte litt om handlinga til hver enkelt bok. Skrev også litt om realismen og naturalismen og satt de opp imot hverandre..

 

har fått høre nå at de spurte om på oppgaven hva som er relevant idag.. Det skrev jeg absolutt ingenting om..

 

Så den prøva jeg trodde gikk så bra nå, kan jeg stryke på. Fy faen hvis jeg stryker er jeg død. Det er faen ikke morro i det hele tatt :(

Lenke til kommentar

Valgte oppgave 3 jeg også :wee:

 

Tror det gikk rimelig greit, ble i overkant av 5 sider... Følte liksom ikke at det ble så veldig mye fagdag da, mer... eh... trekk ut ting fra 2 tekster, og fyll på med litt svada :roll:

 

Jaja, endelig overstått da, 2 skriftlige og 1 muntlig eksamen igjen ^_^

Lenke til kommentar

Faen ass. Jeg tok oppgave 6 om språkstriden.

 

Men jeg er litt redd for å stryke :S Innholdet var ganske bra, men tror jeg bomma litt på sjangeren. Har aldri skrevet artikkel før (går mer på noveller,kåseri osv..). Så det ble på en måte ganske fortellende om Knudsen og Aasen osv.. :S

 

Utdrag : "Etter unionsoppløsningen økte nasjonalfølelsen hos oss nordmenn. Vi fikk jo vår egen grunnlov og jakten etter våre nasjonale røtter begynte".

 

:S Skal det være sånn :S?

Lenke til kommentar

2006 er Ibsen-Året. Skriv en artikkel om hva du synes er viktig om hans forfatterskap i dag...noe sånt..Skrev den jeg og. Slik angrep jeg oppgava (på dialekt:P)

 

Først innledning der i kasta ut litt problemstillinga..så litt om ibsen generelt oppvekst, så kossen han skreiv og "skriveteknisk"..så tok i for me 3-4 verk og forklarte koffor dem va universelle og va viktige i dag..kossen tematikken va aktuell i dag.

 

Syntes dere det hørtes greit ut? Første mål er å stå, andre mål er 5 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...