Xnid Skrevet 8. oktober 2002 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har et MSI KT3 Ultra 2 hk med en AMD Athlon XP 2000 cpu og en Silent twin vifte. Og når jeg da skrur på pcen så fungerer den i 4-5 sekunder så skrur den seg bare av. Hva kan/er galt? Den har liksom fungert pent med en Athlon t-bird 1GHz og ei anna vifte før, helt til jeg byttet.
Dr3as Skrevet 8. oktober 2002 Skrevet 8. oktober 2002 prøv å sett i den gamle cpu'n og oppdater bios.
Jimmy Pop Skrevet 8. oktober 2002 Skrevet 8. oktober 2002 Høres ut som om det kan være temperaturer ute og gå! SIkker på at kjøleribben er skikkelig montert`?
Cappo Skrevet 8. oktober 2002 Skrevet 8. oktober 2002 Det er mulig den nye vifta de ikke går fort nok rundt (har nok RPM) i forhold til det HK'et mener er riktig. Det er ikke det at den ikke kjøler bra nok, men nyere og stille vifter har en mye lavere RPM. Du må da skru av den funksjonen som sjekker om du har riktig RPM. Men gjør bare dette hvis du vet at det ikke er noe galt med vifta di. Vifter som har lavere RPM enn det HK'et liker; Silent Twin, Silent Viking, Silent Volcano og andre vifter med Rheostat, Fanmate eller noe lignende som kan senke RPM'en.
dark^dog Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Pass op for ødelagte CPUer fra http://www.komplett.no :smile:
janken Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Problemet kommer ofte av stor varme på cpu dermed kobler "FOC" seg på, som det heter på mitt hovedkort. Pass på at du har en sterk nok vifte og at kjøleribben er godt påsatt. Trykk ctrl. eller alt. Mens du starter maskinen. Gå rett inn i biosen og sjekk ut innstillingene. Også temp. om du har mulighet. Du kan diasable FOC om du finner det nødvendig. Men vær forsiktig om du ikke har kontrollen på temperaturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå