Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Start.no som internett leverandør?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har/har hatt Start.no som internett leverandør og kan si noe om de er bra eller dårlig.og om de leverer den hastigheten som du betaler for.

Har sett på denne: 6 megabit (brutto 7232/640 kbps) 450 kr/mnd

er det en grei linje/pris?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet fra NGT til Start.no for en god stund siden pga massive problem med linja fra NGT. Har ikke angret 1 sekund på det byttet. Jeg har en 2 Mbit linje som yter ca 1900 på div speedometere. ( dette er ikke sjekket på en stund)

Det er heller aldri ventetid på supportelefonen, noe som kan være viktig for noen. Jeg husker en episode i høst hvor linja falt ned fredag ettermiddag og var nede til søndag. Problemene skyldtes teknisk feil hos Telenor, men alle startkunder ble kreditert 100.- Det kaller jeg kundeservice :) 100.- avdrag på en mndavgift på 380.- for under 48 timers nedetid som ikke leverandøren kan noe for... say no more

Jeg synes prisene er helt kurante hos Start, men jeg kunne gjerne ønsket høyere ut-hastighet, men man kan jo ikke få allt.

Min konklusjon er at Start.no trygt kan anbefales!

Endret av Bananfot
Lenke til kommentar

En ting du bør huske på er at start kjører på pppoe noe som gir enda en mulighet for feil. Min erfaring er at pppoe er noe herk. Jeg ville heller anbefalt deg og ta en titt på directconnect, selv om de har litt høyere priser leverer de MEGET bra teknisk oppsett.

Lenke til kommentar

Bruker start selv og er fornøyd, og det som bananfot her skriver synst jeg og var meget bra gjort, ikke alle som hadde gjort noe slik vil jeg tro.

 

Selv ligger min 2mbit linje på opptil 2.5Mbit, og da skal jeg ikke klage.

 

Start har forøvrig den fordelen at du kan ha egen router, noe som er kjekt for de av oss som liker å ha full kontroll ;)

Lenke til kommentar
En ting du bør huske på er at start kjører på pppoe noe som gir enda en mulighet for feil. Min erfaring er at pppoe er noe herk. Jeg ville heller anbefalt deg og ta en titt på directconnect, selv om de har litt høyere priser leverer de MEGET bra teknisk oppsett.

6193902[/snapback]

 

Viste ikke at de brukte pppoe.

Da er de helt uaktuell som leverandør.

Har hatt telenor og hadde bare trøbbel med pppoe oppkoblingen,

gikk over til Bluecom(ventelo)4100/430 og alt har fungert fint siden, men

jeg vil ha større fart noe som Bluecom ikke kan gi.

Lenke til kommentar
Viste ikke at de brukte pppoe.

Da er de helt uaktuell som leverandør.

Har hatt telenor og hadde bare trøbbel med pppoe oppkoblingen,

gikk over til Bluecom(ventelo)4100/430  og alt har fungert fint siden, men

jeg vil ha større fart noe som Bluecom ikke kan gi.

6196108[/snapback]

 

Hvorfor kan du ikke få høyere hastighet? Om det er linjelengde som begrenser det så kan jo ingen andre leverandører levere høyere hastighet.

Lenke til kommentar
Viste ikke at de brukte pppoe.

Da er de helt uaktuell som leverandør.

Har hatt telenor og hadde bare trøbbel med pppoe oppkoblingen,

gikk over til Bluecom(ventelo)4100/430  og alt har fungert fint siden, men

jeg vil ha større fart noe som Bluecom ikke kan gi.

6196108[/snapback]

 

Hvorfor kan du ikke få høyere hastighet? Om det er linjelengde som begrenser det så kan jo ingen andre leverandører levere høyere hastighet.

6196162[/snapback]

 

Kan ikke få høyere hastighet for de bruker Telenor sitt nett og de får ikke mer fart

hos Telenor.

Jeg kan få større fart hos Telenor og alle andre.

 

ps.

Jeg betaler kr.549.- for denne linjen.

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar
En ting du bør huske på er at start kjører på pppoe noe som gir enda en mulighet for feil. Min erfaring er at pppoe er noe herk. Jeg ville heller anbefalt deg og ta en titt på directconnect, selv om de har litt høyere priser leverer de MEGET bra teknisk oppsett.

6193902[/snapback]

 

Viste ikke at de brukte pppoe.

Da er de helt uaktuell som leverandør.

Har hatt telenor og hadde bare trøbbel med pppoe oppkoblingen,

gikk over til Bluecom(ventelo)4100/430 og alt har fungert fint siden, men

jeg vil ha større fart noe som Bluecom ikke kan gi.

6196108[/snapback]

Telenor bruker vel programvarebasert PPOE? Det er noe som gjøres på routernivå hos Start og det fungerer helt fint. Slipper alt tullet med manuell oppkobling.

Lenke til kommentar

det er bare å legge inn passord og bruker i router så er du alltid på nett, slipper telenortullet m passord i software på maskin.

 

Jeg har hatt start i 1 år nå, alltid behjelpelige ved problemer og under 2 min ventetid på kundeservice i snitt :D

 

Noe annet kult er at om du verver en kompis får du 1 gratis mnd, mao verver du 2-3 kompiser uansett hastighet, får du 2-3 mnd gratis 6mb linje, fort 1500 spart det :thumbup:

Lenke til kommentar
det er bare å legge inn passord og bruker i router så er du alltid på nett, slipper telenortullet m passord i software på maskin.

 

Jeg har hatt start i 1 år nå, alltid behjelpelige ved problemer og under 2 min ventetid på kundeservice i snitt :D

 

Noe annet kult er at om du verver en kompis får du 1 gratis mnd, mao verver du 2-3 kompiser uansett hastighet, får du 2-3 mnd gratis 6mb linje, fort 1500 spart det :thumbup:

6196520[/snapback]

 

Vet at det er bare og legge all info inn i ruteren. Det gjorde jeg hos Telenor også

hadde bare tull med ruterene på grunn av pppoe opkoblingen.

Etter at jeg gikk over til Bluecom som ikke har pppoe så var alle problemer løst..

Lenke til kommentar

Det er en del negative ting som gjør Start.no uaktuell for meg:

 

* De tar 79,- kr i tillegg for telefon (Telenor tar f.eks. 60,- kr)

* Om du ønsker papirfaktura, koster det 19,- kr pr. mnd.

* Om du skal justere hastigheten, påløper det 12 mnd ny bindingstid. (La oss si du har 2 mnd igjen, og da får du nye 12 mnd)

* Om man skal flytte linjen til en ny adresse, påløper dette også bindingstida.

 

Jaja, her har dere noen grunner til å styre unna Start.no som leverandør.

Men en ting som er positivt, er at det er veldige billige priser :)

 

Kilde: http://www.start.no/bredband/2005/06/01-7749.html

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Hva er dette tullet med å lage en forskjell mellom "softwarebasert" PPPoE og "hardwarebasert" PPPoE? Start.no og telenor bruker vel akkurat den samme løsningen her, er bare at Telenor bruker å bundle med en litt teit programvare med internettløsningen sin som strengt tatt ingen trenger å bruke. Både start.no og telenor kan kobles opp på ruternivå-PPPoE sånn at maskinene koblet på ruteren ikke trenger å tenke noe som helst på oppkobling.

 

Edit: leif.

Endret av h017ah
Lenke til kommentar
Er det noen som har/har hatt Start.no som internett leverandør og kan si noe om de er bra eller dårlig.og om de leverer den hastigheten som du betaler for.

Har sett på denne: 6 megabit (brutto 7232/640 kbps) 450 kr/mnd

er det en grei linje/pris?

 

Takk.

6190879[/snapback]

Jeg har nå brukt Start.no i nesten ett år og kan bare si positive ting om valget jeg tok. Hadde Telenor før. De bruker pppoe men det har ikke vært noe problem hittil. Det fungerer jo uten Telenors software også! Bruker samme modem/ruter som Telenor leverte. Går enkelt inn på ruter og styrer porter etc. som jeg vil selv. Har speed 2048/384, hvor jeg kunne ha ønsket noe høyere ut-speed, men sånn er det bare.

 

- Supporten er helt topp, med ubetydelig venting. Det er jo også noe man må tenke på. For en vakker dag trenger man bistand!

- Faktura er ikke noe problem. Du får varsel om nye faktura og den kan jo bestilles levert til din konto. Der henter jeg den og skriver ut selv. Helt kurant!

 

Og som det ble skrevet i annet svar her så trakk de fra kr 100,- i forbindelse med feil som Telenor hadde. Det varmet godt og kundene setter nok pris på slik service.

 

Med min erfaring kan jeg trygt anbefale Start.no og har ikke planer om leverandørbytte ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...